Gothic: Android Edition 88368 182

O temacie

Autor Sawik

Zaczęty 13.06.2014 roku

Wyświetleń 88368

Odpowiedzi 182

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie mamy jeszcze nic - jedyne co zostało zrobione to nakładki na blenderowy konwerter animacji.

Ogólnie żeby było jasne: nie mamy zamiaru odtwarzać żadych assetów (takich jak świat). W grę wchodzi jedynie opracowanie automatycznego konwertera.

Testy (o ile rzeczywiście ruszymy z projektem i gdzieś dojdziemy) planuję całkowicie otwarte.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Chyba nie do końca łapiesz co to wrapper :D
Łapię. To co napisałem to jest wrapper, jednak mam możliwość zrobienia cokolwiek chcę z modelem, animacją, etc. ponieważ używam API blendera.

Avallach, ruszyłeś cokolwiek?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


kubavc

kubavc

Użytkownicy
posty27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czyli na razie prawie 0. Jestem pośredni pomiędzy waszym projektem a G:AE. Za was przemawia doświadczenie. Za niego szybkie rozumowanie, ogarnięte podstawy i już ogólnie dobrze jest. Gość zabił ścierwojada, ma exp w statystykach. Na jego niekorzyść to że jeszcze wiele jest do zrobienia. Np. gdy bezi wychodzi z wody to po prostu z niej idzie. Nie ma tej animacji gdy się porusza, jak ma do pasa wodę. Na waszą niekorzyść to że jeszcze macie dużo do pracy. Wniosek? Połączcie siły! Liczę na obydwa projekty i aby wyszły jak najszybciej!

Pozdro!
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Proponowałem mu współpracę kiedy jeszcze myślałem że ogarnia game dev. Niestety on nie ma za bardzo pojęcia o tym czym się zajmuje. Implementuje ręcznie pojedyncze funkcjonalności zamiast zabrać się za portowanie całych systemów z silnika.

Przykładowo jest po prostu nierealne że przepisze ręcznie skrypty (odpowiadają np za zdobywanie doświadczenia, okno statystyk, dialogi, questy itd). Jest tego zwyczajnie za dużo. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest to które my planujemy, czyli portowanie api ZenGina i napisanie konwertera z Daedalusa na C#.

Podobnie bez sensu wydaje się być ręczne skryptowanie animacji (chociaż tego nie jestem pewien). Zamiast tego powinno się spróbować sportować system mdsów (skryptów konfiguracyjnych dla animacji).

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Gothic: Android Edition
#105 2014-08-11, 00:42(Ostatnia zmiana: 2014-08-11, 00:48)
Implementuje ręcznie pojedyncze funkcjonalności
:pokerface:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Chodzi mi choćby o to naliczanie expa. Ok, to określenie potoczne i niepoprawne językowo jeśli to masz na myśli, ale wolałbym uniknąć używania wyrazu "funkcje", bo to stworzyłoby błędne skojarzenia z funkcjami w sensie programistycznym.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Funkcjonalność to zbiór funkcji, a nie jedna funkcja.

kubavc

kubavc

Użytkownicy
posty27
Profesjabrak
  • Użytkownicy

kubavc

Gothic: Android Edition
#108 2014-08-11, 11:15(Ostatnia zmiana: 2014-08-11, 11:24)
Będę tu siedzieć( na forum) dopóki nie wyjdzie G:AE lub G:AE by Sawik i Avallach! :D

Post połączony: 2014-08-11, 11:24
Adanos przecież ty jesteś taki hardcore masz tyle propsów.....Zrób mi G:AE by Adanos!
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie interesuje mnie to. Poza tym źle użyłeś słowo "by".

kubavc

kubavc

Użytkownicy
posty27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zrozumiałem.................................................................................................
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
Funkcjonalność to zbiór funkcji, a nie jedna funkcja.
Naliczanie expa:
  • coś przyporządkowującego ilość expa dla danego rodzaju potwora
  • coś naliczającego expa przy zabiciu tego potwora
  • zapewne coś zwiększającego level bohatera
  • ui wyświetlające go
To jak dla mnie cały zbiór mniejszych funkcji. Niekoniecznie tożsamych z funkcjami w kodzie, więc wolałbym tak o tym nie pisać.

kubavc

kubavc

Użytkownicy
posty27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Coś nowego?
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wrzucili filmik pokazujący jak "programują". Ogólnie potwierdza on wrażenie jakie sprawiali do tej pory - wyraźnie nie mają w tym doświadczenia. Mieszają np kod odpowiadający za logikę z tym od interfejsu użytkownika, a wiele rozwiązań po które sięgają to z ich strony totalne strzały które akurat na razie działają więc je zostawili. Przykładowo mają klasy "beziHP", "walka", "poruszanie", "ded", "animwyzwbezi" itd. Mieszają je z anglojęzycznymi klasami których część wygląda na znalezione w internecie.

Nie mają też pojęcia o tym jak pisać czytelny i nadający się do rozwijania kod - używają nazw takich jak np "sinv", "db", "InvCon", "tt", "ms", "naw", "vt", "itdb", "aimn" które nie mają opisowego znaczenia dla nikogo oprócz tego kto je wymyślił (a nawet dla niego prawdopodobnie tracą znaczenie tydzień później).

Do tego wszystko wymieszane w jednej paczce, w której umieścili także testy (jestem przekonany że są to testy do ręcznego odpalenia i oceny wyniku na oko, a nie normalne zautomatyzowane testy jednostkowe).

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No popatrz, kto by się tego spodziewał. :D

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
@Avallach Zrub lepiej bo wyzywac i smiac sie glupio kazdy debil potrafi!!!1!
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

dominikbbn

dominikbbn

Użytkownicy
posty27
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam, ostatnio usłyszałem że trwają prace nad Gothic'iem I na androida. Tworzy go jeden człowiek, kilka grup moderskich zaoferowało mu pomoc. Nic tylko czekać, i mieć nadzieje że uda się ukończyć projekt.
Myślę że napisanie tutaj o tym tematu to dobry pomysł. :)
Osobiście nie znam się na programowaniu w C# bo głównie w tym języku programowania powstaje Gothic AE.
Tu macie link do strony https://www.facebook.com/GothicAndroidEdition
Może ktoś z was potrafił by pomoc, słyszałem tylko że C# jest strasznie podobny do C++.
Trzymamy kciuki za Gothic AE.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Gothic: Android Edition
#119 2014-12-14, 12:56(Ostatnia zmiana: 2014-12-14, 18:43)
http://themodders.org/index.php?topic=22209.0
Edit: Dzięki moderator za połączenie tematów, teraz mój komentarz nie ma absolutnie żadnego sensu xD
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry