Problem z konwertowaniem tekstur 2532 8

O temacie

Autor Jarooo

Zaczęty 8.06.2014 roku

Wyświetleń 2532

Odpowiedzi 8

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Problem tkwi w tym, że GothicStarter nie konwertuje mi tekstur z .tga na .tex. Gdy zaznaczam opcję Convert Textures, pojawia się błąd Acces Violation. Gdy nie zaznaczę tej opcji, to tekstury się najzwyczajniej na świecie nie skonwertują. Jakieś porady?

PS. Jest sposób na zainstalowanie drugiego, czystego Gothica?
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Problem tkwi w tym, że GothicStarter nie konwertuje mi tekstur z .tga na .tex. Gdy zaznaczam opcję Convert Textures, pojawia się błąd Acces Violation. Gdy nie zaznaczę tej opcji, to tekstury się najzwyczajniej na świecie nie skonwertują. Jakieś porady?

PS. Jest sposób na zainstalowanie drugiego, czystego Gothica?
Hmm no to tak możesz zrobić:
Robisz tam jakiś obiekt, nakładasz tekstury, wrzucasz tekstury do Gothic II/_Work/Data/Textures/Level/NewWorld lub NPCs/Armor , mesha wrzucasz do _Work/Data/Meshes/Items/Armor. Potem odpalasz spacera, otwierasz mesha, czekasz chwilke i masz skompilowane tekstury w Textures/_compiled i mesh w Meshes/_compiled. :)

Albo jeśli to są zmienione oryginalne tekstury to po prostu usuwasz stare .tex, włączasz grę, lecisz do miejsca gdzie ta tekstura występuje i gra sama sobie skompiluje je.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Robisz tam jakiś obiekt, nakładasz tekstury, wrzucasz tekstury do Gothic II/_Work/Data/Textures/Level/NewWorld lub NPCs/Armor , mesha wrzucasz do _Work/Data/Meshes/Items/Armor.
Nie ma znaczenia, do jakiego podfolderu w Meshes to wrzucisz (wyłączając _compiled i chyba też levelmeshe), tak samo Textures. Te podfoldery są dla lepszej orientacji dla moddera, jednak mimo wszystko powinno się wrzucać do tych odpowiednich, żeby potem było łatwo to znaleźć.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Robisz tam jakiś obiekt, nakładasz tekstury, wrzucasz tekstury do Gothic II/_Work/Data/Textures/Level/NewWorld lub NPCs/Armor , mesha wrzucasz do _Work/Data/Meshes/Items/Armor.
Nie ma znaczenia, do jakiego podfolderu w Meshes to wrzucisz (wyłączając _compiled i chyba też levelmeshe), tak samo Textures. Te podfoldery są dla lepszej orientacji dla moddera, jednak mimo wszystko powinno się wrzucać do tych odpowiednich, żeby potem było łatwo to znaleźć.
W sumie to racja, ja wrzucam tam gdzie napisałem  :)
Tylko pamiętam, że raz wrzuciłem tekstury gdzieś indziej (bodajże folder Mobs/256 lub coś innego) i gra nie chciała ich skompilować, była zamiast tego ta domyślna tekstura kamienia  :)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jest tylko jeden specjalny folder oprócz _compiled, nazywał się bodajże nomip. Jest przeznaczony na grafiki które będą używane w interface, czyli płasko wyświetlane na ekranie, a nie jako tekstury modeli.

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Problem z konwertowaniem raczej rozwiązany. Mam jeszcze inne pytanie, więc nie będę robić kolejnego tematu:
Czy przyczyną tego, że addon powoduje crashe może być to, że wrzuciłem do niego item z Gothica?
Na przykładzie: w oryginalnym Gothicu mamy rybę (ITFO_FISH). Jeśli wrzucę jej model do Addona, to będzie on się gryzł z tym zwykłym modelem z Gothica i przez to powodował crashe?
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Nie, twój będzie nadpisywał oryginalny, na takiej zasadzie działają m.in. texturepacki.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie, zostanie odczytany tylko jeden z nich. Jeśli oba woluminy plików mają rozszerzenie .vdf, to model zostanie przeczytany bodajże tylko z tego którego nazwa jest alfabetycznie wcześniej.

Żeby mieć pewność że twój nadpisze oryginalny, musiałbyś użyć rozszerzenia .mod i Gothic Startera.

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Dobra, jakoś uporałem się z tymi problemami. Wysłałem znajomemu Addona i w końcu bez crasha zadziałał. Narzekał tylko na to, że czasami podczas "machania" bronią nie pojawia się dźwięk. Może to być wina Addona?

Edit: A nie, jednak dźwięki działają, a problem leżał po stronie znajomego. :D

Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry