Gra tekstowa 11012 9

O temacie

Autor .nismo

Zaczęty 5.01.2014 roku

Wyświetleń 11012

Odpowiedzi 9

.nismo

.nismo

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cześć wszystkim.

Na wstępie chciałby się przywitać bo jest to mój pierwszy post na tym forum.

Ale do rzeczy. Chciałbym napisać swoją grę tekstową w CMD, coś jak to http://i.imgur.com/gdWFoza.png
Jednak powiem szczerze że nie wiem w jakim programie mam to robić.
W klimatach C++ jestem zielony, ale - jeżeli ma to jakieś znaczenie - swego czasu bawiłem się w WebMastering (fora na phpBB oraz MyBB).

Szukałem też poradników w Google, ale nie wiem jak sprecyzować pytanie, i na tym się zakończyło.

Głównie owa gra miałaby polegać na, powiedzmy, trzech-czterach opcjach, oraz ich konsekwencjach. Zgaduję że to nie łatwe, jednak wydaje mi się że mógłbym się tego nauczyć. (wyżej wymieniony webmastering też się samemu nauczyłem metodą poradników)
Potrzebny mi tylko program w którym mógłbym wszystko napisać, oraz jakieś podstawowe poradniki. Pomożecie?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To jest banalne o ile potrafisz programować. Kod programu możesz pisać w dowolnym edytorze tekstowym (od biedy nawet i notatnik, ale lepiej korzystać ze środowisk programistycznych - jak darmowe do celów niekomercyjnych Visual Studio), a następnie musisz go skompilować (albo kompilatorem w formie narzędzia dostępnego z wiersza poleceń, albo automatycznie poprzez środowisko programistyczne). 

Możesz to napisać we właściwie dowolnym języku. Poziom trudności czegoś tak elementarnego w przypadku C++ i C# powinien być dość podobny, chociaż ogólnie C# jest bardziej przyjazny.

MrSzymon345

MrSzymon345

Użytkownicy
posty127
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pamietam moje pierwsze kroki w programowaniu, pisalem wtedy skrypty w batchu i moim pierwszym wiekszym projektem byla gra tekstowa. Jesli chcesz pisac takie programy to radze ci sie nauczyc dowolnego jezyka programowania, oczywiscie polecam C++ w ktorym aktualnie pracuje :D
 

.nismo

.nismo

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

.nismo

Gra tekstowa
#3 2014-01-06, 00:18(Ostatnia zmiana: 2014-01-06, 00:40)
Dobra, czyli program już mam - Visual Studio 2010 C# - dzięki za rady.

Ale jeszcze pytanie o samo C Sharp - przydadzą mi się wszystkie podstawy do takiej prostej gierki, czy szukać jakiegoś poradnika do C# pod gry? Chodzi mi dokładnie o sam kod, co pisać, i tak dalej.

EDIT: Znalazłem wzór kodu na jakimś forum.

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
char wybor;

cout<<"A, B czy C?\n";
cin>>wybor;

switch(wybor)
{
case 'A': cout<<"Gratulacje! Wybrales A. Jak chcesz wyjsc \n A:Przez X? \n B:Przez proces? \n C:Przez nacisniecie klawisza? ";
char wybor1;
cin>>wybor1;
switch(wybor1)
{
case 'A': cout <<"\n Nacisnij X";
for(;;){};
case 'B': cout <<"\n Zakończ proces";
for(;;){};
case 'C': cout <<"\n Na zyczenie, Jasnie Panie;P  ";
system("PAUSE");
return 0;
}
case 'B': cout<<"Wspaniale! Wybrales B. Aby wyjsc, mozesz zakonczyc proces programu";
for(;;)
{}
case 'C': cout<<"Wspaniale! Wybrales C. ";
system("PAUSE");
return 0;
default: cout<<"Niestety, nie ma takiej odpowiedzi!";
for(;;)
{}

}
return 0;
}

I w związku z tym parę pytań:

1. Można tu zastosować polskie znaki?
2. Jak 'sfinalizować' projekt w Visual Studio? W sensie jakbym chciał go już odpalić w CMD i zagrać. Chciałbym wogóle zobaczyć co ten kod zrobił, bo nie wiem.

@down;
Ok, czyli ściągać 2012/2013. W nich jest chyba (nie jestem pewien tego) trial 90-dniowy, ale takiej prostej gierki chyba nie będę pisać aż tyle.
I jak mam szukać poradnika, to guglować w stylu 'c# tworzenie aplikacji konsolowej' tak? Przynajmniej wiem jak już to sformułować.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
O nie, tylko nie 2010. Cokolwiek tylko nie to, jak trochę w tym poprogramujesz to jest duża szansa że będziesz miał ochotę wbić zęby w ścianę xD
Weź 2012 albo 2013.

To co piszesz nie jest typową grą, wystarczy ci tutorial tworzenia aplikacji konsolowej.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Avallach dlaczego nie 2010 ?? 1,5 roku pisze w nim ta swoją gierkę 2D i jakoś nie narzekam :D Jestem jakiś nie normalny czy cuś ?

Co do kursu to ten rozdział powinien być ok przeleciałem tak tylko wzrokiem na szybko wiec może czegoś nie mieć

http://4programmers.net/C_Sharp/Wprowadzenie/Rozdzia%C5%82_3


orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Hmm, w sumie to w VS 2010 napisałem dziesiątki tysiecy lini kodu, i nigdy nie miałem z nim jakiś wiekszych problemów, może i moje projekty nie musiały być zgodne ze standardami (sam nie wiem o jakie standardy chodzi) jednak mimo wszystko i tak chyba były bardziej zaawansowane niż prosta gra tekstowa :). Sam w sumię jestem świeżo po przesiadcę na 2013 i jak narazie jakoś ciężko się do niego przyzwyczaić to chyba troche kwestia flat'a bo przecież środowisko samo w sobie ma wiele zaawansowanych funkcjonalności i tutaj z tym naciukanym multum ikonek w VS2010 jakoś lepiej mi się pracowało :D

W kazdym razie jeśli posiadasz juz VS 2010 to myślę że spokojnie możesz przy nim zostać, co do triala to polecam Visual Studio Express które nie jest ograniczone czasowo, ma jedynie trochę okrojoną funkcjonalność, jednak do postawowych zadań bedzie jak znalazl.
Co do kodu który podeslałeś, jest on przeznaczony dla C++ i to dla standardowych bibliotek, nie bilbioteki .NET którą wykorzystuję Visual Studio, sam kod ma dzialać dla konsoli, ja podpowiadałbym jednak wykorzystać możliwości programu którego pobrałeś (VS2010) i zrobić coś z wykorzystaniem formularzy zamiast czarnej konsoli, wybory mozna by przeprowadzić przy pomocy np. przycisków co napewno poprawiło by ocenę interakcji użytkownika z aplikacją.
Pozdro i powodzenia.
 



Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Rafał, piszesz w VS 2010 bo XNA do 2012/13 sie chyba nie da zainstalować :D Wszystko co robię to robię w 2012, a tylko coś w XNA to wtedy włączam 2010. Co do samego tematu, jak już napisali, wystarczy że znajdziesz zwykły poradnik do C#, do gry tekstowej potrzebne są właściwie tylko podstawy i trochę oleju w głowie :DJa polecam poradnik na centrumXP, mimo że jest już BARDZO przestarzały i dotyczy wersji .NET Framework z 2005 roku, ale mimo tego to co jest opisane w nim dużo się nie zmieniło do dzisiaj a wszystko jest opisane w nim świetnie!
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

.nismo

.nismo

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dobra, dzięki ludzie.

Poszperam w necie po jakichś poradnikach (przynajmniej wiem co szukać) i napiszę tą gierkę. Jak coś wyskrobię to na pewno podzielę się tym tutaj. :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry