Styl chodzenia z Gothic I do Gothic II 6699 10

O temacie

Autor GothicModer

Zaczęty 16.05.2013 roku

Wyświetleń 6699

Odpowiedzi 10

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
Mam pytanie: W gothic 1, jak postać ma styl chodzenia np. HumanS_Arrogance.Mds, to gdy stoi to trzyma ręce na biodrach (mag ręce razem), a w gothic 2 tak nie ma. Dałoby się to zrzucić z Gothic 1 do Gothic 2?
 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Da się.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
A mógłby ktoś napisać jak?
 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

Vioanis

Vioanis

Użytkownicy
posty12
Propsy1
  • Użytkownicy
Wyciągasz tamtą animacje z G1 i dodajesz pewną linijkę w mds'ie w Gothic'u 2. Ot, cała filozofia.
 

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
A jaką linijke zmienić w mds'sie w g2?
 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

Vioanis

Vioanis

Użytkownicy
posty12
Propsy1
  • Użytkownicy
Dodajesz linijkę która odpowiada za animacje stania w miejscu.
 

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
Ani w gothic 2, ani w gothic 1 nie ma takiej linijki. Mógłbyś mi napisać jak ma to wyglądać?




EDIT: Już troche porobiłem mianowicie: gothic sourcerem "rozpakowałem" mds'y, ale dużo się nie zmieniło, chyba, że siadając na ziemii ze stylem chodzenia arrogance inaczej siada, choć nie wiem, czy tak nie było wcześniej. Mógłby ktoś napisać jak przenieść animacje z gothic 1 do gothic 2 nk.

 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
Pozamieniałem nawet cały folder ANIMS z gothic I do Gothic II i nic nadal tak samo...

P.S. Sorry za double posta, chciałem żeby ktoś zauważył zmianę w temacie...

 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Pozamieniałem nawet cały folder ANIMS z gothic I do Gothic II i nic nadal tak samo...
Tak nie można, Gothic I i 2NK mają pewne różnice w silnikach. Ich skompilowane formaty animacji są niekompatybilne. Wymieniać można jedynie pliki nieskompilowane / zdekompilowane (.asc).

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
Ok, faktycznie co chwila jakiś błąd wyskakuje. Ale już wiem jak to zrobić już na początku dobrze powiedziano. Szukałem złej linijki. W gothic 2 animacja jest przypisana za pomocą AniAlias, czyli nieważne jak bym zrobił, to on cały czas tak samo by stał. Wystarczy zmienić to AniAlias na Ani i trochę zmienić. Teraz mam problem, bo gdy usunę pliki HumanS.MDH i HumanS.MSD to cały czas wywala jakiś błąd, że nie ma jakiegoś pliku .ASC. Już kilka razy GothicSourcerem to zdekompilowywałem plik HumanS.MSD i nic mógłby ktoś dać radę, albo wszystkie pliki asc do ludzi? Z góry dzięki.




P.S. Vioanis dzięki za pomoc.

 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
 Sory, że tak cały czas coś dopisuję, ale to był jednak mój błąd :D. Miałem kilka plików o tej samej nazwie i gra czytała mi te których nie chciałem.
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry