Gta sa 12619 24

O temacie

Autor Toworish

Zaczęty 9.05.2013 roku

Wyświetleń 12619

Odpowiedzi 24

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Gta sa
2013-05-09, 13:24(Ostatnia zmiana: 2013-05-09, 13:26)
siema, jest ktoś na forum kto zajmował się bardziej zaawansowanym moddingiem gta sa? je sli tak to właśnie chcę zapytać czy da się wypakować wszystkie pliki mniej więcej tak jak to się robi w gothic'u i czy da się w tej grze przerobić całkowicie fabułę czy ingerowałoby to w silnik gry czyli się Nie da?

Łoł a to co pierwszy raz widzę napisałem słowo "Gry" i jest przekierowanie z tego pliku xD
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Ponury Żniwiarz

Ponury Żniwiarz

Użytkownicy
♠ 6661 ♠
posty34
Propsy8
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • ♠ 6661 ♠

Ponury Żniwiarz

Gta sa
#1 2013-05-09, 14:10(Ostatnia zmiana: 2013-05-09, 14:11)
To zależy.
Czy się da? Pewnie że się da. Wystarczy spojrzeć na kilka modyfikacji typu "Total Conversion" które poza silnikiem nie zostawiają nic z podstawowej wersji, wymienię choćby Killer City czy Criminal Russia.
Do sporej części modeli i tekstur spakowanych do archiwum .img masz dostęp dzięki różnym programom, IMG Manager itp.
Co do "fabuły". Istnieje coś takiego jak DYOM czy jakoś tak - w tym robisz sobie misje. Potem da się je jakoś wgrać normalnie do gry, żeby wyglądało to tak jak to co zrobiło Rockstar.
Istnieją też mniej lub bardziej zaawansowane edytory map, dzięki którym możesz całkowicie zmodyfikować wygląd oryginalnej mapy.
Kiedyś to się w tym babrałem, ale to było dosyć dawno. W każdym razie, SA może nie jest super łatwa w modyfikacji, ale też nie najtrudniejsza. Jeśli masz chęci, czas, i choć trochę umiejętności to raczej powinieneś dać sobię radę.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm spoko, lecz myślałem że da się to robić bardziej dostępnie z tymi chyba wszystkimi programami się poznałem, ale to itak zbyt mało
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jeśli chodzi ci o robienie tej twojej gry o Naruto, rzucaj się na unity. Czytając tutoriale w przeciągu roku może sklecisz jakąś prostą grę z Naruto w roli głównej w stopniu który pozwoli pobiegać sobie w kółeczko.

Po prostu gry które mają modkity z zasady nie nadają się do robienia aż takich konwersji, robiąc na silniku niedostosowanym do tego typu gry będziesz musiał iść na zbyt wiele kompromisów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Ponury Żniwiarz

Ponury Żniwiarz

Użytkownicy
♠ 6661 ♠
posty34
Propsy8
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • ♠ 6661 ♠
Zależy na czym gra ma polegać i ogólnie jej założenia, bo może komuś akurat silnik przypasuje.
Jednak jeśli trzeba będzie całkowicie go przerabiać to już lepiej rzeczywiście wziąć się za coś w stylu Unity/Unreal Engine.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm tak sawik trafiłeś w sedno, nawet miałbym już większość modeli z animacjami postaci, są one w necie tylko pytam czy modowanie gta sa jest na tyle wygodne jak gothic, i czy wgl jest jakaś możliwość robienia w tej grze dialogów na poziomie np gothiczkowym?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie zajmowałem się GTA:SA, chociaż mają całkiem spore community jeśli chodzi o modding, tak samo prężne jak te od Gothic, nawet SMP (czy jaki tam ten multiplayer skrót ma) mają.
Zajmowałem się za to przez jakiś czas Unity (i właśnie do niego wracam) stąd wiem że jest wystarczająca ilość tutoriali w internecie by praktycznie każdy dał sobie radę. Nie będzie to łatwe, wiele rzeczy będzie irytujące i po prostu nudne, ale nawet kiepska gra na Unity prezentuje się lepiej niż średni mod do GTA:SA czy Gothic. No i jeśli się postarasz to nawet z modelami z sieci (bo chyba wiem o których mówisz) może wyjść z tego coś ciekawego.

Wiele zależy od tego co dokładnie chcesz osiągnąć, bo zrobienie modyfikacji w której masz jakieś tam dialogi, biegasz, rzucasz kunai i walczysz wręcz, w Gothic jest proste, ale nie będzie najładniej wyglądało, w GTA:SA, może to się okazać niemożliwe do wykonania (dialogi, nie jestem pewien jak tam jest z dostępem do pfx'ów etc.), a na Unity, w sumie nie wiem czy nie wyszłoby najkrócej, na pewno najlepiej ze względu na wielką swobodę (tym bardziej jeśli używałbyś wersji PRO, są sposoby na darmową).
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm tak są sposoby, miałem kiedyś unity z crackiem, ale na moim kompie unity coś słabo działało ale skoro tak mówisz to okej jednak czy tutki o których mówisz są po polsku? moja znajomość angielskiego język jest równa nikłym podstawom xD
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Sawik, o którym unity mówisz o unity3d czy o unity4?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Sawik, o którym unity mówisz o unity3d czy o unity4?
Obojętnie w sumie, unity3 ma trochę więcej tutoriali z prostego powodu, żyje dłużej.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Mój odnośnik Wiecie może o co mu chodzi? kiedyś jak miałem unity to nie było takiego problemu, a teraz jest niepotrzebnie usuwałem
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
pytam czy modowanie gta sa jest na tyle wygodne jak gothic
O MATKO

CO JA PRZECZYTALEM

ZGINELEM
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Toworish, otwierasz projekt z cztery zero na trzy pięć? To częsta przyczyna tego błędu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Gta sa
#14 2013-05-14, 20:55(Ostatnia zmiana: 2013-05-14, 20:56)
Sawik to nie to, gdy chcę włączyć ten silnik, zaczyna się włączać i Fatal wyskakuje

zmotałem sobię silnik wraz z crackiem i licencją i myk error
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
...
Po co ci crack? Tworzenie gry na pirackiej wersji jest bez sensu, nie będziesz mógł jej legalnie opublikować nawet za darmo. Za to wersja bezpłatna Unity pozwala nawet na sprzedaż swoich gier, główna wada z punktu widzenia użytkownika to chyba brak cieni realtime i postprocessingu, ale to nie są jakieś straszne wady.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
:lol:  
Nie wiedziałem że jest zupełnie darmowa wersja unity, jak mogę ją dostać w swoje łapki Avallah'u?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ściągnij z oficjalnej strony :lol2:

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
dzisiaj ściągnąłem unity4 z oficjala i wymagała rejestracji jakiejś
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Gta sa
#19 2013-05-14, 22:10(Ostatnia zmiana: 2013-05-14, 22:12)
O kurwa :lol2:
http://unity3d.com/unity/download/ - pełna darmowa wersja. Rejestracja jest darmowa.
Możesz zrobić na niej grę, sprzedawać ją na Steamie czy gdziekolwiek i legalnie zarobić krocie nie płacąc nic do Unity. Nie będą ciebie do niczego zmuszać. Po prostu wyszli z założenia że jak będziesz zarabiał na tej grze, to sam będziesz chciał kupić licencję pro, która przecież nie jest taka droga jeśli ma się przychody ($1500).

Wątpię żeby ktokolwiek z forum by się tym silnikiem zainteresował gdyby nie był bezpłatny. Chociaż z drugiej strony Wietrzyk i reszta ludzi bardziej zaangażowanych w Gloria Victis akurat i tak kupili sobie licencje pro, z tym że po jakichś zniżkach.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry