Nietypowy teleport 3057 7

O temacie

Autor ElitarnyDuch

Zaczęty 30.04.2013 roku

Wyświetleń 3057

Odpowiedzi 7

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Siema, dawno mnie nie było ale do żeczy.

Chciałbym zrobić aby po dialogu z Npc:

Bohater teleportowałby się do innego zen'a.
Lub
Bohater po dialogu i pierwszym położeniu się do łóżka teleportował się do innego zen'a.
Lub
Bohater po założeniu np:Pierścienia teleportował się do innego zen'a.

pytam się oto gdyż szperałem, testowałem i nie ma takiej opcji żebym to znalazł w zwykłych skryptach.
co do zmiennych, wiem że pewnie tam coś jest ale przez ostatnie 3,4,5 miesięcy nie moddowałem.
 

gothic1210
  • Gość
Bezpośredniego przenoszenia się miedzy światami nie można zrobić. Do zmiany świata wymagany jest specjalny triger w spacerze. Ja proponuję zrobić tak, że teleportujesz się prosto na ten triger w swoim świecie, a on przenosi cie do innego zena. Możesz go umieścić na jakimś niewidzialnym podłożu za światem gry (np za górą). Gracz przez chwilę zobaczy pustą przestrzeń, ale to chyba, aż tak bardzo nie przeszkadza.
 

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Bezpośredniego przenoszenia się miedzy światami nie można zrobić. Do zmiany świata wymagany jest specjalny triger w spacerze. Ja proponuję zrobić tak, że teleportujesz się prosto na ten triger w swoim świecie, a on przenosi cie do innego zena. Możesz go umieścić na jakimś niewidzialnym podłożu za światem gry (np za górą). Gracz przez chwilę zobaczy pustą przestrzeń, ale to chyba, aż tak bardzo nie przeszkadza.

W sumie to dobry pomysł gdyż teleport ma gracza teleportować do Koszmaru a więc taka chwilowa pustka może być nawet efektowniejsza.
thx za pomysł, nie myślałem o podstawowym teleporcie z zen#msg1081594a do zen#msg1081594a i pominołem taką funkcje

Temat do zamknięcie
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty454
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Bedrohung udowadnia, że jakoś się da:
https://www.youtube.com/watch?v=gy8x9zlf53U
 
1.35
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nietypowy teleport
#4 2013-04-30, 18:47(Ostatnia zmiana: 2013-04-30, 18:50)
Jestem pewien że jest tam zastosowana ta metoda o której napisał gothic1210. Przeskok wcale nie musi być widoczny, zresztą miejsce z teleportem może być całkowicie ciemnym sześcianem.

Z drugiej strony bezpośrednia zmiana zena JEST możliwa. Ale nie z poziomu zwykłych skryptów, po prostu nie ma odpowiedniej funkcji zewnętrznej.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Z drugiej strony bezpośrednia zmiana zena JEST możliwa. Ale nie z poziomu zwykłych skryptów, po prostu nie ma odpowiedniej funkcji zewnętrznej.
Nie?
Można spróbować tego, a jak nie to pozostaje ikarus.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Trick z visualem itemu jest bardzo ryzykowny, ale może by faktycznie przeszło :D
Jednak to naprawdę kombinowanie - tworzy się item, którego "modelem" jest miniaturowy świat zawierający przejście do innego świata i wrzuca się go w bohatera. Nie jestem pewien czy nie wymagałoby poruszenia się bohatera żeby trigger załapał, nawet jeśli to w ogóle możliwe.

MrocznyPaladyn

MrocznyPaladyn

Użytkownicy
posty47
Propsy12
  • Użytkownicy
Można jeszcze trigerMovera połączyc z trigerem zmiany swiata umiescic to pod łóżkiem i gdy idziemy spac wtedy mover aktywny idzie w góre i wpada w naszego hero ale to troche prymitywny sposób i działał by tylko w okreslonym miejscu.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry