Zmiana nazwy NPC 4180 8

O temacie

Autor carelion

Zaczęty 8.04.2013 roku

Wyświetleń 4180

Odpowiedzi 8

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!

carelion
RaveN Studio

Zmiana nazwy NPC
2013-04-08, 16:17(Ostatnia zmiana: 2013-04-08, 16:18)
Witam mam pytanie jak zrobić by po dialogu dany NPC zmieniał nazwę na inną.
Np. Rozmawiamy z Nieznajomym i po pewnym dialogu jego nazwa "Nieznajomy" zmienia się na np. "Xardas"
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jak chcesz zmienic temu z kim rozmawiasz to wystarczy to :
self.name = "nowe Imie";Możliwe ze zamiast self powinno być other zawsze w dialogach mi sie to myliło.

Jeśli chcesz zmienic imie komuś z poza rozmowy (Np. postać nam kogos przedstawia) to robisz to tak.
var C_NPC ktos; ktos = Hlp_GetNpc(instancja tego kogos);
ktos.name = "Nowe Imie";

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!

carelion
RaveN Studio

Zmiana nazwy NPC
#2 2013-04-08, 16:28(Ostatnia zmiana: 2013-04-08, 16:29)
dzięki RafałBudzis  :D
Temat można zamknąć
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Zapisz i wczytaj zanim to powiesz :D

var string imie_diego = "Nieznajomy";
potem w dialogu daj:
imie_diego = "Diego";

Wszystkie zmienne są zapisywane, powinno działać.
W imieniu NPC daj name = imie_diego;  (jak widzisz brak cudzysłowu)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Zmiana nazwy NPC
#4 2013-04-08, 17:37(Ostatnia zmiana: 2013-04-08, 17:37)
Wszystkie zmienne są zapisywane, powinno działać.
Jesteś pewien? Żeby nie było jak ze zmienianiem parametrów mieczora które przy save#msg1078496ie właśnie zapisywanie nie były ; p

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Wszystkie zmienne są zapisywane, powinno działać.
Jesteś pewien? Żeby nie było jak ze zmienianiem parametrów mieczora które przy save#msg1078502ie właśnie zapisywanie nie były ; p
Zmienne globalne*
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Zmiana nazwy NPC
#6 2013-04-08, 18:00(Ostatnia zmiana: 2013-04-08, 18:01)
Wszystkie zmienne są zapisywane, powinno działać.
Jesteś pewien? Żeby nie było jak ze zmienianiem parametrów mieczora które przy save#msg1078502ie właśnie zapisywanie nie były ; p
Bo miecz ma pola, a nie zmienne. Pola klasy się nie zapisują zmieniają, a zmienne tak zapisują swoje zmiany.


RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Zmiana nazwy NPC
#8 2013-04-08, 23:04(Ostatnia zmiana: 2013-04-08, 23:05)
Jesteś pewien? Żeby nie było jak ze zmienianiem parametrów mieczora które przy save#msg1078502ie właśnie zapisywanie nie były ; p
W swoim modzie BSM tak zrobiłem kupa czasu od premiery i nikt nie narzekał więc nawet jak nie działa ludzie nie zwracają na to uwagi albo nie grają ;d  Ja bym stawiał na to 2 ;d

Z reszta rozwiązanie sawika tez nie jest do końca ok :)  Bo imię zmieni mu dopiero po wczytaniu save ;d  Trzeba zrobić połączenie

Cytuj
var string imie_diego = "Nieznajomy";
potem w dialogu daj:
imie_diego = "Diego";

Wszystkie zmienne są zapisywane, powinno działać.
W imieniu NPC daj name = imie_diego;

do dialogu powinno jeszcze dojść

self.name = imie_diego;
aby odświeżyć wartość w aktualnej rozgywce ;)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry