Nazwa dowolna, byleby taka jaką podasz w Npc_PercEnable.
Co do działania warunku to zdawało mi się że jest on banalnie prosty

Proponuję tylko po namyśle troszkę go zmienić:
var int lastHeroHP;
func void zs_heroassessdamage ()
{
if (hero.attribute[0] == lastHeroHP) { return; }
else if (hero.attribute[0] > lastHeroHP) { lastHeroHP = hero.attribute[0]; return; }
lastHeroHP = hero.attribute[0];
// ... dalszy ciąg skryptu ... ///
}
Dzięki temu nie będzie się niepotrzebnie wywoływało kiedy się... poleczy, a potem dla jaj zrobi blok przed niczym.
Sprawdzamy czy hero ma co równo tyle życia co kiedy sprawdzaliśmy ostatnio. Jak ma, to olewamy sprawę, bo to znaczy że nic się nie stało i trolluje skryptera robiąc bloki przed niczym (co za pajac) (returnem wychodzimy z funkcji).
Jak ma więcej hp niż miał, to znaczy że się poleczył, a potem zrobił ten blok dla zabawy. Też wychodzimy z funkcji, ale najpierw sobie zapisujemy te jego nowe hp.
Jak ma mniej niż ostatnio, to uznajemy że naprawdę ktoś go obił. Zapisujemy sobie jego aktualne życie i przechodzimy do dalszej części funkcji, czyli m.in. psucia zbroi.
Sposób nie jest idealny - nie zadziała kiedy gracz najpierw się poleczy, a potem oberwie, ale za ilość punktów mniejszą niż się poleczył. Ale to raczej niezauważalne, zresztą nie powinien mieć o coś takiego pretensji.
Skoro Gothic nie zapamiętuje parametrów przedmiotów, to faktycznie dla każdej psującej się zbroi trzeba zrobić osobną zmienną i modyfikować odpowiednią z nich. Ewentualnie możnaby wykorzystać trick z identyfikatorami obiektów (ostrzegam że będzie się on wydawał dość dziwny, ale jak chcecie to mogę opisać). Wymagałby tylko żeby wszystkie zbroje były w jednym pliku i żeby na stałe ustalić która będzie na jego początku i która na końcu (te pomiędzy bez znaczenia).
//edit: aha, no ale że takie rozwiązanie będzie pamiętało nie konkretną instancję, a jedynie identyfikator, to wszystkie egzemplarze zbroi o danym identyfikatorze będą się psuć jednakowo. Także wymagałoby to założenia że bohater będzie miał tylko po jednym egzemplarzu z każdej.