Jak dodać "magiczny efekt wizualny" potworom? 8018 24

O temacie

Autor Korek

Zaczęty 4.03.2013 roku

Wyświetleń 8018

Odpowiedzi 24

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
 

Jaeger

Jaeger

Użytkownicy
posty162
Propsy55
  • Użytkownicy
Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
W pliku potwora, wystarczy dać mu effect tak jak masz je np. w szponach beliara, pokombinuj z plikami itemów.
 
Cytuj
3. Pamiętaj, kolorek, ranga i ilość postów na forum świadczy o długości penisa!



Towarzysz Karabynier

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
Bo po chuja napisać do którego gothica :ok:

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
W pliku potwora, wystarczy dać mu effect tak jak masz je np. w szponach beliara, pokombinuj z plikami itemów.
Nad tym myślałem, ale nie sprawdzałem jeszcze.



Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
Bo po chuja napisać do którego gothica :ok:

Widzisz mistrzu, taki efekt jest tylko w G2  :ok:
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
@up

Ktoś kto moduje (modował) tylko g1 może o tym nie wiedzieć z reszta podejrzewam że ktoś na poziomie rafała i w g1 ogarnął by ten effekt tylko w swoim modzie go nie dodał bo jest to bezsensowny bajer
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
@up

Ktoś kto moduje (modował) tylko g1 może o tym nie wiedzieć z reszta podejrzewam że ktoś na poziomie rafała i w g1 ogarnął by ten effekt tylko w swoim modzie go nie dodał bo jest to bezsensowny bajer

Dobra, mniejsza o to.


Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
W pliku potwora, wystarczy dać mu effect tak jak masz je np. w szponach beliara, pokombinuj z plikami itemów.

Jednak działa.

Jeszcze chciałbym usunąć u lodowego golema ta "iskry" i płomienie u ognistego golema. Czy jest to możliwe?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Chodzi mi o nadanie potworowi czegoś w stylu efektu czaru snu lodowemu golemowi (na chłopski rozum: że się niby błyszczy). Wystarczy, że ktoś napisze, w którym pliku dodaje się te efekty. Z resztą raczej sobie poradzę.
Bo po chuja napisać do którego gothica :ok:

Widzisz mistrzu, taki efekt jest tylko w G2  :ok:
I tutaj się ty mylisz bo golemy z G1 też mają efekty cząsteczkowe na sobie. (Wielki fan gothic`a a pierwszej części nie pamięta ;p ) Najlepiej widać ten efekt na ognistym. A efekty w G1 dodawało się w skryptach animacji (MDS`ach). Na podstawie tych skryptów np Avallach wykonał miecz z efektem cząsteczkowym bez użycia ticktocków i innych dziwnych rzeczy.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Chodziło mi o to, że lodowy golem z G1 nie ma na sobie tej "mgiełki". Natomiast ognisty golem owszem, posiada podobny efekt w obu częściach. W G2 raczej też jest to w animacjach, bo w typowych skryptach nic nie znalazłem (owszem, można na to nałożyć drugi efekt, ale stary również zostaje).
Czym mogę zdekompilować .mds do obróbki? Próba dekompilacji Gothic Sourcerem kończy się otrzymaniem pustego folderu.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
W:

Dysk na którym jest gothic:\JoWood\Gothic II\_Work\Data\Scripts\System\VisualFX\visualFX.d

Są chyba wszystkie efekty Avallach kiedyś trochę o efektach napisał i ja tez miałem z nimi problem swego czasu, nie powiem ci który effekt odpowiada za błyszczenie golema bo nie chce mi sie szukać, ale w sumie sam możesz poszukać skoro nie jesteś całkiem słaby w skryptach ( z tego co piszesz ) to myślę że to dla cb błachostka
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Dzięki. Co prawda nie prosiłem o listę efektów, ale bardzo się przyda. Niestety jak już Rafał wspomniał, niektóre efekty wpisane są w animacje.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie niestety. Właśnie mds (skrypt animacji) to najlepszy sposób odpalania takich efektów, o wiele lepszy od najbardziej "naiwnej" metody, czyli ticktocków. Tak właśnie jest zrobiony efekt ognistego golema, obejrzyj jego mds.
Btw, wcale nie jestem pewien czy lodowy golem też nie ma efektu, tylko słabiej widocznego, właśnie iskierek ("glitter"?).

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Zaraz popróbuję. Myślałem, że będę musiał dekompilować .mds'y, a jednak nie ma takiej potrzeby  :D


EDIT:
Podmieniłem efekty w animacjach, ale nic się nie zmienia.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cóż, właściwie to MUSISZ. Musisz także wyłączyć wersje skompilowane, bo inaczej gra będzie ignorowała twoje zmiany. Nie ma lekko. Sugeruję poszukać tutoriali albo spróbować dojść samemu do tego jak to zrobić.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Wypakowałem Anims.vdf do _Work/.../Anims, po czym usunąłem go z Data. Usunąłem również skompilowane wersje plików, które przerabiałem. Próba przywołania golema kończy się błędem w postaci braku pliku .asc golema. Skoro nie posiadam plików .asc, to wnioskuję, że muszę zdekompilować te z _Compiled?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wnioskujesz poprawnie. Należy użyć w tym celu Gothic Sourcera, jako żródło dekompilacji wybierając plik mds. Realne pliki żródłowe zostaną na jego podstawie automatycznie pobrane z _compiled. Mam nadzieję że ich nie usunąłeś, tylko gdzieś przeniosłeś... Usunąć będziesz mógł dopiero jak będziesz miał zdekompilowane, tak żeby gra miała z czego skompilować je na nowo.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Zdekompilowałem pliki, usunąłem ich skompilowane odpowiedniki, pozmieniałem efekty w .asc (nie mam pewności czy dobrze). Próbuję skompilować przez Gothica i błąd:


Gothic się zawiesza, ale po pewnym czasie wczytuje menu. Sprawdziłem ognistego golema, ale efekt pozostał ten sam - zwyczajnie płonie.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie mam pojęcia co dokładnie może być przyczyną tego błędu, nigdy go nie widziałem. Zgaduję że nie zgadzają się klamry. Na pewno sam zrobiłbym to używając starego mds golema (nawet go nie kopiując), tylko zmienić w skrypcie potwora teksturę oraz nałożyć specjalnie stworzony overlay mds z dodatkowymi animacjami. Kopiowanie istniejącego mds żeby w kopii zrobić jakieś zmiany to generalnie fatalny pomysł, chociaż wiele osób tak robi.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Częściowo rozumiem. W Overlay też próbowałem dodać efekt, tyle że zmieniając pewne wyrazy.
Poza tym, dlaczego pliki .mds nie są w _compiled, a w _compiled są pliki .man, .mdh, .mdl, .mdm, .mmb? Tak powinno być, czy mi się pomieszały pliki?


Avallach, mogę Ci podesłać "surowe" pliki .mds golemów, oczywiście jeśli chcesz. Nie proszę o podanie gotowych plików, tylko tak orientacyjnie, żebyś mógł sprawdzić.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie.

Plik .mds to jakby "spis treści". Kompilator potrzebuje tego spisu treści żeby "ułożyć" (skompilować) "książkę" (zestaw animacji). Pliki w _compiled to "wydrukowane strony". Tak samo do dekompilacji, musisz wskazać "spis treści" (plik mds) żeby dekompilator mógł rozłożyć "książkę" (zestaw animacji) na "akapity tekstu" (poszczególne animki).

Próba modyfikacji jakiegokolwiek skryptu "zmieniając pewne wyrazy" jest kiepskim pomysłem - chyba że masz teoretycznie nieskończoną ilość małp, maszyn do pisania klawiatur i czasu, to prędzej czy później na coś natrafisz.

Proponuję raczej pooglądać gotowe mds'y (np ten Ognistego Golema), ewentualnie poczytać tutoriale o nich.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Niestety, wielokrotnie przeglądałem tutoriale, ale nie natknąłem się na coś takiego.
Jaka jest różnica między eventPFX a eventSFX? Znalazłem coś w stylu:

*eventPFX   (20      Firegolem_Fire   BIP01 L UpperArm   ATTACH   )
*eventSFX   (12   GOL_StepBoom   )
*eventPFX   (4   1   GolemDust   BIP01 R HAND)

Mogą być to albo animacje, albo efekty.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry