Wyświetlanie zmiennej w statusie postaci 2724 4

O temacie

Autor Torque

Zaczęty 10.09.2012 roku

Wyświetleń 2724

Odpowiedzi 4

Torque

Torque

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Hej,

mam pytanie odnośnie modyfikowania karty poraci. Czy się da, i jesli tak, to w jaki sposób. Chciałem stworzyć własnego skilla (kontrolowanego przez własne skrypty, nic korzystającego z klas menu etc.), zastanawiam się tylko czy jest możliwość wyświetlenia w karcie postaci informacji o nim? Znalazłem jak wyświetlić tam dowolnego stringa, można wykorzystać nieużywane skille i po prostu przypisać im dowolną nazwę i wyświetlić. Pytanie brzmi czy jest możliwość wyswietlenia tam wartości jakiejś zmiennej? Założmy, że tworzę sobię zmienną foo, która jest stringiem i może przybrać wartość 30%, 60% czy dowolną inną, czy da się ją tam wyśwlietlić?

Szukałem trochę na forum, widziałem różne tematy o regeneracji, modyfikowaniu klas menu, ale żaden temat nie odpowiedział mi wprost czy można to zrobić.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Krótko mówiąc: nie ma bezpośredniej komunikacji między skryptami w content (czyli twoje zmienne i funkcje związane z nowym skillem oraz postacią) a system (gdzie są skrypty okna statystyk postaci). Wymiana danych następuje tylko po ścieżkach z góry zaprogramowanych w silniku. Musiałbyś skorzystać z narzędzi modyfikujących prace silnika lub też wykorzystać gotowe, ale nieużywane umiejętności, jak regeneracja czy mistrz ognia.

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Skoro już jest o tym temat to nie będę zakłądał nowego, jakie narzędzia (programy) są potrzebne do edytowania silnika gry.

Edit: Dzięki:)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wyświetlanie zmiennej w statusie postaci
#3 2012-09-11, 19:29(Ostatnia zmiana: 2012-09-11, 19:32)
Żadne. Nie możesz go zedytować samego w sobie, ale możesz go edytować w trakcie jego działania za pomocą wstrzyknięcia kodu z zewnątrz (tak działa g2ext czy gtools) lub exploitując lukę w skryptach pozwalającą na manipulowanie pamięcią procesu (tak działa pakiet skryptów Ikarus). Popularniejsze jest znacznie gorsze, drugie rozwiązanie, ponieważ z punktu widzenia użytkownika końcowego jest prostsze (mod jest nie do odróżnienia od zwykłego i tak samo się go instaluje) i bardziej rozbudowane.

Jeśli nie chcesz korzystać z gotowych rozwiązań, ale tworzyć własne skrypty, będziesz potrzebował wglądu w kod silnika. Nie jest on i nie będzie nigdy udostępniony, ale za pomocą dekompilatorów takich jak IDA (są drogie, ale jest wersja demo), możesz sporo się dowiedzieć.

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
Every skill (such pick pocketing) has two values. One is merely a boolean value, i.e. either true or false (1 or 0, if you want), but the other one is a number inbetween 0 and 100 (or possibly any 32bit integer? Never bothered to check). Many skills, such as the mentioned pick pocketing, only use the boolean value. With some clever changes in the menu scripts it's therefore possible to display a couple of your own talents without using Ikarus or similar ways to achieve that. You'll have to play around with it though, I never did it myself (I could dig up some threads at WoG though to give you some directions).
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry