Jaka gra do zmodyfikowania? 7557 14

O temacie

Autor Palko-Tulk

Zaczęty 24.08.2012 roku

Wyświetleń 7557

Odpowiedzi 14

Palko-Tulk

Palko-Tulk

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy

Palko-Tulk

Jaka gra do zmodyfikowania?
2012-08-24, 16:56(Ostatnia zmiana: 2012-08-24, 18:54)
Witam, całkiem nie dawno narodził się w mojej głowie pomysł na grę. Jednak nie znam żadnego języka programowania, więc pomyślałem o modzie, pytanie tylko jaka gra była by najodpowiedniejsza ? Wymyśliłem sobie tak, że gra miała by być podobna do Wolfensteina 3D ale z pewnymi dodatkami, klimat podobny do gry Terminator Ocalenie i chciałbym, aby widok był z pierwszej osoby, z możliwością zmiany na trzecią... ale to już opcjonalnie. Chciałbym ten trzeci widok, aby można było wizualnie zobaczyć, jakie obrażenia doznał nasz bohater (krew na stroju, zadrapania, starta skóra). Druga sprawa to bazy, nasz bohater był kiedyś człowiekiem, ale został on wykorzystany do eksperymentu w skutku czego, stał się cyborgiem. Jednak do rzeczy, chciałbym zrobić różne bazy/satelity (wiecie o co chodzi xD), które były by niebezpieczne dla naszego blaszaka, ponieważ przy zbliżeniu się do nich, rosną by pasek przez co tracił by stopniowo panowanie nad swoim ciałem i skończyło by się to końcem gry (Twórcy chcieli (zwiał im xD) go wykorzystać do złych celów, dlatego dla lepszej kontroli porozmieszczali bazy/satelity).
Więc podsumowując, elementy jakie chciałbym w grze:
- Widoczne Obrażenia na ciele
- Możliwość zmiany kamery z pierwszoosobowej na trzecią
- Klimat podobny do Wolfensteina 3D i Terminatora Ocalenie
- Jakaś fizyka
No a więc na razie to tyle, jak coś mi przyjdzie jeszcze do głowy to edytuję. Teraz pytanie do was, jaka gra jest dosyć prosta w modyfikowaniu i nadawała by się, patrząc na to, co chciałbym w grze ? Podam teraz dane mojego komputera, abyście wiedzieli.

Mój komputer:

ADM Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+2.00 GHz, 896 MB RAM
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 6150 LE
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=J51ZTarW-Tk
[/media]
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=QnA97XDjJ-w
[/media]
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
a tytany bendom?

silnik source (half-life 2, left4dead, portal)
 
makin' bacon

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
Jednak nie znam żadnego języka programowania, więc pomyślałem o modzie.
Zabierając się za modowanie jakiejś gry będziesz musiał ogarnąć skrypty tej gry, szczególnie jeśli zamierzasz robić tak dużego moda. Różnicą jest trudność i to, że język programowania ma większe możliwości niż skrypty.
 

Palko-Tulk

Palko-Tulk

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy

Palko-Tulk

Jaka gra do zmodyfikowania?
#3 2012-08-24, 17:27(Ostatnia zmiana: 2012-08-24, 18:54)
Cytuj
Jednak nie znam żadnego języka programowania, więc pomyślałem o modzie.
Zabierając się za modowanie jakiejś gry będziesz musiał ogarnąć skrypty tej gry, szczególnie jeśli zamierzasz robić tak dużego moda. Różnicą jest trudność i to, że język programowania ma większe możliwości niż skrypty.
No wiem wiem, ale to zawsze mniej roboty, jeżeli modyfikuje się jakoś grę, niż robi się własną od podstaw

Więc rozumiem, half-life 2 będzie najlepszą grą i w miarę dostępną do zmodyfikowania ? Teraz pewnie pierwsze od czego muszę zacząć to... modelowanie. Prosiłbym was abyście mi podali jakiś program graficzny, w którym mógłbym zmodyfikować "nieco" postacie. Kolejny krok to animacja, potem tekstury i na końcu bawienie się ze skryptami... oczywiście zgaduje, bo nie wiem za co powinienem się najpierw zabrać. :P
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jaka gra do zmodyfikowania?
#4 2012-08-24, 18:04(Ostatnia zmiana: 2012-08-24, 18:23)
Blender (jako edytor 3d/animacji) to zdecydowanie najlepszy wybór, z wielu powodów. Gdybyś pytał o coś prostego, wygodnego i wystarczającego do robienia modeli, poleciłbym Wingsa, którego sam używam, ale np do robienia animacji się on nie nadaje.

@down: szczerze mówiąc w tej sferze jestem kompletnym ignorantem, ale jeśli całe to Blender Game Engine wbrew nazwie nie jest silnikiem gry, a jedynie silnikiem graficznym, to to fatalny wybór.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Blender jest również dobrym silnikiem pod gry. Pooglądaj filmiki Haidme (Krum RPG) a zobaczysz co to potrafi :)
Tutoriali pod FPS powinieneś znaleźć wystarczająco by zrobić całą grę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Palko-Tulk

Palko-Tulk

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Blender jest również dobrym silnikiem pod gry. Pooglądaj filmiki Haidme (Krum RPG) a zobaczysz co to potrafi :)
Tutoriali pod FPS powinieneś znaleźć wystarczająco by zrobić całą grę.
Jeżeli chodzi ci o tą grę to rzeczywiście, zrobiła na mnie wrażenie. :)  [media]
https://www.youtube.com/watch?v=7o8VSbEXDWk
[/media]
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dokładnie o tą, gość wszystko zrobił sam, na początku nie znał programowania (python) ani blendera, to co widzisz to efekt dwóch lat pracy.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Palko-Tulk

Palko-Tulk

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy

Palko-Tulk

Jaka gra do zmodyfikowania?
#8 2012-08-24, 18:58(Ostatnia zmiana: 2012-08-29, 13:09)
Post #1:
No ja wolałbym jednak zrobić modyfikację, aż tak wielkich zmian nie zamierzam zrobić. Mechanika gry nie została by zmieniona, tylko dodałbym coś od siebie, a zmienił bym modele i animacje. Chciałbym zrobić też własne scenki, bo była by to gra z fabułą. Wymyśliłem już nawet nazwę Rok 2036: Cybernetyczna Wojna Światowa.... może głupio brzmi, ale jeszcze będę miał czas, aby nazwać grę, teraz najważniejsza jest jej budowa.

Post #2:
PS. Te scenki oczywiscie takie w miarę moich możliwości.

Post #3:
Hmmm... jak mam importować jakiś model do Blendera, bo klikam import -> rozszerzenia (3dmax, dds itp.), wybieram folder models i nic nie widać ?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Jaka gra do zmodyfikowania?
#9 2012-08-25, 12:59(Ostatnia zmiana: 2012-08-25, 13:01)
najpierw przeczytale twoj nick Paliko-Tusk

co do tematu - UDK/CE3. dokumentacje, tutkow od groma

jesli chcesz modyfikowac, od siebie polecam crysisa, silnik generuje piekna grafike, a edytor jest banalny w obsludze i bardzo szybki w dzialaniu. czego chciec wiecej?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
[quote name="Banan"]jesli chcesz modyfikowac, od siebie polecam crysisa, silnik generuje piekna grafike, a edytor jest banalny w obsludze i bardzo szybki w dzialaniu. czego chciec wiecej? [/quote]
[quote name="Paliko-Tusk"]ADM Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 3800+2.00 GHz, 896 MB RAM
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 6150 LE[/quote]
hłehłehłe
 

Palko-Tulk

Palko-Tulk

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
najpierw przeczytale twoj nick Paliko-Tusk

co do tematu - UDK/CE3. dokumentacje, tutkow od groma

jesli chcesz modyfikowac, od siebie polecam crysisa, silnik generuje piekna grafike, a edytor jest banalny w obsludze i bardzo szybki w dzialaniu. czego chciec wiecej?
Chyba za dużo oglądasz polityki to i potem są tego skutki. Co do Crysisa to już pewien użytkownik "mile" to skomentował.

aa i prosiłbym nie przerabiać mojego nicku, bo ja z tymi dwoma tępakami nie mam nic wspólnego.
 

Tadzio Kanalarz

Tadzio Kanalarz

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Może Skajrim?

Kurdelefele, chciałbym zobaczyć gotika(jedynke(może nawet z MT) i dwójkę z dodatkiem najlepiej) na silniku skajrima ;_; może ktoś widział taki projekt?
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
ADM Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 3800+2.00 GHz, 896 MB RAM
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 6150 LE
Już masz skyrima.
 

Tadzio Kanalarz

Tadzio Kanalarz

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
no w sumie ;_; zapomniałem o specyfikacji peceta OPa :<
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry