Sam jednak nic nie wymyśle 6412 19

O temacie

Autor Toworish

Zaczęty 4.08.2012 roku

Wyświetleń 6412

Odpowiedzi 19

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Ogólnie to wachałem się czy dać to w skryptach czy w spacerze ale jednak dałem w skryptach, otóż mam do was pytanie drodzy skrypterzy i spacerzyści, czy któryś z was ogarnął jak zrobić coś takiego że mamy załóżmy dwa waypointy  jeden o nazwie "pierwszy" a drugi o nazwie "drugi" i np po przekroczeniu pierwszego waya, na drugim pojawia nam się postać lub potwór obojętne mi to, i nie musi się pojawiać na drugim może być na pierwszym :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

XPemuX

XPemuX

Użytkownicy
posty80
Propsy1
  • Użytkownicy
Hmm... A czy była w ogóle taka sytuacja w Gothicu? Bo jakoś sobie nie przypominam. Możliwe, że czegoś takiego się po prostu nie da zrobić. Bo to już np. ingeruje w silnik gry.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
trigger on touch
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Widzicie, tyle takich tematów już było że nawet Wowoz się nauczył pomimo że chyba jak ja nigdy nie robił nic w Spacerze :lol2:

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Było tak w Gothic 1 w klasztorze sprawdź jak tam to zostało zrobione ale pewnie jakiś tigger
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Sam jednak nic nie wymyśle
#5 2012-08-04, 20:19(Ostatnia zmiana: 2012-08-04, 20:19)
Widzicie, tyle takich tematów już było że nawet Wowoz się nauczył pomimo że chyba jak ja nigdy nie robił nic w Spacerze :lol2:

Nawet Wowoz  :lol2:  dzieki av
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmmm będe próbował w tym spacku, zobaczymy co z tego wyjdzie
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Sam jednak nic nie wymyśle
#7 2012-11-06, 18:38(Ostatnia zmiana: 2012-11-06, 18:39)
Zrobiłem takiego tick tock'a ale nie działa, coś jest źle czy tick tocki'em się tego nie osiągnie?
Tzn nie wywala błędu ale niema efektu żadnego


Cytuj
func void Pojawienie()
{
   var int Pojawienie;
   if (Npc_GetDistToWp (Self,"OJCIEC") < 500)
{
    if(Pojawienie) {
      Wld_InsertNPC  (MIL_131_Ojczym         ,"OJCIEC");
      };
      Pojawienie = !Pojawienie;
      };

};
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Pojawienie ma wartość zero, przeciwnością zera jest również zero (tak, taki mały paradoks) więc Twój skrypt jest po prostu błędny.
Operuj na zwykłym przypisywaniu wartości zmiennym skoro nie potrafisz inaczej.
Inaczej mówiąc, pojawienie nigdy nie będzie miało wartości true (a to jest sprawdzane przy if(pojawienie)).
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
int`y mają na początku wartość zero chyba więc zrób tak

if(Pojawienie == 0) {
Wld_InsertNPC (MIL_131_Ojczym ,"OJCIEC");
Pojawienie = 1;
};

ale naprawdę tak trudno zrobić trigger on touch ??

wtedy nie miał bys tego if`a

if (Npc_GetDistToWp (Self,"OJCIEC") < 500)
{

i mógł byś wybrać miejsce a więc tez po której stronie WP gracz powinien stać. W mojej sygnaturce masz link do tutka o spacerze chyba w części 5/6 jak dobrze pamiętam robię bramę która się otwiera lub zamyka po przejściu przez trigger on touch.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Pojawienie ma wartość zero, przeciwnością zera jest również zero (tak, taki mały paradoks) więc Twój skrypt jest po prostu błędny.
Operuj na zwykłym przypisywaniu wartości zmiennym skoro nie potrafisz inaczej.
Inaczej mówiąc, pojawienie nigdy nie będzie miało wartości true (a to jest sprawdzane przy if(pojawienie)).
Przeciwnością 0 jest 1. Bardziej bolesne może być deklaracja i inicjowanie zmiennej lokalnej, która zawsze będzie miała 0. Poza tym nazwa funkcji i zmiennej są takie same, co jest dziwne.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Sam jednak nic nie wymyśle
#11 2012-11-07, 18:17(Ostatnia zmiana: 2012-11-09, 23:52)
Rafale a nie o TEN tutek ci przypadkiem chodziło?

Już wiem że nie o ten xD
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm kombinowałem na różne sposoby, a wyszło mi że wystarczy prosty skrypt taki oto:

Cytuj
func void PRZYZWANIE()
{
      Wld_InsertNPC  (MIL_1333_Przywolaniec,"JANKO");
};

w końcu działa, lecz postać pojawia się za każdym razem gdy przejdę przez tigger touch, a ja chciałbym aby tylko raz się pojawił więc zapytam was jeszcze raz czy dało by radę coś takiego zrobić, a jeśli tak to proszę oczywiście o jakieś wskazówki :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Może użyj else if. W pierwszym warunku podstaw za zmienna przyzwanie 0,a następnie w instrukcji daj pr,yzwanie=przyzwanie+1. W Elsie daj, ze jesli równe i większe od 1 to nie rob nic :D  nie wiem czy dobrze rozumuje
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond

Paser

Sam jednak nic nie wymyśle
#14 2012-11-17, 18:25(Ostatnia zmiana: 2012-11-17, 18:28)
Hmm kombinowałem na różne sposoby, a wyszło mi że wystarczy prosty skrypt taki oto:

Cytuj
func void PRZYZWANIE()
{
      Wld_InsertNPC  (MIL_1333_Przywolaniec,"JANKO");
};

w końcu działa, lecz postać pojawia się za każdym razem gdy przejdę przez tigger touch, a ja chciałbym aby tylko raz się pojawił więc zapytam was jeszcze raz czy dało by radę coś takiego zrobić, a jeśli tak to proszę oczywiście o jakieś wskazówki :)
Nie umiesz zrobić zmiennej która będzie zmieiała się podczas wykonania operacji i w zależności jaka jest jej wartość operacja zostana wykonana lub nie ?

var string przyzwanie = "nie";
func void PRZYZWANIE()
{
if (przyzwanie == "nie")
{
Wld_InsertNPC  (MIL_1333_Przywolaniec,"JANKO");
                przyzwanie = "tak";
};
};
Nie wiem czy to jest poprawne skłądnią bo dawno nie robiłem nic w daedalusie, ale tu chodzi tylko o wzór ;p
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Sam jednak nic nie wymyśle
#15 2012-11-17, 22:49(Ostatnia zmiana: 2012-11-17, 22:49)
Hmm, no wiesz stary gothicowe skrypty to może i nie jest to czarna magia ale dla mnie tak, tzn rozumiem z tego wszystkiego coraz więcej ale jednak nie wszystko i wiele spraw jest dla mnie wielkim znakiem zapytanie, a więc pytam ludzi którzy się znają
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Sam jednak nic nie wymyśle
#16 2012-11-17, 23:18(Ostatnia zmiana: 2012-11-18, 11:08)
Jak wyżej, ale lepiej int (0/1) i warunek !=. A w normalniejszym języku - boolean (true/false).

@wicon, dwa posty niżej: niestety Daedalus jak napisałem nie posiada typu boolean. Jedyne co można zrobić to użyć inta (liczby całkowitej) i przypisać wartość 0 lub 1 (są zmienne o takich wartościach - true i false). Jest to o wiele lepsze rozwiązanie od stringa, chociaż nadal zdecydowanie dalekie od ideału. W jednej takiej zmiennej "zmieściłoby się" bodajże 16 prawdziwych booleanów.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
dzięki ogólnie za gotowe skrypty, heh bo w sumie na takie liczyłem (wstyd się przyznać xD) ale prosiłbym aby jeszcze nie zamykać tematu, bo będę to wszystko sprawdzał w domu, chwilowo jestem u babki
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Jeśli chcesz, aby coś było wykonywane tylko raz, to tworzysz zmienną, najlepiej właśnie <TRUE, FALSE> (bo zajmuje najmniej miejsca w pamięci ale o tym dupy ci nie będę zawracał) i dla czynności, która ma się wykonać tylko ten jeden raz ustawiasz warunek, a do czynności dodajesz linijkę, która zmieni zmienną tak, aby ten warunek nigdy więcej nie był spełniony.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Czyli tak, motałem się jak zwykle, ale chcę podziękować wszystkim co udzielali się na forum, a szczególnie tym którzy mi pomogli, gotowiec pasera z poprawką avallacha załatwił całą sprawę, DZIĘKUJE! i temat do zamknięcia:)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry