Oficjalny dodatek do GI 10587 20

O temacie

Autor maciejh

Zaczęty 18.02.2012 roku

Wyświetleń 10587

Odpowiedzi 20

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Szczerze mówiąc mnie to zainteresowało.
Z Gothicpedii
Cytuj
Michael Hoge w wywiadzie dla Gothicz.net powiedział, że część ekipy  Piranha Bytes pracowała nad dodatkiem do pierwszej części Gothic, jednak  projekt ten został anulowany.

Czy ktoś wie coś jeszcze?
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak. Popatrz na Gothica II. Czy nie jest po prostu dużym dodatkiem do G1?
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
No nie. Jak sama nazwa wskazuje - jest to GII. A poza tym jest napisane, że anulowano.
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Anulowano i zrobiono z niego G2, czy to nieoczywiste? Popatrz tylko na daty wydania pierwszej i drugiej części.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Oficjalny dodatek do GI
#4 2012-02-18, 15:46(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 15:48)
A one nie są przypadkiem na innych silnikach? Z resztą wydaje mi się, że miał oto być coś na kształt MT niż jak ZB do GIII.

Dobry duch forum radzi: nie oczywiste.


 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Oficjalny dodatek do GI
#5 2012-02-18, 17:01(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 18:08)
Anulowano i zrobiono z niego G2, czy to nieoczywiste? Popatrz tylko na daty wydania pierwszej i drugiej części.
Cytat: Arcania Center#msg1020748
Gothicz.net: Z artykułów na WoG.de można się dowiedzieć, że był tworzony dodatek do G1. Mimo, że nie pracowałeś przy tym osobiście, pamiętasz, co to rozszerzenie powinno obejmować? Później prace nad dodatkiem zostały wstrzymane. Czy któryś z elementów został wykorzystany w G2?
Mike: Jedynie drobne elementy. Gdy prace nad dodatkiem zostały wstrzymane, nie mogliśmy za bardzo z niego korzystać. Musieliśmy zaczynać od zera.
A one nie są przypadkiem na innych silnikach? Z resztą wydaje mi się, że miał oto być coś na kształt MT niż jak ZB do GIII.
Ależ gdzie tam! Prawdą jest, że silnik Gothica doznał lekkich modyfikacji, jednakże jest to wciąż ten sam silnik!
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Cytuj
co to rozszerzenie powinno obejmować?

No o to mi głównie chodzi.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Oficjalny dodatek do GI
#7 2012-02-19, 00:23(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 00:26)
Na WOG.de napisane jest, że kilka miesięcy po wyjściu Gothica Piranha Bytes ogłosiło, że trwają prace nad modem. Na fanowskich forach PB prosiło użytkowników o propozycje odnośnie fabuły. Sam dodatek z kolei miał opowiadać o tym, jak król Rhobar osobiście przybył do Górniczej Doliny po magiczną rudę. Jednakże, po tym, jak spółka dominująca, Phenomedia stała się niewypłacalna po pęknięciu bańki internetowej( wikipedia ), Piranha Bytes wraz z JoWood znalazła nowego sponsora, który z kolei chciał pełną kontynuację gry, a nie dodatek. Nic więcej nie było na ten temat.

Ale wiesz, nie musisz tracić nadziei. Fabuła Tomb Raider IV Gold wyszła na światło dzienne 12 lat po wydaniu TR4. :lol2:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież każdy wie, że ten dodatek to miał być "Czas Zapłaty".

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Oficjalny dodatek do GI
#9 2012-02-19, 00:35(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 00:38)
Gówno prawda... Czas Zapłaty, gdyby wyszedł, mógłby być osobną częścią do Gothic bo to do żadnej części podobne nie było i nadal nie jest.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Oficjalny dodatek do GI
#10 2012-02-19, 02:44(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 03:55)
Teraz to do niczego nie jest podobne
chyba ze nic sie zalicza do czegos
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Oficjalny dodatek do GI
#11 2012-02-19, 10:34(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 10:34)
Racja Caesumie i kaczko. Ale to nawet głupie by było, gdyby Rhobar przybył do Khorinis. Rzeczywiście lepiej, żeby wyszła dwójka. Myślicie, że w dodatku byli przewidziani paladyni, ale jak mówił Aztek - przeniesiono ich do dwójki?

Cytuj
Przecież każdy wie, że ten dodatek to miał być "Czas Zapłaty".                                       

Jakbym miał wybierać, to wolałbym żeby były to MT.
 

Szaromrok

Szaromrok

Użytkownicy
posty71
Propsy65
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Racja Caesumie i kaczko. Ale to nawet głupie by było, gdyby Rhobar przybył do Khorinis. Rzeczywiście lepiej, żeby wyszła dwójka. Myślicie, że w dodatku byli przewidziani paladyni, ale jak mówił Aztek - przeniesiono ich do dwójki?
Moim zdaniem prędzej gwardia królewska. PB starczyloby po prostu wykorzystac samo to, czego nie wykorzystali w G1 plus dodać jakieś cieszące pierdoły. Troche jak Hellfire do Diablo mi sie zdaje.

Wtedy samodzielne dodatki to była raczej abstrakcja. Lepiej było zrobić drugą część. A tą PB raczej kleiło jeszcze przed premierą G1. To w sumie niezła zabawa, mieć własny engine i sobie go modyfikować, modelować sobie światy "tak przy okazji". Nie zapominajmy, że na początku PB MIAŁO AMBICJE stworzyć świat na poziomie daggera. Niestety chęci i ambicje to nie wszystko.


No ale nie pieprząc a wyrażając swoje "myśle że":
-dodatek niesamodzielny, bez związku z G2
-pare nowych questow w tym jeden dłuższy
-ok 20-30 cieszących pierdół (nowe mjecze zbroje et cetera)
-10 NOWYCH POTWORÓW
-ew jakiś nowy obszar do zwiedzenia (w co wątpię)

Z tego co pamiętam, dodatki wówczas wyglądały mniej-więcej tak :D
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
No ale nie pieprząc a wyrażając swoje "myśle że":
-dodatek niesamodzielny, bez związku z G2
-pare nowych questow w tym jeden dłuższy
-ok 20-30 cieszących pierdół (nowe mjecze zbroje et cetera)
-10 NOWYCH POTWORÓW
-ew jakiś nowy obszar do zwiedzenia (w co wątpię)

Z tego co pamiętam, dodatki wówczas wyglądały mniej-więcej tak :D
Zainstaluj sobie Mroczne Tajemnice i masz swój wymarzony dodatek do G1.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Oficjalny dodatek do GI
#14 2012-02-19, 12:44(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 12:46)
Szczerze mówiąc, niektóre rzeczy w MT wręcz mnie irytują, ale to jedynie 1/5 całego tego moda, ogólnie jest całkiem fajny. Dlaczego właściwie nikt nie zajął się profejonalnym dubbingiem i wydaniem go jako oficjalny dodatek? Można było na tym zgarnąć trochę kasy i fejmu, teraz jest już za późno - po za tym Piranha Bites gówno obchodzi Gothic, a JoWood... :facepalm: . Poza tym trzeba by było porozmawiać o tym z Poziomkami - szczerzę mówiąc wydaje mi się, że nie mieliby by nic przeciwko dorobieniu trochę kasy na boku. Ale to można było zrobić.

Nawiązując do reszty serii Gothic - Arcania to największe gówno fabularne i mam nadzieję, że nie będzie kolejnych części bo mi psuje zdanie o tej serii.
 

Szaromrok

Szaromrok

Użytkownicy
posty71
Propsy65
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No ale nie pieprząc a wyrażając swoje "myśle że":
-dodatek niesamodzielny, bez związku z G2
-pare nowych questow w tym jeden dłuższy
-ok 20-30 cieszących pierdół (nowe mjecze zbroje et cetera)
-10 NOWYCH POTWORÓW
-ew jakiś nowy obszar do zwiedzenia (w co wątpię)

Z tego co pamiętam, dodatki wówczas wyglądały mniej-więcej tak :D
Zainstaluj sobie Mroczne Tajemnice i masz swój wymarzony dodatek do G1.
Nie "mój wymarzony". Po prostu mówię, jak to by wyglądało zapewne:P Poza tym mroczne tajemnice są od tego większe.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Szczerze mówiąc zastanawiałem się, czy jakby wyczyścić zupełnie skrypty, modele, tekstury i zostawić sam goły silnik z tymi swoimi wbudowanymi funkcjami a potem od początku tworzyć swoją grę na silniku gothic, to czy podchodziłoby to w pewnym sensie pod kradzież lub piractwo.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Oficjalny dodatek do GI
#17 2012-02-19, 13:42(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 13:45)
Tak.

Gdyby wyczyścić zupełnie skrypty, modele, tekstury i zostawić sam silnik to z niewiele większym (patrząc na to, że trzeba zrobić od nowa każdy dźwięk, model, teksturę i skrypt) nakładem pracy można to wykonać na jednym z darmowych silników jak ogre, irrlicht czy inne udk/cryengine.



@down, on mówi raczej o odstępnieniu w internety całej gry, włącznie z engine.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Dlaczego? Dopóki przestrzegałbyś licencji modderskiej, byłoby to zupełnie legalne. Główne zasady są dwie: nie możesz rozpowszechniać nic co do ciebie nie należy (materiały z GMDK możesz rozpowszechniać tylko jako element moda do tej gry) i nie możesz na modzie zarabiać.

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
szczerzę mówiąc wydaje mi się, że nie mieliby by nic przeciwko dorobieniu trochę kasy na boku. Ale to można było zrobić.
Nie ma szans by takie coś wydać, to jest mod, dostępny normalnie, nawet wersja gry, normalnie wydana, nie daje szansy by cośkolwiek zarobić. Ale to bardziej przez podejście piranii oraz ogólnie wydawców, do teraz pamiętam jak nas potraktował Polski CD projekt z kwestią polskich napisów do G I. Mniej więcej oskarżyli nas o kradzież. No i trzeba też podkreślić że gra ma więcej niż 10 lat i wygląda po prostu staro, nie jest to nic co można by było sprzedawać. Chociaż fakt że jest o wiele bardziej grywalne niż większość nowych gier :)
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry