Problem z teksturowaniem item'a. 2525 5

O temacie

Autor janpl

Zaczęty 31.12.2011 roku

Wyświetleń 2525

Odpowiedzi 5

janpl

janpl

Użytkownicy
posty95
Propsy7
  • Użytkownicy
Otóż stworzyłem nowe tekstury: tj. dodałem je zarówno w formacie tga i tex. Mają też takie wielkości jakie powinny mieć(tekstury zamieniałem w gomanie). Problem polega w tym, że gdy w spacerze dodaje nową teksturkę, Spacer wyłącza się. Co jest nie tak ?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ja nie wiem co to za pomysł by teksturować itemy spacerem, prawdę mówiąc to nawet światy lepiej teksturować blenderem, maxem czy nawet pomidorem byle nie spacerem.
Zrób UV mapę i teksturę, potem nakładasz ją w sofcie do modelowania 3d + eksportujesz kerraxem do 3ds. Dodajesz teksturę w formacie tga do textures a model w 3ds do meshes. Piszesz skrypt wymagający tego visuala iii... ta dam gotowe. Wielka filozofia.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gameboy007

Gameboy007

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
:facepalm:   Teksturuj w czym chcesz byle nie w Spacerze! Może być gmax, blender, wings 3d to są programy dobre do modelów i teksturowania.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Światy się teksturuje spacerem, reszte programami do grafiki.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
ŻE CO?? Nic się w spacerze nie teksturuje. NIC!!
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z teksturowaniem item'a.
#5 2012-03-14, 21:22(Ostatnia zmiana: 2012-03-14, 21:25)
Ojtam, do światów z grubsza chyba wystarcza (nie żebym kiedykolwiek próbował) :lol2:
Na pewno nie nadaje się do teksturowania czegokolwiek w skali mniejszej niż budynek, właściwie nawet do tego się nie nadaje. Ale jakieś góry, łąki, skały...

BTW, Gameboy007, walczysz z naszym obecnym mistrzem archeologii o Złotą Łopatę?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry