Podstawy: narzędzia, Goman, skrypty, Spacer 13276 17

O temacie

Autor

Zaczęty 10.11.2011 roku

Wyświetleń 13276

Odpowiedzi 17

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Witam!;]

Ostatnio zauważyłem coś strasznego... Przestajemy modowac Gothic 1.
Wiem iż to stara gra, właściwie to już klasyk, no ale nadal go niektórzy modują.
Jak dla mnie jest to najlepsza wersja, no i postanawiam wyjśc na przeciw tym którzy chcą modować, lecz nie umieją.
Napisałem więc poradnik o GoManie, skryptach i Spacerze który przybliży wam ów hobby :)
 Poradnik znajduje się tutaj ( downal za free ):
http://chomikuj.pl/M...odowanie+Gothic
 


Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wstaw tutorial w formie posta. W ostateczności umieść jako załącznik. W przeciwnym wypadku, temat zostanie skasowany.
Czemu?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Podstawy: narzędzia, Goman, skrypty, Spacer
#3 2011-11-10, 18:25(Ostatnia zmiana: 2011-11-10, 18:28)
Chomikuj nie jest specjalnie rzetelnym serwerem, gdyby jego konto przestało być aktywne plik stanie się niedostępny. Poza tym kłóci się to z bezinteresownym publikowaniem takich materiałów, za każde pobranie pliku otrzymuje punkty w serwisie. Nie jestem też pewien czy da się to pobrać nie posiadając konta lub mając tylko darmowe.

Tutorial ma bardzo proste formatowanie, wstawianie go na zewnętrzny hosting tylko w celu zarabiania jakiś punktów, mimo że lepiej i wygodniej dla użytkowników byłoby wstawić go w formie posta wydaje się nie w porządku.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Da się pobrać za darmo, nie mając konta. Plik ma mniej niż 1 MB.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nie chcę by wyszło że się czepiam czy coś ale Avallach obejrzałeś chociaż ten tutorial?
Nawet nie wiem czy na tM można pisać tak długie posty (24 stron A4) do tego są tam screeny z opisami itp. Ten tutorial było by ciężko zaprezentować w postaci posta. Autor odemnie dostaje propsa ponieważ widać że włożył w to sporo pracy.
Co do twojego zarzutu że dostanie za to punkty, nie jest to prawdą również ponieważ dostaje się punkty powyżej jednego mb.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Rzeczywiście da się swobodnie pobierać. Przez parenaście minut nie miałem dostępu do internetu, ale zdążyłem pobrać i obejrzeć. Tutorial powinien się zmieścić w poście, w ostateczności można by podzielić go na sekcje. Jednak faktycznie przesadziłem, dopóki jest swobodnie dostępny niech zostanie nawet w formie linków. Dobrze byłoby tylko zrobić przynajmniej jednego mirrora.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Tutorial ma bardzo proste formatowanie, wstawianie go na zewnętrzny hosting tylko w celu zarabiania jakiś punktów, mimo że lepiej i wygodniej dla użytkowników byłoby wstawić go w formie posta wydaje się nie w porządku.

ale co z tego? jeśli tut jest dobry, spędził nad nim sporo czasu, i przejrzyście wyjaśnił, to czemu ma nie zarabiać jakiś punktów które i tak gówno dają?

Cytuj
Jednak faktycznie przesadziłem
nie zauwazylem, ok
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Przejrzałem część dotyczącą skryptów. Generalnie poza kilkoma wklejonymi i wytłumaczonymi skryptami nic tam nie ma. No ewentualnie lista rutyn z kwiatkami typu "//zaraz dokończę".

attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 64; AKTUALNE PUNKTY ŻYCIOWE
attribute[ATR_HITPOINTS] = 64; STAŁE PŻ
Troszeczkę odwrotnie...

//-------------Daily Routine------------- RUTYNA
daily_routine = Rtn_start_1000; KOD OZNAJMIAJACY IŻ WYKONUJE JĄ MOJA POSTAĆ
Przydałoby się trochę oficjalnego słownictwa. To jest nic innego jak właściwość tego obiektu (instancji) wskazująca na callback funkcji, która robi za dzienną rutynę NPCa. Bezpośrednio odwołujemy się do jakiejś funkcji. Przydałoby się też napisać że korzystanie w rutynach z funkcji nie dotyczących rutyny jest niezalecane (chyba że wiesz co robisz!), bo same rutyny TA_* są zaimplementowane specyficznie (kolejkowanie/wtf).

W tutorialach wszelkiego rodzaju raczej nie powinny występować frazy typu "nie jestem pewien", "prawdopodobnie", etc. Niewątpliwie za jakościowe możemy uznać tego typu tutoriale, które nie pozostawiają niedomówień i przedstawiają sprawę jasno.

world=MIASTO.ZEN NASZ ŚWIAT! TEŻ Z ROZSZEŻENIEMSłownik :(

Do poprawienia jest sporo rzeczy, ale zawsze ważne że chęci i jakieś umiejętności są. Trzymam kciuki za następne wersje.
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Przejrzałem część dotyczącą skryptów. Generalnie poza kilkoma wklejonymi i wytłumaczonymi skryptami nic tam nie ma. No ewentualnie lista rutyn z kwiatkami typu "//zaraz dokończę".

attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 64; AKTUALNE PUNKTY ŻYCIOWE
attribute[ATR_HITPOINTS] = 64; STAŁE PŻ
Troszeczkę odwrotnie...

//-------------Daily Routine------------- RUTYNA
daily_routine = Rtn_start_1000; KOD OZNAJMIAJACY IŻ WYKONUJE JĄ MOJA POSTAĆ
Przydałoby się trochę oficjalnego słownictwa. To jest nic innego jak właściwość tego obiektu (instancji) wskazująca na callback funkcji, która robi za dzienną rutynę NPCa. Bezpośrednio odwołujemy się do jakiejś funkcji. Przydałoby się też napisać że korzystanie w rutynach z funkcji nie dotyczących rutyny jest niezalecane (chyba że wiesz co robisz!), bo same rutyny TA_* są zaimplementowane specyficznie (kolejkowanie/wtf).

W tutorialach wszelkiego rodzaju raczej nie powinny występować frazy typu "nie jestem pewien", "prawdopodobnie", etc. Niewątpliwie za jakościowe możemy uznać tego typu tutoriale, które nie pozostawiają niedomówień i przedstawiają sprawę jasno.

world=MIASTO.ZEN NASZ ŚWIAT! TEŻ Z ROZSZEŻENIEMSłownik :(

Do poprawienia jest sporo rzeczy, ale zawsze ważne że chęci i jakieś umiejętności są. Trzymam kciuki za następne wersje.

Tak wiem, jednak nie jestem w tym aż tak doświadczony, zresztą co do tego że jest tu kilka skryptów to starałem się opisać co mniej więcej znaczy, ponieważ dużo osób pytało jak np dodać coś do gry, lub jak coś zrobić w spacerze i temat zazwyczaj się urywał, denerwowało mnie to bo sam nie miałem z czego się uczyć więc jak to już ogarnąłem to staram się pomoc innym. Zresztą każdy teraz z tych młodszych korzysta z programów np do generacji NPC i mimo iż je generują tym programem ty nie wiedzą co znaczą niektóre polecenia więc starałem się to opisać pokazując dany skrypt i obok do czego to jest:)
Moim zdaniem to jest pomocne bo te programy także robią błędy i jak się taki zdarza to później początkujący moder nie wie o co biega i w czym jest błąd a tak to ma chociaż tego ogólny zarys:)

A co do tego:

W tutorialach wszelkiego rodzaju raczej nie powinny występować frazy  typu "nie jestem pewien", "prawdopodobnie", etc. Niewątpliwie za  jakościowe możemy uznać tego typu tutoriale, które nie pozostawiają  niedomówień i przedstawiają sprawę jasno.

To masz rację jednak są rzeczy których i ja się dopiero uczę, zresztą pojawiały się już takie przypadki na TM np. te czynności rutyn opisywane przez OrcWarriona pisał że nie wie do czego to lub pisał tak jak w przypadku TA_Sleeper że to kule ognia są a tak naprawdę to całkiem co innego, więc moim zdaniem wolę szczerze napisać że nie wiem niż jakiś kit wciskać ludziom.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
denerwowało mnie to bo sam nie miałem z czego się uczyć
nie ma to jak napisac to na forum internetowym
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=zZq_7ssinUI
[/media]

Cytuj
więc jak to już ogarnąłem to staram się pomoc innym.
Cytuj
jednak nie jestem w tym aż tak doświadczony
aż tak? nigga please. piszesz tutorial i nie wiesz o czym (stwierdzenia nie wiem, dokończe, itp.). weź trochę poszukaj po necie (istnieją zagraniczne strony internetowe), potłumacz i wydaj solidną pracę a nie gówno

FUNC INT Info_Bartholo_HAllo_Condition() CZY ROZMOWA MOŻE SIĘ POWTÓRZYĆod tego zalezy wartość permanent

wypadałoby też napisać o important, też ważne. pozdro, nie modduje jedynej smutnej gry od dwóch lat
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Cytuj
denerwowało mnie to bo sam nie miałem z czego się uczyć
nie ma to jak napisac to na forum internetowym
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=zZq_7ssinUI
[/media]

Cytuj
więc jak to już ogarnąłem to staram się pomoc innym.
Cytuj
jednak nie jestem w tym aż tak doświadczony
aż tak? nigga please. piszesz tutorial i nie wiesz o czym (stwierdzenia nie wiem, dokończe, itp.). weź trochę poszukaj po necie (istnieją zagraniczne strony internetowe), potłumacz i wydaj solidną pracę a nie gówno

FUNC INT Info_Bartholo_HAllo_Condition() CZY ROZMOWA MOŻE SIĘ POWTÓRZYĆod tego zalezy wartość permanent

wypadałoby też napisać o important, też ważne. pozdro, nie modduje jedynej smutnej gry od dwóch lat

Yare,yare nie to miałem na myśli, podstawy ogarnąłem,ale są rzeczy których się dopiero uczę bardziej skomplikowanych i bd starał się uzupełniać ów poradnik,a jeśli będzie przekraczał powyżej 1 mb to Avallach spokojnie dam go za free nie skąpie jak inni transferu ani swojej wiedzy. I zamiast unosić się  już na samym początku to powinieneś jak inni zobaczyć co i jak a nie od razu krytykować

A co do samej gry to są jej plusy i minusy, chowałem się na niej i mam do niej sentyment Eto
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
I zamiast unosić się już na samym początku to powinieneś jak inni zobaczyć co i jak
gdybyś nie zauważył nie krytykowałem od początku, lecz przejrzałem i wiem że to gówno które było omawiane setki razy na wszystkie możliwe sposoby, napisanie tego w gorszym stylu i po raz 101 nie jest wyczynem
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
A co do samej gry to są jej plusy i minusy, chowałem się na niej i mam do niej sentyment Eto

A koledzy cię odnaleźli jak się bawili z tobą w chowanego, kiedy chowałeś się na niej?
 
Комиссар RBT

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
A co do samej gry to są jej plusy i minusy, chowałem się na niej i mam do niej sentyment Eto

A koledzy cię odnaleźli jak się bawili z tobą w chowanego, kiedy chowałeś się na niej?


No a jak:D xD
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Oj dużo błędów jest ;d  jak byś ciał to poprawić to ci trochę wypisze

Spoiler
SPACER :

"IV. Następnie klikami PPM w obojętnym miejscu na mapie świata i z listy wybieramy
Insert [zCVob]:"

miejsce nie jest takie obojętne od tego zależy gdzie nasz vob będzie na liście vob`ów.
Można np kliknąć na jakiś vob i wtedy masz połączone kilka vob`ów jak by w jeden. Przydaje sie do bram w taki sposób jest zrobiony szkielet na bramie przy miejscu zrzutu.

"3. Wybieramy odpowiedni model *.3ds z katalogu główny katalog
Gothica/_Work/Data/Meshes ( i tu właśnie przydają się obrazki wszystkich modeli w
*.3ds, jeżeli nie mamy to staramy się trafiac na ślepo już intuicyjnie po nazwach."

Bo sprawdzić visuala innego vob`a nie można ... watro też wspomnieć ze nie trzeba wybierać pliku .3ds ale można po prostu wpisać jego nazwe

piszesz swoje rzeczy w skrypcie ... używaj komentarzy

komentarz to taki znak po którym możemy wpisać wszystko a gra nie będzie tego czytała
dla skryptów to //
a dla plików ini to ;

co do tego ze tutoriali nie ma do gothic`a 1 to przesadzasz sam nagrałem dość duży tutorial do G1
http://themodders.org/index.php?/topic/13518-videotutorial-dokladnie-omowione-podstawy/

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Po grzyba pisać enty tutek o specerze, skoro jest ich na forum już na pęczki. Gdzie na forum w tutkach nie spojrzysz to "Spacer tut", tut Spacer" :pokerface:
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Cytat: RafalBudzis#msg date=1321968206 obojętnym miejscu na mapie świata i z listy wybieramy
Insert [zCVob
:"

miejsce nie jest takie obojętne od tego zależy gdzie nasz vob będzie na liście vob`ów.
Można np kliknąć na jakiś vob i wtedy masz połączone kilka vob`ów jak by w jeden. Przydaje sie do bram w taki sposób jest zrobiony szkielet na bramie przy miejscu zrzutu.

"3. Wybieramy odpowiedni model *.3ds z katalogu główny katalog
Gothica/_Work/Data/Meshes ( i tu właśnie przydają się obrazki wszystkich modeli w
*.3ds, jeżeli nie mamy to staramy się trafiac na ślepo już intuicyjnie po nazwach."

Bo sprawdzić visuala innego vob`a nie można ... watro też wspomnieć ze nie trzeba wybierać pliku .3ds ale można po prostu wpisać jego nazwe

piszesz swoje rzeczy w skrypcie ... używaj komentarzy

komentarz to taki znak po którym możemy wpisać wszystko a gra nie będzie tego czytała
dla skryptów to //
a dla plików ini to ;[/spoiler]

co do tego ze tutoriali nie ma do gothic`a 1 to przesadzasz sam nagrałem dość duży tutorial do G1
http://themodders.or...wione-podstawy/


Dziękuję Rafałku xD
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry