Który język? 11241 20

O temacie

Autor Drock

Zaczęty 6.11.2011 roku

Wyświetleń 11241

Odpowiedzi 20

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Który język?
2011-11-06, 07:51(Ostatnia zmiana: 2011-11-06, 09:43)
Witam mam takie pytania którego języka powinienem się uczyć C# czy C++ wiem że oba są w stylu deadalusa proszę o odpowiedz
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jeśli nie masz jakiegoś konkretnego celu, tylko chcesz się nauczyć, to obojętne.

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
C# dla ogólnych programów (w stylu Office'a, WMP, Firefox) jest dobry, jest dużo łatwiejszy.
C++ wymaga ogólnie mówiąc pierdolenia się ze wszystkim, ale programy w nim napisane są szybsze (dlatego gry 3D, programy w stylu Max, AutoCAD robi się w C++)

Ogólnie w C# też można robić to co w C++, ale będzie tak jak to jest z Minecraftem - będzie potrzebny mocny PC do gry, która powinna działać płynnie na kompach wyprodukowanych 5 lat temu.
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Który język?
#3 2011-11-06, 18:14(Ostatnia zmiana: 2011-11-06, 18:19)
Dokładniej chodzi mi o modowanie gothic'a tworzenie programów,gier
 

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
C# jest stricte obiektowy co oznacza, że piszesz tylko obiektowo - nie ma innego wyjścia. Z tego co wiem nie ma w nim wskaźników i jak już muttley napisał wydaje się łatwiejszy. Natomiast C++ jest tylko nakładką na język C. Dodaje do niego obiektowość . Co oznacza, że możesz pisać strukturalnie lub obiektowo - lub tak i tak. Aplikacje w nim napisane są szybsze. Jeśli chcesz się bawić w game developing polecam C++.
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy

Demonical Monk

Który język?
#5 2011-11-13, 23:15(Ostatnia zmiana: 2011-11-13, 23:17)
C++ nie jest żadną nakładką na język C. Kiedyś (kilkanaście lat temu) był - teraz to pełnoprawny kompilator zupełnie innego języka z czego C++ jest podzbiorem języka C. C# jest jednym z tych 'języków przyszłości' jak Java, główny ficzer to integracja z platformą .NET i spójność. Poza tym... świat nie kończy się na C++ i C#. Istnieje kupa innych języków w których nie ma takiego rozpierdolu jak w cpp projektowanym przez 'prłofesorków teoretyków' i nie trzeba wykorzystywać hacków (typu boost) na lewo i prawo.

Polecam liznąć trochę czegoś nowocześniejszego niż stary zaśmiecony C++, obecnie dla wygody programuje się w czymś wysokopoziomowym jak Java, Scala czy właśnie C#. W celu tworzenia aplikacji biznesowych nie ma sensu się katować. Maszyny wirtualne jak LLVM czy JVM (maszyna wirtualna Javy) wbrew pozorom takie wolne nie są, a bajtkod można dodatkowo optymalizować na fajne sposoby. Wynikiem tego jest to, że obecnie sklejenie dwóch stringów w Javie zajmuje mniej czasu niż w C++ na kodzie natywnym.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
C++, najłatwiej ogarniesz po moddingu goticzków. Java jest w sumie fajna, ale mam wrażenie że zaczynając od c/cpp będzie potem łatwiej wszystko ogarnąć, odnieść to do innych języków.
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Jeśli chciałbyś porządnie opanować jakiś język programowania i metody jego praktycznego wykorzystania, to C++ jest najtrudniejszy ze wszystkich. Jeśli natomiast chcesz "coś napisać", to może być nawet łatwiejszy niż C/Java/C#.

Jeśli chodzi o wydajność, to C/C++ pozwalają na dowolne optymalizowanie kodu, więc można z ich pomocą wycisnąć 100% z maszyny. Ale bez tego wydajność Javy/C# jest bardzo podobna (zależy od konkretnego zastosowania).
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
A co do gier co myślicie żeby do gry dodać język lua
wykorzystany do Wiedźmina 1 ,tibi wielu innych
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy

Demonical Monk

Który język?
#9 2011-12-27, 20:42(Ostatnia zmiana: 2011-12-27, 20:43)
Nie lepiej postawić na coś fajniejszego i elastyczniejszego? JavaScript? TCL?
To, że w cudnej Tibii czegoś użyli jeszcze niczego nie znaczy...
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Który język?
#10 2011-12-27, 21:04(Ostatnia zmiana: 2011-12-27, 21:23)
W Wiedźminie się sprawdził i w setkach innych gier
Bo myślałem o połączeniu c++ i lua
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
eee... z tego co przeczytałem przed chwilą na wikipedii to lua jest biblioteką do C, czyli w C++ też możesz jej używać.
Jakby co to olśnij mnie bo ja o lua nic poza kojarzeniem nazwy nie wiem :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Lua -  język skryptowy wykorzystany w wielu grach, ułatwiając tworzenie dialogów,npc'ów, przedmiotów itp.
język ten nie potrzebuje kompilacji przez co jest wolniejszy ale ustawiający szybkie zmiany
 

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Z tego co wiem o LUA to Interface WOW'a został w nim napisany.
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy

Demonical Monk

Który język?
#14 2011-12-28, 01:16(Ostatnia zmiana: 2011-12-28, 01:17)
Przejrzałeś chociaż to co podałem? O ile TCL nie jest do końca najlepszym pomysłem to do JavaScriptu jest nawet osadzalny silnik od Google o nazwie V8.
http://code.google.com/p/v8/

Język dość elastyczny i zbliżony składniowo do innych tworów (co jak co, ale lua ze swoją humanistyczną składnią mnie nie zachęca), obecny we wszystkich współczesnych przeglądarkach. Szykując się do zrobienia zabawki event-driven raczej bym sięgnął po JS.

Przejrzyj sobie wszystkie szanujące się skryptówki, obejrzyj toolchain i wtedy decyduj. Sugerowanie się Wiedźminami i WOWami (czytaj: gra, która ma bodaj 6 lat i grafikę gorszą od pierwszego Gothica, o silniku nie wspominając) może być mylne - w końcu Twój projekt nie musi wcale mieć takich potrzeb jak developerzy innych gier...

Cytuj
Lua - język skryptowy wykorzystany w wielu grach, ułatwiając tworzenie dialogów,npc'ów, przedmiotów itp.
język ten nie potrzebuje kompilacji przez co jest wolniejszy ale ustawiający szybkie zmiany
Zawsze możesz użyć LUA-JIT i skompilować, nie widzę problemu.
 


Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Racja ale je tworze na Ogre lub Irrlicht'cie
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Który język?
#17 2011-12-28, 11:06(Ostatnia zmiana: 2011-12-28, 11:12)
Jak można nie wiedzieć na czym się tworzy? Chyba że dopiero "będziesz" tworzył, a na razie masz takie zamiary.

Pamiętaj, że zarówno Ogre jak i Irrlicht to NIE silniki gier. To silniki graficzne.
Cytuj
OGRE – elastyczny silnik grafiki 3D
Cytuj
Irrlicht jest silnikiem graficznym
Wszystko co związane z rozgrywką musiałbyś dopisać sam, co jest masą pracy w porównaniu ze skorzystaniem z gotowego silnika gry:
Cytuj
The core functionality typically provided by a game engine includes a rendering engine (“renderer”) for 2D or 3D graphics, a physics engine or collision detection (and collision response), sound, scripting, animation, artificial intelligence, networking, streaming, memory management, threading, localization support, and a scene graph.
Jak widzisz silnik graficzny to tylko jeden z wielu komponentów potrzebnych do stworzenia gry. Decyduje co prawda o jej wyglądzie, ale sam w sobie nie wystarcza żeby zrobić cokolwiek poza ładnie wyglądającymi scenami.

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
wiem jaka jest różnica ale bawiłem się unity i innymi tego typu i według mnie to zmarnowany czas wybrałem wszystko już i tylko chodzi mi o lua jeśli chcecie to potem mogę wam napisać na czym dokładnie tworze
 

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Wiem że odkopuje temat ale chciałbym się wypowiedzieć. C# jest jeszczecoś takiego jak "kod pośredni" i dzięki temu można "połączyć się" z innymi językami programowania które także używając kodu pośredniego. Gdy zaczynałem swoją przygodę z programowaniem (2 tyg. temu) miałem dylemat ponieważ zastanawiałem się nad C++ a C#. Naprawdę dużo na necie o tym obejżałem i wg. mnie C# to język przyszłości. Bo C++ przewyższa C# wydajnością na starszych komputerach, ale za pare lat wydajność nie będzie się dużo różniła np. w Windowsie 11 (:P), nie zauważymy w wydajności żadnej różnicy a jednak C# będzie wyprzedzać C++ o kod pośredni. Jednak metoda pisania się nie zmieni, i tu już musisz sobie wybrać...Ja wybrałem C# też żeby poznaccoś innego i żeby spojżeć na skrypty z innej perspektywy (nie z perspektywy skryptów gothic :D ). Takie jest moje zdanie...
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry