Pisanie dokumentacji projektu 4935 11

O temacie

Autor Goompler

Zaczęty 15.10.2011 roku

Wyświetleń 4935

Odpowiedzi 11

Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy

Goompler

Pisanie dokumentacji projektu
2011-10-15, 11:48(Ostatnia zmiana: 2011-10-15, 21:37)
Zastanawia mnie jaką rolę spełniają Design Documents przy większych projektach modyfikacji. Czy mógłby ktoś, kto miał staż przy dużym projekcie, powiedzieć, czy pisanie takiego dokumentu rzeczywiście ma sens? Jeżeli tak to jak się do tego zabrać? Co powinno w nim się znaleźć?

Na jakiej pracy najlepiej się wzorować wg. was? Ja po przejrzeniu paru DD, mogę smiało powiedzieć, że The Witcher: Outcast Design Document był najbardziej przejrzysty.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pisanie dokumentacji projektu
#1 2011-10-15, 12:39(Ostatnia zmiana: 2011-10-15, 12:42)
Wydaje mi się że zależy to od teamu i od tego na ile poważnie podchodzicie do zadania. Z moich doświadczeń z moddingiem mogę powiedzieć że niestety proces tworzenia musiał być tak strasznie elastyczny, że ze sztywnego gdd nic by nie wyszło. Raczej luźno tworzyło się scenariusz i na jego podstawie określało wymagane lokacje, npc, questy, modele i tekstury.
Co innego jeśli tworzycie coś ambitnego i podchodzicie do tego poważnie, jesteście w stanie podporządkować się restrykcyjnemu i bardzo konkretnemu zarządzaniu projektem - wtedy gdd by się sprawdziło. Jednak w przypadku moddingu ciężko wymagać od ludzi prawdziwej obowiązkowości i rzetelności, większość ma przede wszystkim chęci, nieraz do tego umiejętności.

Na theModders projekty tworzymy za pośrednictwem ukrytych subforów dostępnych dla członków danej grupy, gdzie w tematach podzielonych na kategorie składa się wszystkie plany i dyskutuje nad nimi. Jest to sposób bezstresowy, przyjemny i pozwalający na daleko posuniętą kreatywność i elastyczność, ale z drugiej strony powolny i obarczony sporym ryzykiem.

Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Czyli uważasz, że tylko z ogólnym zarysem i koncepcją należy rozpoczynać projekt i ewentualnie szukać ludzi do pomocy? Żadnego ścisłego scenariusza?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Square crusadersom udało się zebrać spory team pomimo, że scenariusza prawie nikt nie znał. Rozreklamowali się na forum tym, że to będzie wielki mod do wiedźmina i ludzi jakoś zebrali. Inna sprawa, że większość z nich produktywna za bardzo nie była.

Imo jak chcesz stworzyć jakiś ambitniejszy projekt z ludźmi na których wiesz, że możesz liczyć to jakąś formę dokumentacji warto byłoby prowadzić. Na początek może wystarczyłby jakiś nieco bardziej rozbudowany koncept i zalążek prac.

Nie wiem, czy mój post jest wiele wart, bo sam żadnego bardziej rozbudowanego projektu jeszcze nie prowadziłem :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Nie znam nikogo, z kim mógłbym tworzyć moda. Nie mam znajomości na scenie moddingu. Postanowiłem, że stworzę krótką dokumentację/scenariusz. Pomoże przy rekrutacji jakby co.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pisanie dokumentacji projektu
#6 2011-10-16, 21:48(Ostatnia zmiana: 2011-10-16, 21:49)
Pomogłoby ci także rozpoczęcie właściwych prac. Choćby na tym forum w ogóle nie dopuszczamy ogłoszeń o rekrutacji do projektów które nie zostały jeszcze zaczęte. Jeśli twórca już szuka osób do pomocy zanim w ogóle sam zacznie pracować, to projekt nie ma raczej dużych szans na sfinalizowanie.
Co innego jeśli nie możesz nawet zacząć, bo w ogóle nie masz pojęcia o moddingu. Wtedy doradziłbym ci raczej próbę dołączenia do istniejącej grupy zamiast rozpoczynania własnego projektu - najczęściej założyciel projektu musi być siłą rzeczy także jego głównym koniem pociągowym i osobą wszystkowiedzącą. Bez kwalifikacji jest to raczej niewykonalne.

Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Pomogłoby ci także rozpoczęcie właściwych prac.
Uznałem, że to oczywista oczywistość ;)
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
można wiedzieć do jakiej gry mod? jestem wręcz zdumiony, że nowy użytkownik pisze w innym dziale niż goticzek
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy

Goompler

Pisanie dokumentacji projektu
#9 2011-10-16, 22:40(Ostatnia zmiana: 2011-10-16, 22:41)
Wiedźmin 2, ale obawiam się, że za wysokie progi. Modelowanie i teksturowanie może sprawić niemały problem. Główną ideą jest zebranie grupki chętnych osób, którzy chcieliby razem się uczyć sztuki modding - modelowanie, skryptowanie, tworzenie grafiki et cetera. Wspólnie byłyby zbierane i tłumaczone artykuły oraz tworzona modyfikacja. Nie wiem czy wypali. Ewentualnie przerzuci się na coś innego, np. STALKER.
 

jono

jono

Użytkownicy
posty525
Propsy155
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

jono

Pisanie dokumentacji projektu
#10 2011-10-16, 22:43(Ostatnia zmiana: 2011-10-16, 22:45)
A to jest już jakiś toolset do w2?
 

Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
A to jest już jakiś toolset do w2?
Nie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry