Wydaje mi się że zależy to od teamu i od tego na ile poważnie podchodzicie do zadania. Z moich doświadczeń z moddingiem mogę powiedzieć że niestety proces tworzenia musiał być tak strasznie elastyczny, że ze sztywnego gdd nic by nie wyszło. Raczej luźno tworzyło się scenariusz i na jego podstawie określało wymagane lokacje, npc, questy, modele i tekstury.
Co innego jeśli tworzycie coś ambitnego i podchodzicie do tego poważnie, jesteście w stanie podporządkować się restrykcyjnemu i bardzo konkretnemu zarządzaniu projektem - wtedy gdd by się sprawdziło. Jednak w przypadku moddingu ciężko wymagać od ludzi prawdziwej obowiązkowości i rzetelności, większość ma przede wszystkim chęci, nieraz do tego umiejętności.
Na theModders projekty tworzymy za pośrednictwem ukrytych subforów dostępnych dla członków danej grupy, gdzie w tematach podzielonych na kategorie składa się wszystkie plany i dyskutuje nad nimi. Jest to sposób bezstresowy, przyjemny i pozwalający na daleko posuniętą kreatywność i elastyczność, ale z drugiej strony powolny i obarczony sporym ryzykiem.