Figury płaskie & bryły 4289 3

O temacie

Autor Hraoldzix

Zaczęty 1.10.2011 roku

Wyświetleń 4289

Odpowiedzi 3

Hraoldzix

Hraoldzix

Użytkownicy
posty73
Propsy12
  • Użytkownicy

Hraoldzix

Figury płaskie & bryły
2011-10-01, 17:39(Ostatnia zmiana: 2011-10-01, 17:49)
Witam! Chiałbym zaprezentować wam pierwszy napisany przeze mnie program, służący do obliczania pola i obwodu figur płaskich oraz objętości i pola całkowitego figur przestrzennych. Mam nadzieję że się spodoba.


Chciałbym też podziękować Rafałowi Budzis za nieocenioną pomoc i testowanie programu.

Oto dwa screeny z programu:
http://ifotos.pl/zobacz/201110011_hqrnqxp.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/201110011_hqrnqxr.JPG/
Wszelkie błędy przez was znalezione proszę zgłaszać.



DOWNLOAD

Zapraszam na moją stronę: www.Hraoldzix.dbv.pl
 
Życie jest jak papier toaletowy. Długie , szare i do du**. . .



Chyba, że masz Gothica :P






http://www.bandyckahistoriateam.pun.pl/

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jeszcze nie pobrałem a już widzę błąd.
Nie minimetry tylko milimetry.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Taki program miałby sens tylko gdyby potrafił wykonywać obliczenia na absolutnie minimalnej ilości podanych danych (musiałby korzystać z wielu warunków i wzorów trygonometrycznych). Niemniej rozumiem że jest to raczej tylko proste ćwiczenie a nie aplikacja która naprawdę miałaby być przez kogoś używana.

Hraoldzix

Hraoldzix

Użytkownicy
posty73
Propsy12
  • Użytkownicy

Hraoldzix

Figury płaskie & bryły
#3 2011-10-02, 11:44(Ostatnia zmiana: 2011-10-02, 11:45)
Taki program miałby sens tylko gdyby potrafił wykonywać obliczenia na absolutnie minimalnej ilości podanych danych (musiałby korzystać z wielu warunków i wzorów trygonometrycznych). Niemniej rozumiem że jest to raczej tylko proste ćwiczenie a nie aplikacja która naprawdę miałaby być przez kogoś używana.

Oczywiście masz rację. Ta aplikacja jest moim pierwszym krokiem do programowania, ale zaprezentowałem ją ponieważ od czegoś musiałem zacząć, a pozatym chciałem się dowiedzieć czy się nadaję do programowania czy nic ze mnie nie będzie.:D
 
Życie jest jak papier toaletowy. Długie , szare i do du**. . .



Chyba, że masz Gothica :P






http://www.bandyckahistoriateam.pun.pl/


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry