tekstury w Gothicu. 3246 3

O temacie

Autor KroDki

Zaczęty 2.09.2011 roku

Wyświetleń 3246

Odpowiedzi 3

KroDki

KroDki

Użytkownicy
posty6
Propsy14
  • Użytkownicy
Witam, chciałbym się dowiedzieć więcej o teksturach z Gothica gdyż chcę je edytować i polepszać ich jakość, na razie bawię się w Gimpie i polepszam jakość gotowych już tekstur bądź pobieram je z cgtextures i edytuje ale to nie jest do końca to o co mi chodzi. Chciałbym poznać wszelkie ograniczenia, kłopoty jakie mogę napotkać, rady, ciekawostki, dosłownie wszystko dotyczące tekstur w Gothicu 1 oraz 2.

Z góry dziękuje za udzielone informacje.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

tekstury w Gothicu.
#1 2011-09-02, 17:01(Ostatnia zmiana: 2011-09-02, 17:50)
Jeśli jesteś początkujcym grafikiem, prawdopodobnie nie poprawisz ich jakości - zwłaszcza w G2 są zrobione z reguły dobrze, tylko zeskalowane do niższej rozdzielczości dla dostosowania do możliwości komputerów w momencie kiedy gra została wydana.
Tekstury są przechowywane w plikach .tex, zawierających dołączone mipmapy i skonwertowanych. Możesz je przekonwertować z powrotem na edytowalny format jakim jest tga za pomocą programów GoMan (łatwy w obsłudze i wielofunkcyjny, ale pracujący na pojedynczych plikach), lub zTex (prosty w budowie, ale chyba dla niektórych trudniejszy w obsłudze, za to pracuje także na całych woluminach). Tekstury jak w każdej grze muszą mieć wymiary które są potęgami liczby 2. Nie jestem pewien, ale proporcje prawdopodobnie muszą być 1:1, a przynajmniej tak chyba było we wszystkich oryginalnych. Nie przesadzaj z rozdzielczościami, dwukrotne powiększenie w stosunku do standardowych powinno być w większości przypadków aż nadto wystarczające.

@down - nie jestem tego pewien, ale nie mam możliwości sprawdzenia. Wydawało mi się że przynajmniej wąż błotny był jednak jakoś w 1:1, z moddingiem g2 prawie nie miałem do czynienia więc nie pamiętam tym bardziej jak było ze smokiem.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

tekstury w Gothicu.
#2 2011-09-02, 17:07(Ostatnia zmiana: 2011-09-02, 17:16)
Nie musza byc 1:1 :ok:  i nie, ze nie  było w oryginalach (smok, wąż błotny) itd.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Najlepiej robić w wariacjach 1:1 i 2:1.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry