Problem *.3DS 6959 18

O temacie

Autor GothicTV100

Zaczęty 25.11.2010 roku

Wyświetleń 6959

Odpowiedzi 18

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Mam taki mały problemik. Zrobiłem mur z kilku cylindrów w 3D MAX-sie i zapisałem jako Mur.3DS. I kiedy go wkładam do świata za pomocą Insert(zCvob), wtedy w zakładce modify wybieram visual i następnie plik Mur.3DS.  I zamiast kilku cylindrów wyskakuje mi jedna mała belka albo też cylinder. Tak mały jak chrząszcz. I na tym się kończy moja przygoda. Teraz proszę was o pomoc gdyż nie wiem co dalej robić. Mojego muru nie ma.


PS.: Próbowałem to samo z domkiem i też zamiast domku miałem belkę czy tam cylinder. A do 3D MAX-sa mam dodatek w którym mogę zapisać w *.ZEN albo *.3DS (oczywiście końcówka pliku to : "Mur.3DS").
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Czy zrobiłeś ten mur w odpowiedniej skali?
 


KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
I pamiętaj o pivot'cie. (wpisz w forumową wyszukiwarkę, gdzieś już mówiłem o tym)

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

Problem *.3DS
#4 2010-11-26, 10:36(Ostatnia zmiana: 2010-11-26, 10:42)
1.Pamiętaj żeby eksportować przez plugin Kerrax a nie domyślny MAXowy 3ds Wiem o tym i eksportowałem przez Kerrax (Kerrax jest do max-a 9 i oczywiście mam max-a 9).
2.Czy zrobiłeś ten mur w odpowiedniej skali? Jaka ma być skala (sprawdzałem najpierw w skali 1 a potem w 1000000 i tak to samo)?
3.I pamiętaj o pivot'cie Tutaj to w ogóle się mieszam.


PS.: Jestem początkującym (więc wiecie nie kumam wszystkiego co piszą :D ).
 


KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Problem *.3DS
#6 2010-11-26, 12:34(Ostatnia zmiana: 2010-11-26, 12:37)
Cytat: Avallach link=topic=12042.msg120366#msg120366#msg120366#msg120366 date=1290770372
Co do skali - najlepiej zaimportować sobie jakiś gotowy działający model i wyrównać do niego (a potem go wywalić i zapisać).
Albo szybciej zrób klocek o wymiarach 65x65x180 cm - to +- wymiary beziego.

Pivot:
http://themodders.org/index.php?/topic/10972-problem-z-skala/page__p__105420__hl__pivot__fromsearch__1#entry105420
Kurczę, niepotrzebnie usunąłem zdjęcie, ale da się zrozumieć o co chodzi.

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Usuń ten model z _compiled może w tedy twoje zmiany w skali będą widoczne
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: edeksumo link=topic=12042.msg120371#msg120371#msg120371#msg120371 date=1290771316
Usuń ten model z _compiled może w tedy twoje zmiany w skali będą widoczne


 Z jakiego _compiled? Aha a co do reszty to już próbuje. :D

 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
_Work\data\Meshes\_compiled a tam poszukaj plik o nazwie twojego i usuń go
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

Problem *.3DS
#10 2010-11-26, 13:12(Ostatnia zmiana: 2010-11-26, 13:13)
Jak zrobić żeby nasz mur był w współrzędnych 0,0,0?
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Nie pamiętam jak się to fachowo robi, z resztą to trochę zagmatwane jest, ale jak włączysz opcję przyciągania do siatki i zrobisz boksa o podstawie obejmującej całą tą siateczkę w początku osi współrzędnych (wysokość dowolna) to twój pivot na pewno będzie w punkcie (0,0,0). Później attachujesz do niego inne obiekty i usuwasz boxa.

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Wiesz mało wiem o 3D MAX'ie.

PS.: Proszę o jakieś konkretniejsze wyjaśnienie. I jakby ktoś mógł napisać to gdzie jest model człowieka (potrzebuje do skalowania) .
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
A co tu jest jeszcze do rozumienia?

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

Problem *.3DS
#14 2010-11-28, 00:21(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 00:28)
Problem tylko w tym że nie wiem jaka skala i muszę mieć model człowieka. I umieć ustawić mój cylinder na współrzędne 0,0,0. I to tyle. proszę o pomoc. Może to rozwiązanie problemu.
___________________________________________________________________________________________________________
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=FuNaeGa76LM
[/media]
PS.:Co do rozumienia. ale jak włączysz opcję przyciągania do siatki . Tylko to bo nie wiem jak to znaleźć. I jeszcze model człowieka do skalowania potrzebuje.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Problem *.3DS
#15 2010-11-28, 00:51(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 00:53)
1. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś wchodzisz w zakładkę customize -> unit setups -> system unit setup -> i dajesz 1 unit = 1 centimeters.
2. Zaznaczasz przyciąganie - pierwsza z lewej u góry ikonka z namalowanym magnesem.
3. Wchodzisz w zakładkę create -> standart primitives -> box i tworzysz box zaznaczając jeden koniec siateczki w początku układu współrzędnych w widoku perspective i przeciągając myszką na przeciwległy koniec (140x140), a wysokość ustawiasz najlepiej 180cm. Wtedy masz wysokość standardowego człowieka.
4. Klikasz na to prawym przyciskiem myszy convert to -> editable mesz
5. Po prawej stronie kolejno zakładki: modify -> edit geometry -> attach i zaznaczasz po kolei wszystkie obiekty które chcesz aby się znalazły w modelu
6. Skalujesz (ikona u góry - select and uniform scale) je odpowiednio do boxa, a jego samego usuwasz (delate na klawiaturze). Swój obiekt ustawiacz na środku siateczki (ikona u góry - select and move) (punkt 0,0,0, czyli ta siateczka to ziemia)

Uwaga! Do wszelkich przesunięć czy zwiększenia skali, używaj zaznaczonych vertexów (prawa strona -> modify -> selection -> vertex), a nie całych obiektów. Dzięki temu, pivot nie zmieni położenia ani skali.

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Przyjacielu. Nie wiem jak to powiedzieć. Działa. Działą. Lol tyle prób i jest. Wow a myślałem że dedne. To teraz biorę się za domki. Powiedz a raczej napisz jak moge cię wynagrodzić :D .

_____________________________________________________________________________________________________________


[media]
https://www.youtube.com/watch?v=AgtZ09Cal70
[/media]

 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Problem *.3DS
#17 2010-11-28, 01:22(Ostatnia zmiana: 2010-11-28, 02:18)
spropsuj moje posty w tym temacie  :wink:

[mod=Aztek]:ayfkm: [/mod]

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: KolegaZWojska link=topic=12042.msg120743#msg120743#msg120743#msg120743 date=1290903751
spropsuj moje posty w tym temacie  :wink:

Już dzienny wykorzystałem. Jutro też będę
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry