pułapka w g1 4350 11

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 13.11.2010 roku

Wyświetleń 4350

Odpowiedzi 11

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
robię pułapkę na podst. funkcji w trigerze tick tock, gdy zbliżymy się to itemu (który jest pułapką to giniemy.wzór skryptu,który jednak nie działa

if   (Npc_GetDistToItem(self,ItFoBooze) < 200)
   
      {
      B_KillNPC (self);

co jest źle?
 

Mooriss

Mooriss

Użytkownicy
posty54
  • Użytkownicy

Mooriss

pułapka w g1
#1 2010-11-13, 12:54(Ostatnia zmiana: 2010-11-13, 12:58)
A nie powinno być
if (Npc_GetDistToItem(self, ItFoBooze), 200)

{
B_KillNPC(other)
?
Wiesz, ja się na tym za bardzo nie znam, ale...

@edit
Gothic I dawno nie modowałem.
Te takie skomplikowane skrypty (jak na razie) to nie dla mnie :D

@edit2
Skrypty pokręciłem ^.^
if (Npc_GetDistToItem(self, ItFoBooze) < 200)

{
B_KillNPC(other)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

pułapka w g1
#2 2010-11-13, 14:16(Ostatnia zmiana: 2010-11-13, 14:26)
Źle i źle. Całkiem pokręciłeś, o ile w ogóle je rozumiałeś.

Pawbuj robiłeś dobrze, poza tym że kto to niby jest "self"? Skąd gra ma go pobierać?
Jeśli to ma być pułapka na bohatera, daj tam hero.

Jeśli na innych, musisz zrobić to w zupełnie inny sposób (podpowiem tylko tyle że pułapka technicznie musiałaby być klasy c_npc/oCNpc) ;)

Ogólnie nie jesteś pierwszy z takim pomysłem, jak napisałem sam kiedyś zaprojektowałem coś takiego (z tym że na zasadzie gracz/npc ma taką pułapkę w eq, używa jej w jakimś miejscu, ona pojawia się na ziemi, kiedy ktoś w nią wejdzie to się aktywuje, a i ważne - bez ticktocka), oryginalnie też były takie plany (ITEM_KAT_TRAPS - kategoria pułapek w eq [tu nawet znam wartość zmiennej, ale nie testowałem użycia], TAL_TRAPS - umiejętność zastawiania pułapek).

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytat: Avallach link=topic=11928.msg118717#msg118717#msg118717#msg118717 date=1289654198
Źle i źle. Całkiem pokręciłeś, o ile w ogóle je rozumiałeś.

Pawbuj robiłeś dobrze, poza tym że kto to niby jest "self"? Skąd gra ma go pobierać?
Jeśli to ma być pułapka na bohatera, daj tam hero.

Jeśli na innych, musisz zrobić to w zupełnie inny sposób (podpowiem tylko tyle że pułapka technicznie musiałaby być klasy c_npc/oCNpc) ;)

Ogólnie nie jesteś pierwszy z takim pomysłem, jak napisałem sam kiedyś zaprojektowałem coś takiego (z tym że na zasadzie gracz/npc ma taką pułapkę w eq, używa jej w jakimś miejscu, ona pojawia się na ziemi, kiedy ktoś w nią wejdzie to się aktywuje, a i ważne - bez ticktocka), oryginalnie też były takie plany (ITEM_KAT_TRAPS - kategoria pułapek w eq [tu nawet znam wartość zmiennej, ale nie testowałem użycia], TAL_TRAPS - umiejętność zastawiania pułapek).
wiem o chodzi (self) nie odnosi się do nikogo konkretnego, lepiej hero,ale mi chodzi bardziej o to , że hero podkłada pułapki na innych, więc nie może byc hero

ale pułpaka typu cnpc..?no cóż...w mojej ocenie to musi być item,aby muc go trzymać w ekwipunku.

nie wiedziałem  ,że były takie plany od twórców gry, możesz podać gdzie dokładnie są te skrypty pułapki to przejrzę.

twórcy gry wiele rzeczy niedokończyli np. zabierani broni po walce,co ja udostepniłem w swoim modzie
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

pułapka w g1
#4 2010-11-13, 18:28(Ostatnia zmiana: 2010-11-13, 18:30)
To co napisałem to jedyne pozostałości, mógłbym ci najwyżej podać wartość (binarną) zmiennej ITEM_KAT_TRAPS, ale nic z tym nie zrobisz.
Tak jak napisałem musisz powiedzieć grze kto ma być tym selfem. Sama z siebie nie domyśli się kto akurat przeszedł obok itemu. Musiałbyś albo po kolei sprawdzać wszystkich możliwych NPC (co przy wywoływaniu tick tockiem gwarantowałoby totalną zamułę) albo zrobić tą pułapkę jako npc. Więcej nie chciałbym tłumaczyć bo sam sporo nad tym się nagłówkowałem.

Pamiętaj że w moddingu nic nie musi być takie na jakie ma wyglądać - ważne żeby z punktu widzenia gracza było odpowiednie, technikalia mogą być naprawdę totalnie pokręcone :D

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytat: Avallach link=topic=11928.msg118746#msg118746#msg118746#msg118746 date=1289669289
To co napisałem to jedyne pozostałości, mógłbym ci najwyżej podać wartość (binarną) zmiennej ITEM_KAT_TRAPS, ale nic z tym nie zrobisz.
Tak jak napisałem musisz powiedzieć grze kto ma być tym selfem. Sama z siebie nie domyśli się kto akurat przeszedł obok itemu. Musiałbyś albo po kolei sprawdzać wszystkich możliwych NPC (co przy wywoływaniu tick tockiem gwarantowałoby totalną zamułę) albo zrobić tą pułapkę jako npc. Więcej nie chciałbym tłumaczyć bo sam sporo nad tym się nagłówkowałem.

Pamiętaj że w moddingu nic nie musi być takie na jakie ma wyglądać - ważne żeby z punktu widzenia gracza było odpowiednie, technikalia mogą być naprawdę totalnie pokręcone :D
jedynie co przychodzi do głowy to odpowiednia funkcja np. ta , którą podałem w odp. miejscu w katalogu ai.
tylko wtedy to może działać - jednak nie chce mi sie wertować tego teraz .
dużo czasu straciłem jak zrobić aby partymember włączył się do walki, jak inni nas położą na ziemię
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

pułapka w g1
#6 2010-11-13, 18:49(Ostatnia zmiana: 2010-11-13, 18:58)
Cytat: Avallach link=topic=11928.msg118746#msg118746#msg118746#msg118746 date=1289669289
To co napisałem to jedyne pozostałości, mógłbym ci najwyżej podać wartość (binarną) zmiennej ITEM_KAT_TRAPS, ale nic z tym nie zrobisz.
Tak jak napisałem musisz powiedzieć grze kto ma być tym selfem. Sama z siebie nie domyśli się kto akurat przeszedł obok itemu. Musiałbyś albo po kolei sprawdzać wszystkich możliwych NPC (co przy wywoływaniu tick tockiem gwarantowałoby totalną zamułę) albo zrobić tą pułapkę jako npc. Więcej nie chciałbym tłumaczyć bo sam sporo nad tym się nagłówkowałem.

Pamiętaj że w moddingu nic nie musi być takie na jakie ma wyglądać - ważne żeby z punktu widzenia gracza było odpowiednie, technikalia mogą być naprawdę totalnie pokręcone :D
jedynie co przychodzi do głowy to odpowiednia funkcja np. ta , którą podałem w odp. miejscu w katalogu ai.
tylko wtedy to może działać - jednak nie chce mi sie wertować tego teraz .
dużo czasu straciłem jak zrobić aby partymember włączył się do walki, jak inni nas położą na ziemię

przyszedł mi genialny pomysł do głowy, że nie trzeba to robić tego tick tockiem tylko wstawić funkcję do głównych rutyn. prawda, że sprawniej niż c_npc?
Avallach masz pomysł na jakiś dobry efekt takiej pułapki? (coś sprawdzonego)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zdecydowanie nie sprawniej, ale nie będę tłumaczył na czym polegał mój sposób. Co do efektu, proponowałbym zwyczajną animkę na której postać próbuje wyrwać nogę z wnyk (i tak w pętli przez kilka sekund). Oczywiście pułapka powinna po fakcie się dezaktywować.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytat: Avallach link=topic=11928.msg118756#msg118756#msg118756#msg118756 date=1289672631
Zdecydowanie nie sprawniej, ale nie będę tłumaczył na czym polegał mój sposób. Co do efektu, proponowałbym zwyczajną animkę na której postać próbuje wyrwać nogę z wnyk (i tak w pętli przez kilka sekund). Oczywiście pułapka powinna po fakcie się dezaktywować.
jest taka animka w gothiku?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Nie ma
 


Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A kujące krzaki w Wielkiej Wojnie? Pułapka doskonała!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry