Jak poprawnie skonfigurować Gothic Sourcer'a ? 5996 10

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 10.11.2014 roku

Wyświetleń 5996

Odpowiedzi 10

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Witam. Jak należy poprawnie skonfigurować Gothic Sourcer'a ? Mam program w wersji 3.14 ale przy każdej próbie zdekompilowania plików z G2NK wyrzuca mi różnego rodzaju błędy. Zainstalowałem go nawet w folderze Gothic 2 bo słyszałem, że jeśli nie będzie na tym samym dysku, co folder z Gothic'iem to może nie działać.

W "working directory" mam podany główny folder Gothica 2, a "platform" ustawiam też na Gothic 2, ścieżkę pliku do dekompilacji ustawiam na plik znajdujący się w: work/anims/

Najdziwniejsze jest to, że gdy ustawię "platform" na Gothic2 to Gothic Sourcer w ogóle nie widzi plików .mds, dopiero gdy zmienię na Gothic , to widzi je poprawnie ale i tak przy dekompilacji wyskakuje szereg błędów! Coś się chyba poważnie spier*oliło masakra... ;(

 
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Avallach - no dobra, zatem co mam dokładnie zrobić aby rozpakować plik crawler.mds ( np. model pełzacza ) i móc otworzyć go w 3ds Maxie za pomocą Kerraxa ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
GothicVDFS wypakowujesz z anims.vdf pliki crawler.mdh, crawler.msb i wszystkie pliki z rozszerzeniem .man, które na początku mają w nazwie crawler-.
Odpalasz GothicSourcer i wybierasz tools > decompiler models > dynamic (mds or msb).
Select model : crawler.msb
Working directory : główny folder Gothica
Platform : Gothic 2
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie


Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso

Zagłoba
FatDragon Game Dev.

Jak poprawnie skonfigurować Gothic Sourcer\\\'a ?
#5 2014-11-10, 14:23(Ostatnia zmiana: 2014-11-11, 09:08)
Dobra, dziś po robocie spróbuje i napisze czy wszystko działa ok. Pozdro

Post połączony: 2014-11-10, 17:16
Dobra, postąpiłem zgodnie z instrukcją Splash'a i w efekcie mam duży folder zawierający dwa ( jeśli sie nie myle ) modele Pełzaczy - zwykłego pełzacza i pełzacza wojownika, oraz szereg ich animacji. Przerobiłem ( wygładziłem ) nieco model i chciałbym teraz odpalić go w grze, co muszę zrobić ?

Dodam, że eksportowałem całość sceny ( razem z kośćmi jeśli dobrze rozumiem ? ) do formatu .asc , jak zrobić teraz żeby silnik to skompilował i odpalił ?




Post połączony: 2014-11-11, 09:08
?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Sorki za małe offtopic, ale pragnę coś zgłosić:

Kiedyś pamiętam, że natknąłem się na forum na temat gdzie można było zgłaszać swoje uwagi na temat działania serwisu. Moim skromnym zdaniem powinniście zmienić obecną funkcjonalność  "Ostatni post wysłany przez" tak aby po napisaniu postu pod postem aktualizowało datę i godzinę do najnowszej np. do dzisiejszej dziewiątej.zero.osiem.rano , a nie jak to jest w obecnej chwili, że w wątku wyślę dziś nowy post, a na głównej tego nie widać i jest data z wczoraj, przez co wiele osób w temat nawet nie wchodzi, bo jest przekonana że nie ma w nim żadnej nowej wiadomości.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Cytuj
Dodam, że eksportowałem całość sceny ( razem z kośćmi jeśli dobrze rozumiem ? ) do formatu .asc , jak zrobić teraz żeby silnik to skompilował i odpalił ?
Wklejasz swoje .asc do folderu ANIMS, usuwasz zdekompilowane odpowiedniki i zobacz rezultaty.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso

Zagłoba
FatDragon Game Dev.

Jak poprawnie skonfigurować Gothic Sourcer\'a ?
#8 2014-11-11, 18:08(Ostatnia zmiana: 2014-11-11, 18:38)
Działa, ale jest jeden problem - mam dwa nowe modele: pełzacz zwykły [ crw_body ] i pełzacz wojownik
 [ cr2_body ] , gdy odpalam grę i wchodzę do kopalni Silvestro, to kompiluje się tylko i wyłącznie plik modelu pełzacza wojownika, a zwykłego pełzacza nie. Z folderu _compiled usunąłem następujące pliki:

CRW_BODY.MDM
CRW_BODY.MDL ( nie wiem za co odpowiada ? )
CR2_BODY.MDM
CR2_BODY.MDL ( jak wyżej ? )




Post połączony: 2014-11-11, 18:38
Kolejna sprawa: próbuje podmienić model kuszy na nowy, gra pod koniec ekranu ładowania save'a wyrzuca błędem: "morph mesh model and  animated model do not match" ( czy jakoś tak... ) . Ktoś niedawno tłumaczył mi, że podmieniając model kuszy należy wyeksportować też drugi plik .asc z animacją ( domyślam się, że błąd dotyczy tej kwestii ) - czy ktoś mi powie jak wygenerować plik z animacją dla całkowicie nowego modelu ?

Pozdro
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zagłoba, to co piszesz o godzine ostatniego posta jest jak najbardziej celowe.
Użytkownicy forum dzielą się na dwie grupy: 
 - ci którzy widzieli pierwszą część twojego posta (napisaną mniej niż dobę temu!). Skoro nikt ci nie odpisał, to że cośtam dopisałeś nie obchodzi ich na tyle żeby od razu pokazywać to wśród nowych postów. Inaczej twój wątek pojawiałby się tam ciągle.
 - ci którzy nie widzieli pierwszej części twojego posta, zobaczą całośc wśród nowych postów i jeśli będą chcieli, to ją przeczytają.

Co innego jeśli w międzyczasie ktoś ci odpisze albo minie chociaż doba. Wtedy wątek znowu trafi do nowych postów, pomimo że oba posty były twoje.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Aha. Ok.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry