Ministerium 40824 118

O temacie

Autor Dante

Zaczęty 6.03.2009 roku

Wyświetleń 40824

Odpowiedzi 118

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

Ministerium
#100 2012-07-22, 20:22(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 20:24)
A ja za to widziałem takich od chuja, a stażu wcale wielkiego po lasach nie mam.


Co nie zmienia faktu, że było to tylko w miejscach silnie zalesionych.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ministerium
#101 2012-07-22, 20:44(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 20:49)
Ogrodnik, porównaj to z rozmiarem tych dwóch bram na pierwszym planie, zwłaszcza to drzewo najbardziej z lewej (które jest przecież o wiele dalej niż bramy). Szybkie, ostrożne porównanie mierząc pixele mówi że gdyby brama wjazdowa miała ze 2m, to to drzewo musiałoby mieć przynajmniej 34.

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Przepraszam, moja wina.
Cytuj
żeby 60% choinki było gołe.
Nie przeczytałem całego posta, przejrzałem go pobieżnie i odniosłem się tylko do tego. Kajam się

P.s. 34 metry czasem nie są możliwe? :D
 


Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

Ministerium
#104 2012-07-22, 21:09(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 21:11)
To że 34 metry są możliwe, to wiadomo, chodziło o konkretny rodzaj drzew.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ministerium
#105 2012-07-22, 21:17(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 21:23)
Nie dla sosny zwyczajnej, to na zdjęciu to sekwoja. Oczywiście nie twierdzę że takich drzew w ogóle nie ma, po prostu wygląda to dziwnie i niepasująco, raczej jako nieprawidłowe dobranie skali niż świadomy wybór kogoś znającego egzotyczne gatunki :D

//edit: no dobra, może osiągać do max 40m. Ale to moje oszacowanie jak z góry pisałem jest sporo zaniżone, nie bierze pod uwagę w ogóle m.in. perspektywy. Jej rzeczywistą wysokość musiałby podać sam Dante. Ja osobiście mam wrażenie że sosny które zwykle widuję nie przekraczają dwudziestu paru metrów.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Zgadzam się z Avallachem, zresztą takie drzewo od razu by się złamało w pół przy lekkim nawet wietrze.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Nawet jeśli mogą urosnąć wyższe, to tutaj by nie urosły, bo nie mają do tego powodu
 

Dante

Dante

Użytkownicy
posty36
Propsy37
  • Użytkownicy

Dante

Ministerium
#108 2012-07-22, 23:27(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 23:27)
Jeżeli jest to dla was w jakiś sposób ważne to przypomnę informację, iż gra jest fantasy w pełni znaczeniu tego słowa. Jeżeli więc zechce by bohater miał członka na czole to tak będzie bez powodu - poprostu.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
I to jest właśnie typowy przykład nie zrozumienia terminu fantasy. To że coś nie jest rzeczywiste, nie znaczy że musi dziać się bez powodu. Fantasy też rządzi się swoimi prawami i żelazną logiką, po prostu różni się od naszego świata. Bohater fantastyczny może mieć członka na czole, jednak nie powinno być to bez powodu, ale mieć uzasadnienie, jak klątwa, rzadka choroba genetyczna czy efekt ewolucji gatunku. TO jest fantasy :D

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Ministerium
#110 2012-07-23, 00:19(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 00:23)
Popraw ten zamek bo jest " płaski ". Zwłaszcza te wieże bo wyglądaja jak wykałaczki + choinki są za wysokie, nigdy takich nie widziałem żeby 60% choinki było gołe.
Ja widziałem, w Gothicu.

Co do samego projektu, to fajnie, że się tym zajmujesz i są tego efekty, ale tbh, level-design macie po prostu przerażający. Z całym szacunkiem. :D
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
level-design macie po prostu przerażający.
To on nie robi tego sam?
Ja jak zwykle źle poinformowany :|
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Ministerium
#112 2012-07-23, 00:32(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 00:32)
Jeśli robi sam, to czytajcie "masz". :D
 

Dante

Dante

Użytkownicy
posty36
Propsy37
  • Użytkownicy

Dante

Ministerium
#113 2012-07-23, 18:20(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 18:21)
I to jest właśnie typowy przykład nie zrozumienia terminu fantasy. To że coś nie jest rzeczywiste, nie znaczy że musi dziać się bez powodu. Fantasy też rządzi się swoimi prawami i żelazną logiką, po prostu różni się od naszego świata. Bohater fantastyczny może mieć członka na czole, jednak nie powinno być to bez powodu, ale mieć uzasadnienie, jak klątwa, rzadka choroba genetyczna czy efekt ewolucji gatunku. TO jest fantasy :D
Avallach - czy ja ci naprawdę muszę tutaj wklejać znaczenie pojęcia fantasy i całą plejadę przyjętych z tym założeń? Czy muszę tłumaczyć swoje wcześniejsze jedno zdanie, bo w którymś momencie twój mózg nie zanotował dosłownej treści i zawartej tam przeności? I czy ty muszisz tłumaczyć w odpowiedzi na siłę, coś co jest tzw. oczywistą oczywistością? Myślę, że powinienieś już dorosnąć, chyba najwyższy czas.

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

Ministerium
#114 2012-07-23, 18:25(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 18:25)
To że chciałeś przekazać jakieś informacje nie znaczy, że je przekazałeś, zwłaszcza skoro użyłeś nieodpowiednich słów. Jak dla mnie, Twój poprzedni post wygląda wyjątkowo konkretnie i nie ma w nim miejsca na ukryte podteksty. To Ty powinieneś dorosnąć, nie Avallach.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
w tej grafice nic sie nie trzyma kupy. nie dziw sie, ze cie jadą na maxie. powinienes wziac to do serca i przemyslec to jeszcze raz.
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Bo w innej sytuacji od modderów gothiczka różnisz się tylko silnikiem i tym, że ministerium nie będzie potrzebowało gry sprzed 10 lat na dysku.
 
makin' bacon

Dante

Dante

Użytkownicy
posty36
Propsy37
  • Użytkownicy
Bo w innej sytuacji od modderów gothiczka różnisz się tylko silnikiem i tym, że ministerium nie będzie potrzebowało gry sprzed 10 lat na dysku.
Zgadza się, tak właśnie jest, tak miało być, i tak też będzie. Pisałem to już w pierwszych postach. Nie dostaniecie ode mnie w prezencie gry takiej, jakiej sami byście chcieli - to moja wizja. Część krytyki przyjąłem i powoli wdrażam zmiany jednak informację od obcych dzieci w stylu: zmień całość bo słaba, bez jakiegokolwiek sensownego wyjaśnienia od swojej strony, traktuję jako trolowanie. Poziom mojego tematu strasznie się zaniżył, jeżeli dalej tak pójdzie, zrezygnuję z aktualizacji mojej gry w tym wątku.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Ministerium
#118 2012-07-24, 02:59(Ostatnia zmiana: 2012-07-24, 11:48)
Nie rozumiem twojego podejścia. Najpierw zakładasz temat, a później na jakiekolwiek słowa krytyki reagujesz plując jadem i  obrażając tych, którzy poświęcili chwilę na zainteresowanie się tym, nad czym pracujesz. Jeśli tak bardzo boli cię jakakolwiek krytyka, to niestety, ale na naszym forum nie zobaczysz bezmózgiego waflowania i lizodupstwa. Jeśli ci to przeszkadza, droga wolna, możesz wynieść się z forum i niczym Xardas17 tworzyć swoją wersję Gothic Wielka Wojna, szczelnie zamknięty przed jakimkolwiek kontaktem z rzeczywistością. Jeśli jednak obchodzi cię zdanie innych, napiszę teraz, co według mnie wymaga poprawy. Potem, jeśli twoja postawa się nie zmieni, oleję temat i zaszufladkuję go w dziale projektów straconych.

Zacznijmy od samego terenu. Pierwsze, co się rzuca w oczy to wręcz koszmarnie nudno zrobiony teren, składający się ze śmiesznych pagórków imitujących góry, pozbawionych jakichkolwiek detali. Gdyby to ode mnie zależało, to takich góry użyłbym tylko jako podstawy do zbudowania kształtu terenu, a następnie całkowicie bym je zakrył obiektami imitującymi skały, tak jak zostało to zrobione w Arcanii czy Skyrimie. Ostatecznie, jeśli jednak nie chciałbym zasłaniać gór obiektami, postarałbym się upodobnić je do tych z World of Warcraft - czyli mocno pofałdowane.
Kolejna sprawa to wyraźny brak zróżnicowania w teksturach. Skoro możesz malować teksturami, mieć łagodne przejścia między nimi, to powinieneś to wykorzystać i użyć jak największą ilość do stworzenia bardziej interesującego podłoża. Świat nie składa się tylko z trawy, są kamienne drogi, łąki z kwiatami, masa rzeczy. Tutaj znowu wspomnę o World of Warcraft, które ma wręcz ślicznie zagospodarowane podłoże.
Mała uwaga odnośnie rzek. Piach = łagodny brzeg, w innym przypadku lepsze będą kamienie.

Teren omówiony, teraz przejdźmy do obiektów. Na screenach widziałem bardzo ładne, okrągłe wieże, za którymi chwilę później był zamek, który wyglądał jak żywcem wyjęty z pierwszego Unreal Tournament. Na innym screenie za to był cmentarz, który z kolei detalem wręcz wołał "Daggerfall". Obiekty te wyglądają jak z lat 90tych, a nie z 2012 roku. Zrozumiałbym, gdyby to była wina słabych zdolności w tworzeniu obiektów, ale w takim razie skąd te śliczne wieże?
Mam tu na myśli wieże z tego screenshotu: http://imageshack.us/photo/my-images/267/caltleold1.jpg/

Kolejna sprawa to roślinność. Jest 2012 rok, okres speedtree, porzucania speedtree i tak dalej. Dużą uwagę zwraca się więc na to, by roślinność wyglądała jak najprzyjemniej dla oka. Brakuje więc na screenach i filmikach porządnej trawy, notabene powszechnego elementu RPG'ów od co najmniej 2006 roku. Wyrzuciłbym do kosza wszystkie drzewa iglaste, jakie dotąd zrobiłeś, ponieważ są po prostu okropne. Widać wyraźne nawiązanie do Gothica, szczególnie w tych najdłuższych, wyglądających jak mop. Jak już ludzie wcześniej zauważyli, wielkość tych drzew jest prześmieszna, nie ma dosłownie żadnych racji bytu, a same obiekty zresztą są też źle stworzone, bo widać na nich powtarzalność liści - po prostu skopiowałeś planey z teksturą liści i zmniejszałeś je, czasem w ogóle zapominając o obróceniu ich dla jakiegokolwiek zróżnicowania.

I w związku z tym moje stwierdzenie jest takie:
Obawiam się, że nie masz zdefiniowanego stylu, pomysłu, porządku pracy. Jestem skłonny twierdzić, że nie masz niestety żadnego poczucia estetyki, która jest wręcz fundamentalnym elementem dobrego wyglądu gry. Oczywiście, to wszystko dopiero WIPy, sam pokaz obiektów, jakie zostaną wykorzystane, ale skoro już same obiekty mają dużo do poprawy, to nawet najlepszy level-designer nie zrobi z tego nic ciekawego.
Innymi słowy, osobiście uważam, że twój projekt musi zostać zreorganizowany. Musisz zdecydować, co chcesz osiągnąć i jaki styl graficzny byłby do tego najlepszy.

Takie jest moje zdanie. Nie obchodzi mnie, co z tym zrobisz, czy w ogóle to przeczytasz, czy olejesz i dalej będziesz narzekać, że ludzie niszczą ci temat. Ja się wypowiedziałem.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry