Problem z TICK_TOCAMI 3964 9

O temacie

Autor Drock

Zaczęty 15.10.2012 roku

Wyświetleń 3964

Odpowiedzi 9

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Problem z TICK_TOCAMI
2012-10-15, 17:27(Ostatnia zmiana: 2012-10-15, 17:43)
Otóż zawsze mam problem z TICK_TOCKami, które funkcje mają poza startup'em. Targget script z tego tematu mi działa KLIK
Gorzej z tym KLIK i z tym KlIK

robię wszystko tak jak jest w tutk'u powyżej ale w ogóle one nie działają, nie widac ich efektu.

W gothic.src mam tak :
_INTERN\CONSTANTS.D
_INTERN\CLASSES.D
_INTERN\COMPASS.D
STORY\EVENTS\Compass_Trigger.d

startup.d
func void INIT_NewWrold()
{
        B_InitMonsterAttitudes ();
        B_InitGuildAttitudes();
        B_InitNpcGlobals ();

// ****************
// Tigger Script
// ****************

Wld_SendTrigger( "COMPASS_TRIGGER" );
       
        INIT_SUB_NewWrold();
};

co do tego drugiego tigger'a to chciałem sprawdzić czy z wszystkimi tak mam czy tylko z tamtym, nie chce kopiować CZ
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
co do tego drugiego tigger#msg1056617a to chciałem sprawdzić czy z wszystkimi tak mam czy tylko z tamtym, nie chce kopiować CZ
Czemu wszyscy myślą że kompas to zasługa Orca? To nie jego skrypt, a NicoDE :ayfkm:

No, ale co do Twojego problemu, jeżeli używasz G2 to lepiej zrób to frammerami, jeżeli nie... To klej screena z tick_tockiem (ze spacka).
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Problem z TICK_TOCAMI
#2 2012-10-15, 18:22(Ostatnia zmiana: 2012-10-16, 13:46)
Proszę,
wiem że fireDalySec jest zero ale miałem tylko wersje gdzie nie zdążyłem zmienić wartości bo wersje z zmienionąwywaliłem jak się wkurzyłem że znów nie działa



swawik też się zastanawiam czemu ja ogarniam akurat że kompas zrobił nicode inaczej bym tego nie brał bo niechce mi się dekompilować CZ

a o co chodzi z tymi frammerami bo nie słyszałem
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
odświeżam, bo bardzo zależy mi na tym
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
(wcześniej nie było screena więc nie odpowiadałem)

Ogólnie to nie wiem czy można użyć zero... polecam dać q (tak mi edek gadał i działało co klatka o dziwo) ale tu potrzebny ikarus którego i tak zapewne używasz, lub bardzo niski numer (to jest type float więc luz) np. 0.0000000000000000000001


PS. CZ nie zdekompilujesz, nie możliwe właśnie z powodu ikarusa.
Dobra możliwe, ale musiałbyś napisać własny dekompiler.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Problem z TICK_TOCAMI
#5 2012-10-17, 18:09(Ostatnia zmiana: 2012-10-17, 19:01)
nie działa :-(

a nie można zrobić np.
void nazwa funkcji ()
{
      nazwa funkcij z pliku
}

w startupie
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
nie działa :-(

a nie można zrobić np.
void nazwa funkcji ()
{
      nazwa funkcij z pliku
}

w startupie
Eee... można bo ja tak robię.
W startup_global (w Twoim wypadku zapewne będziesz musiał dodawać do każdego worlda, ja używam hooków i framerów) dajesz po prostu
nazwa_funkcji ();
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
I know this thread is kinda old but it looks like no one ever came to a conclusion, so some facts:

You can't use 0 as the FireDelay, Gothic will crash as far as I know (It certainly won't work). Using a very low firedelay is fine/good, but don't go so small and use 0.000000000001 or whatever ridiculous amount of zeros you have because it might most likely be rounded down to zero.

If you have a FireDelay that is positive and not equal to 0, WLD_SendTrigger("COMPASS_TRIGGER"); should do the trick.


By the way, there is a rather new tool at worldofgothic called 'DecDat' (by Gottfried :D ), that can decompile pretty much every .dat, at least I haven't found one that is impossible to decompile yet (assuming the .dat wasn't changed after compiling), so in case you want to decompile something, check it out.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
It's a pity he didn't tell me what he needed it for but I guess I can't force him :D
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry