Źle i źle. Całkiem pokręciłeś, o ile w ogóle je rozumiałeś.
Pawbuj robiłeś dobrze, poza tym że kto to niby jest "self"? Skąd gra ma go pobierać?
Jeśli to ma być pułapka na bohatera, daj tam hero.
Jeśli na innych, musisz zrobić to w zupełnie inny sposób (podpowiem tylko tyle że pułapka technicznie musiałaby być klasy c_npc/oCNpc) ;)
Ogólnie nie jesteś pierwszy z takim pomysłem, jak napisałem sam kiedyś zaprojektowałem coś takiego (z tym że na zasadzie gracz/npc ma taką pułapkę w eq, używa jej w jakimś miejscu, ona pojawia się na ziemi, kiedy ktoś w nią wejdzie to się aktywuje, a i ważne - bez ticktocka), oryginalnie też były takie plany (ITEM_KAT_TRAPS - kategoria pułapek w eq [tu nawet znam wartość zmiennej, ale nie testowałem użycia], TAL_TRAPS - umiejętność zastawiania pułapek).