The Sect - zajęcie dla scenarzysty 20864 52

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 27.01.2010 roku

Wyświetleń 20864

Odpowiedzi 52

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

The Sect - zajęcie dla scenarzysty
2010-01-27, 17:11(Ostatnia zmiana: 2010-01-27, 19:41)
Witam!
Team The Sect powstał kilka miesięcy temu, w dość krótkim czasie zebraliśmy drużynę chętnych do pracy osób i szybko opracowaliśmy znaczną część modyfikacji. Obecnie gotowy jest prawie cały świat, część skryptów, 2d, 3d, pfx'y, dialogów (rozpiska i skrypty) oraz kompletny scenariusz. Niestety aktualnie brakuje nam osób które na podstawie gotowego scenariusza mogłyby napisać dialogi dla npc w celu dalszej ich obróbki przez korektorów i skrypterów. Zanim podam wymagania, krótko opiszę co oferuje modyfikacja:
  • nowy obóz założony w Górskiej Fortecy przez uciekinierów z bagien
  • prowizorycznie wyremontowaną i zamieszkaną przez grupę wojowników Cytadelę
  • fabułę podzieloną na kilka rozdziałów, koncentrującą się na wydarzeniach w Obozie Sekty w czasie kiedy Bezimienny ruszył do Świątyni Śniącego
  • nacisk położono na wartką akcję, z wieloma niespodziewanymi zwrotami i mnóstwem widowiskowych walk z hordami nowych, bezlitosnych przeciwników. Aby nie zanudzać gracza, wątek stopniowego rozwoju postaci został zepchnięty na bok, od początku będziemy grać dość dobrze wyszkoloną postacią, nie związaną z wydarzeniami z gry podstawowej
  • magiczne bronie i nowe czary
  • odmieniony Obóz Sekty
  • typowe modderskie gadżety jak górnictwo, kowalstwo itp
  • kilka ciekawych innowacji skryptowych

Od scenarzysty wymagamy umiejętności pisania dialogów w stylu serii, umiejętnego wyrażania w nich klimatu strachu i osaczenia jaki będzie dominował w modzie, stopniowego budowania napięcia i pokazywania emocji trawiących bohaterów, a także znajomości zasad rządzących naszym ojczystym językiem.
Dialogów nie jest w modyfikacji wyjątkowo dużo w porównaniu z ogólną długością, a część z nich jest już gotowa, jednak ponieważ zależy nam na możliwie szybkim jej wydaniu potrzebujemy osoby w miarę rzetelnej, niekoniecznie takiej która poświęca cały wolny czas na pisanie, ale takiej która kiedy obieca że coś zrobi na konkretny termin, będzie rzeczywiście starała się tego dotrzymać i szczerze informowała o problemach. Bardzo mile widziana umiejętność samodzielnego oskryptowania dialogów, w razie potrzeby w teamie jest kilku doświadczonych programistów gotowych wesprzeć i naprawić ewentualne błędy.

Co można zyskać na dołączeniu do teamu? Być może niektóre z tych rzeczy są dość oczywiste bądź niespecjalnie kuszące, jednak na wszelki wypadek je wymienię:
  • możliwość współpracy z grupą pasjonatów zdecydowanych na szybkie wydanie modyfikacji którą tworzą już od jakiegoś czasu
  • przynależność do forumowej grupy i dostęp do tajnego działu
  • miejsce w creditsach
  • satysfakcję z dobrze wykonanej pracy oraz zdobycie doświadczenia w moddingu
  • możliwość uzyskania pomocy z zakresu różnych dziedzin od doświadczonych modderów
  • jak przypomnieli mi koledzy z teamu, szpanerskie logo pod avatarem ;p :

Aktualnie do teamu należą Wowoz (założyciel, 2D), Avallach (koordynator, 2D, 3D, skrypty, scenariusz), Dracon (PR, 3D, skrypty, pfx), Tasilvar (skrypty), Jedaith (2D), Rysa (2D), Muttley (3D, skrypty (?), spacer), eto (3d), PexPawlo, Caesum (spacer, scenariusz) oraz od niedawna jendrzejs (skrypty).

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
To jest, jak rozumiem, Gothic1.
Pierwsze pytanie - w jaki sposób przetestujecie kandydata? Muszę napisać jakiegoś typu opowiadanie, czy coś w ten deseń?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Jakiś dialog. Wysyłamy Ci fabułę, a ty w oparciu o nią tworzysz jakiś dialog. Proste
 

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
No dobrze. Spróbuję. Dostanę to na PW?
 


Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
W takim razie z chęcią czekam na PW ;p
 

DDark
  • Gość

DDark
Gość

The Sect - zajęcie dla scenarzysty
#6 2010-01-27, 17:50(Ostatnia zmiana: 2010-01-27, 17:50)
Mi też możecie wysłać na PW mogę zrobić z 2 questy zawsze jakaś pomoc się liczy
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
My chyba kogoś szukamy na stałe a nie na 2 qesty ;p
 


Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
Kiedy więc otrzymam jakąś informacje odnośnie tego testu?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Oto wstęp do fabuły:
Cytuj
Po nieudanej akcji przyzwania Śniącego w Obozie Bractwa zapanował chaos. Mimo głośnego zakazu Baala, Cor Kaloma, część osób, zawiedzionych wynikiem rytuału, wyruszyła grupą w poszukiwania innego miejsca do osiedlenia się.
Po pełnej trudów wędrówce dotarli do od lat opuszczonej Górskiej Fortecy. Pokonali tam wszystkie potwory, czyhające w ciemnych zakątkach Fortecy i przerobili ją na swoją nową siedzibę. Wyrzekli się Śniącego i zdecydowali wreszcie uwolnić się od jego zgubnego wpływu.
Jednak demon wcale nie miał zamiaru zostawić ich dusz w spokoju...
Niedługo po wydarzeniach niektórych spośród byłych członków bractwa zaczęły dręczyć senne koszmary. Stopniowo przybierały one na sile, nieuchronnie doprowadzając ich na próg szaleństwa.
Magowie Wody, zaniepokojeni zaistniałą sytuacją, uznali, iż trzeba wysłać kogoś, kto by sprawdził co tam się dzieje oraz o wszystkim ich poinformował. W związku z tym do fortecy przybył najemnik, który gotów był zbadać sprawę.
Po dotarciu nie spotkało go jednak przyjazne powitanie.
W obozie i tak panowała już bardzo napięta atmosfera. Ludzie ginęli tam w tajemniczych okolicznościach, zaś ich zwłoki znajdywało się dopiero po paru dniach, wyprute z życia przez nich samych, lub z czyjąś pomocą. Okrutnie zmasakrowane ciała były rozrzucone po mrocznych zakamarkach fortecy; nigdzie nie było nawet śladu mordercy. Wiadomo było, iż jest to któryś z mieszkańców obozu, jednak nie wiadomo kto.

Chętni niech napiszą dialogi jak bohater próbuje się dowiedzieć co się dzieje w obozie, kto może być mordercą, szuka jakichkolwiek poszlak. Odpowiedzi są różne, niektórzy niemal szaleją ze strachu, inni zrezygnowani czekają na śmierć, niektórzy mówią że to Śniący chce ich ukarać za zdradę, inni niewiedzą itd.

Ewentualnie, może być to rozmowa Magów Wody na temat wydarzeń na bagnach (od momentu rytuału przebudzenia), o śmierci Y'Beriona, o fanatyzmie Cor Kaloma, o tym że podobno grupka sekciarzy zbuntowała się przeciwko takiej sytuacji i uciekła z obozu. Wzywają jednego z najemników (bohatera), objaśniają sprawę i wysyłają aby dowiedział się co się dzieje w obozie uciekinierów, w miarę możliwości im pomógł a potem wrócił z raportem. Ogólnie jest to taka narada w "stanie wyjątkowym".

DDark
  • Gość
Dobra ja nie będę się bił o miejsce w teamie. Ale modzik pod względem fabularnym dobry się szykuje.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Po nieudanej akcji przyzwania Śniącego w Obozie Bractwa zapanował chaos. Mimo głośnego zakazu Baala, Cor Kaloma, część osób, zawiedzionych wynikiem rytuału, wyruszyła grupą w poszukiwania innego miejsca do osiedlenia się.
Cor Kalom sam opuścił obóz bractwa, więc nie logiczny wydaje się ten zakaz. No chyba, że nie trzymacie się fabuły Gothica...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

The Sect - zajęcie dla scenarzysty
#13 2010-01-27, 19:33(Ostatnia zmiana: 2010-01-27, 21:11)
Dobra ja nie będę się bił o miejsce w teamie. Ale modzik pod względem fabularnym dobry się szykuje.
Stawiamy na akcję, bez zanudzania żmudnym rozwijaniem postaci od zera, robieniem setek questów tylko po to żeby przypodobać się ludziom którzy mogą nas gdzieś przyjąć i dać zbroję w ładnym kolorze. Wszystkie questy będą uwarunkowane fabularnie, bez rozbudowanych wątków pobocznych, cały czas coś będziemy odkrywać, coś się będzie działo, a ponad wszystko (szczególnie na koniec) będzie się liczyła walka i przetrwanie w krytycznych momentach.

Cytat: Adanos link=topic=8721.msg80728#msg80723 date=Jan 27 2010, 07:19 PM\'
Cor Kalom sam opuścił obóz bractwa, więc nie logiczny wydaje się ten zakaz. No chyba, że nie trzymacie się fabuły Gothica...
Według mnie można spokojnie założyć, że Cor Kalom wydał nakaz już kiedy rozpoczynał się bunt (po nieudanym przyzwaniu), tuż zanim wyruszył, to miało być takie zabezpieczenie żeby po powrocie nie zastał pustego obozu ;p
A Cor Kalom opuścił obóz przecież nie dlatego że zwątpił w Śniącego, tylko właśnie zdecydował się za wszelką cenę doprowadzić do przebudzenia (no i się w końcu udało). Nowicjuszom nakazał modlić się za powodzenie jego misji i nie ustawać w oddawaniu czci Śniącemu.

WonderiuS
  • Gość
Może ja mógłbym spróbować? Jak by co to czekam na PW.

Potrafię pisać dialogi jak i zadania. Zmienne też. Ostatnio nauczyłem się samemu rozwiązywać błędy, więc mogę spróbować roli scenarzysty.
 

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty141
Propsy1
  • Użytkownicy
Moim zdaniem można zmienić Kaloma na Angara (chyba, że jest to ściśle związane z fabułą). I radzę opisać wstępnie charakter postaci do których będą robione dialogi. Sam bym się chętnie tym zajął, ale jutro rano wyjeżdżam i wracam dopiero 8 lutego. Możecie mi przesłać coś na pw, albo na maila (wyślę na pw do Avallacha). Jeśli na wyjeździe będę miał czas i dostęp do netu, to spróbuję coś naskrobać.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Może ja mógłbym spróbować? Jak by co to czekam na PW.

Potrafię pisać dialogi jak i zadania. Zmienne też. Ostatnio nauczyłem się samemu rozwiązywać błędy, więc mogę spróbować roli scenarzysty.

Tu chodzi o pisanie tekstu nie skryptu. Po za tym po twoim temacie z błędami w dialogu wole nie ryzykować.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

The Sect - zajęcie dla scenarzysty
#17 2010-01-27, 20:07(Ostatnia zmiana: 2010-01-27, 20:09)
Jest to związane z fabułą, Angar ma co innego do roboty. Nie czekajcie na pw, napisałem intro, napisałem jakie dialogi możecie napisać, więc po prostu piszcie i wysyłajcie ;p  Nie szkodzi że kilka osób napisze to samo, przynajmniej poznamy wasze możliwości. Na razie napisał tylko Kino, i zrobił to bardzo dobrze, jeśli będzie chciał prawdopodobnie wkrótce go przyjmiemy, jednak najlepiej by było gdybyśmy mieli kilku ludzi od tych spraw.

Co do Wonderiusa - twoje problemy z dialogami są po prostu potworne, latasz na forum z byle błędami, irytujesz się jak nikt nie odpowiada i spamujesz na pw jakbyśmy nie widzieli co piszesz. Jeśli jednak w pisaniu dialogów idzie ci nieco lepiej niż w oskryptowywaniu ich, to napisz ten próbny dialog, skryptami i tak zajmie się kto inny.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Bumpuję temat. Potrzebny jest ktoś o jako-takiej znajomości byle jakiego programu do 3D by móc zrobić jedną małą, aczkolwiek ważną, pierdółkę w meshu surface.zen.
 

Walf

Walf

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy
Witam!Wyrażam chęć dołączenia do grupy The Sect jako scenarzysta.Posiadam duże doświadczenia,wielokrotnie wykorzystywane w filmach z gry Gothic.Napisałem scenariusz do między innymi Gothic:Cena Poświęcenia,oraz Brygada Berengara.Jeśli będzie to konieczne udostępnię swe dzieła by potwierdzić moje umiejętności pisania interesujących dialogów.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry