Poszczególne elementy pancerza 28687 101

O temacie

Autor Drake

Zaczęty 14.11.2009 roku

Wyświetleń 28687

Odpowiedzi 101

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#40 2009-12-23, 12:40(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 12:49)
Ja mogę robić i jako skrypter i jako grafik 2D i 3D, tak czy inaczej będę tym się zajmował, bo chciałbym wykorzystać ten mechanizm w modzie Tajemnice Nordmaru. Mam jeszcze pytanie, na jakiej "licencji" publikujesz to rozwiązanie? Czy masz jakieś wymagania co do naszych decyzji jak zechcemy to wykorzystać? Chodzi mi o to, że jeśli coś takiego napiszemy/wymodelujemy/oteksturujemy, to żeby inni nie kopiowali po prostu do swoich modów nawet bez podania kto co przygotował. Mam też na myśli samodzielne przeróbki, rozszerzenia całości, sposób w jaki zostanie opublikowany ten "patch" itd.
Będzie to np. plik mod czy vdf?
Czy teamy modderskie będą mogły dołączać go do swoich paczek modów samemu nie przyłożywszy ręki do tworzenia, tylko podawszy autora(ów)?

Chodzi mi zwłaszcza o ostatnią kwestię, skoro można by było poczekać aż zrobi to ktoś inny, a potem tylko skopiować dla siebie i trochę zmodyfikować, to branie udziału w tworzeniu po prostu się nie opłaca.

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja mogę robić i jako skrypter i jako grafik 2D i 3D, tak czy inaczej będę tym się zajmował, bo chciałbym wykorzystać ten mechanizm w modzie Tajemnice Nordmaru. Mam jeszcze pytanie, na jakiej "licencji" publikujesz to rozwiązanie? Czy masz jakieś wymagania co do naszych decyzji jak zechcemy to wykorzystać? Chodzi mi o to, że jeśli coś takiego napiszemy/wymodelujemy/oteksturujemy, to żeby inni nie kopiowali po prostu do swoich modów nawet bez podania kto co przygotował. Mam też na myśli samodzielne przeróbki, rozszerzenia całości itp.

Ja myśle że nawet jak by nie było to i tak trzeba podac autora.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders

orcwarrior
The Modders

Poszczególne elementy pancerza
#42 2009-12-23, 12:47(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 12:51)
Dobrze - w takim razie 2 osoby by w zupełnosci chyba wystarczyły, cowiecej obie znające jako-tako podstawy grafiki 3D - więc moglibyście podzielić sie praca nad zbrojami i robić ja równoczesnie.

Jedyny problem jaki teraz do mnie dotarł - nietypowe zbroje takie lekka zbroja straznika, która chyba dzielenie na kirys i lewy prawy naramiennik nie wyglądalo by najlepiej, oczywiscie nie ma problemu zeby jakieś czesci zbroi zajmowaly wiekszą ilość takich miejsc np. lekka zbroja straznika - sama góra(jako jedna czesc) mogla by zajmować, klate + naramienniki. Podobnie byłoby w wypadku szat magów. Może pamieta ktoś jak to było rozwiazane w wypadku gier które stosowaly taky podział? (np. Morrowind)

Jeśli chodzi o licencje, to poprostu, w creditsach gdzieś:
Pomysłodawca systemu podziału zbroi - orcwarrior. 
No i oczywiscie twórcy orginalnych skryptów którzy się tutaj zgłoszą.

A poza tym feel free to use :D

EDIT:
@Avallach, jednak czekanie na to aż ktoś inny zrobi to podłe podejście do sprawy.
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#43 2009-12-23, 13:08(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 13:20)
A poza tym feel free to use :D

EDIT:
@Avallach, jednak czekanie na to aż ktoś inny zrobi to podłe podejście do sprawy.
No cóż, podłe, nie podłe, jednak obawiam się że zdecydowana osób które będą chciały to wykorzystać właśnie nie przyłoży się do powstawania.
Jednak skoro się zgłosiłem, to będę robił, przynajmniej będzie mi łatwiej zaimportować to do moda i ewentualnie poprzerabiać.
Na początek radziłbym uzgodnić z jakich części będą składały się zestawy. I proponuję odrzucić tu podział na lewą/prawą stronę.
Proponuję następująco: hełmy, napierśniki, nagolenniki+spodnie, naramienniki+karwasze. Ewentualnie dodatkowo buty, rękawice i pasy, które są raczej wyposażeniem dodatkowym niż spełniającym funkcje ochronne elementem zbroi. Aha, hełmy mogą być robione standardowym mechanizmem, zawsze mniej zamieszania w skryptach a dla gracza i tak nie ma różnicy. Podobnie, gdyby któraś z części uzbrojenia źle się wyświetlała twoją metodą, można by ją zrobić jako zwykły asc.
Trzeba też wymyśleć jakiś skuteczny sposób żeby nie dało się zakładać "całościowych" zbroi jeśli mamy aktywny jakikolwiek element zestawu.

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Fakt, odrzucić podział prawo/lewo. Pasy można zrobić jak w G2. Nie muszą być widoczne. Fajnie by było zrobić naramienniki (i przy tym mógłby być podział prawo/lewo). Co do takiego podziału, to się zgadzam: góra, dół, buty i rękawice.

Hmm... Tylko przy robieniu osobno nóg(i rąk) trzeba by zrobić chyba osbno na część nad kolanem(łokciem) i osobno poniżej, by sie poruszało razem z koścmi ?


PS: Jak sie robi te PFX'y ? (Tzn. gdzie jest ten skrypt od nich)

EDIT: Szaty zostawiłbymw spokoju, bo to jest jeden kawałek materiału.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
 Faktycznie, inne częsci lewe i prawe, wygladały by na bezimiennym głupio - no ale dlaczego mamy ograniczać gracza? w sumie to i tak te modele musimy zrobic osobno, i tak :D

 http://www.mondgesaenge.de/G1DB/Proponuje spojrzec tutaj w kategorie rustungen i zastanowic sie nad mozliwymi podziałami zbroi.

Jeżeli chodzi o rezygnacje z jakiś czesci - to jako że to orginalne G1 zrezygnowalbym narazie z hełmów :D
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#46 2009-12-23, 13:30(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 13:45)
Uważam że elementów nie powinno być zbyt dużo, trudno nam wtedy będzie kontrolować jak się "mieszają" części z różnych zestawów, nie mogą na siebie nachodzić itd. Aha, proponuję zrobić osobny schemat dla zbroi i dla szat, ponadto niektóre zbroje nie poddają się pewnym podziałom
Po zastanowieniu proponuję następujące elementy:
  • napierśnik
  • naramienniki (z rękawami)
  • spodnie (z nagolennikami)
  • pas
  • buty
  • rękawice
Uważam że nie ma sensu dawać osobno rękawów, bo w większości zbroi zaraz pod naramiennikiem zaczyna się rękawica.

Nie wszystkie zestawy korzystałyby ze wszystkich możliwych elementów, np lekka zbroja najemnika nie korzysta ani z napierśnika, ani z ani rękawic. Trzeba opracować taki podział który pozwoli bez problemów krzyżować ze sobą elementy.

Jeśli chodzi o szaty, proponuję uprościć: część główna, kaptur, pas.
Nie będzie też można łączyć ze sobą fragmentów szaty i zbroi.

Model pasa, rękawic, spodni i rękawów mógłby według mnie być wspólny, w poszczególnych szatach i tak są niemal identyczne.

Ogółem wydaje mi się że część skryptowa dzieli się na dwa działy: jeden odpowiedzialny za samo wyświetlanie, drugi za kontrolę co jest nakładane, być może będzie on bardziej skomplikowany od tego pierwszego.

Przydałby się też system dający bonusy za założenie kompletnego zestawu, co akurat jest proste.

Będziemy wszystko dyskutować tutaj, na konferencji gg czy ktoś założy osobny temat?

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Proponuję osobny temat, w tedy większość mogłaby wypowiedzieć się na ten temat.
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Proponuje tajny(xD) dział dla mnie i Avallacha :D
 

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
orcwarrior pliz przeczytaj pw :D
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
orcwarrior pliz przeczytaj pw ;p

Jak masz problem pisz tutaj.A on ci nie odpisze bo go nie ma.
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Proponuje tajny(xD) dział dla mnie i Avallacha ;p
Trochę to głupie , ale cóż może być xD a tak na prawdę to żart.
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Przekonwertowałem już pliki asc pancerzy na 3DS, jak już uzgodnimy na jakie części dzielimy (a trzeba brać pod uwagę nie tylko kwestie praktyczne ale i system bipedów - 1 element na 1 biped) będę mógł zacząć ciąć.

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders

orcwarrior
The Modders

Poszczególne elementy pancerza
#53 2009-12-23, 16:56(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 16:57)
Przekonwertowałem już pliki asc pancerzy na 3DS, jak już uzgodnimy na jakie części dzielimy (a trzeba brać pod uwagę nie tylko kwestie praktyczne ale i system bipedów - 1 element na 1 biped) będę mógł zacząć ciąć.
No to chyba zle, konwertowanie na .3ds powinno być na szarym koncu, chyba jednak rozpisze krok po kroku jak wydzielic te czesci pancerzy, bo mam z tym juz jako takie doświadczenie.


1 element na 1 biped - oczywiscie, ale niektóre czesci zbroi mogą, a nawet napewno będa sie składać z kilku czesci podlaczonych do kilku bipedów, nie wyobrazam sobie np. napiersnika który nadal stoi na sztorc kiedy postac się zgina, itd.

Moja propozycja "pokrojenia" ciała:



I tak elementy łączone zawierały by kilka, np.

Spodnie - nagolenniki + buty*

Kirys - napierśnik + nagolenniki + pas*

Szata - wszystko poza: naramienniki* + rękawice*

*elementy do rozpatrzenia.

Myśle że od jutra możemy zacząc na poważnie w jakimś nowym temacie. Tworzenie tajnego dizału nie ma sensu, tak z racji otwarcia może trafi do nas kilka dobrych sugestii.
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Konwertowałem z asc na 3DS, bo nie mam na swoim komputerze Maxa, pracuję w Wingsie i dlatego potrzebowałem załatwić sobie jakiś działający format plików. Szczerze mówiąc ten podział wydaje mi się bardzo skomplikowany, chyba będzie trzeba rozrysowywać każdą zbroję osobno. I trzeba to zorganizować tak żeby elementy z różnych zbroi mogły być łączone bez kolidowania ze sobą, a z tym chyba na razie słabo.

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy

Zysk

Poszczególne elementy pancerza
#55 2009-12-23, 17:51(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 17:51)
który trzeba prawdopodobnie powtórzyć kiedy wczytamy grę (moment po wczytaniu gry da sie określić i wprowadzać tam jakie sie chce operacje - wiec to zaden problem)
czyli pewnie po prostu w init_świat wywołać sobie jakieś init_armor, które zrobi playEffecty.
 

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy

zalpl

Poszczególne elementy pancerza
#56 2009-12-23, 18:05(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 18:07)
Jak masz problem pisz tutaj.A on ci nie odpisze bo go nie ma.

No dobra ;p  To szukam kogoś kto by mi to na spokojnie wytłumaczył...gdzie jaki kod...więc jak ktoś ma troszkę czasu i umie to zrobić to niech tu napisze posta...ja wyśle nr gg i już ;p

A i dla mnie najlepiej to tak jak w WoWie...
-Zbroja
-Hełm
-Spodnie
-Naramienniki
-Buty
-Rękawice
-Pas
-Płaszcz
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders

orcwarrior
The Modders

Poszczególne elementy pancerza
#57 2009-12-23, 18:08(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 18:21)
@zalpl - wszystko jest wytlumaczone, jak masz jakies konkretne problemy, i jesli zobowiazujesz sie jakos pomoc to pisz.

TUTORIAL NA MODEL:
-Wyciąganie lewego buta z modelu zbroi cienia.
(on nie jest długi, on jest szczegółowy ;p )


 



zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy

zalpl

Poszczególne elementy pancerza
#58 2009-12-23, 18:14(Ostatnia zmiana: 2009-12-23, 18:21)
[nie cytuj tak ogromnych postów] (sorki ;p )

No taki mam problem że nie wiem gdzie jak i co i w który plik wpisać...dlatego czy ktoś by mógł mi wysłać (np. na sendspace) pliki powiedzmy z jedną częścią już zrobioną? Powiedzmy naramienniki? To ja po robię sobie reszte i lepiej to zrozumiem...na forum nie ma żadnego tutorialu z pfx'mi...także bym był za to wdzięczny...
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
@zalpl

http://www.speedyshare.com/files/19943167/..._STTH_FOOTL.3DS? Prosze, but który przed chwila zbrobilem, naprawde nie wydaje mi sie aby ci w czymś pomógł.

Jaki tutorial z PFX'ami jest ci potrzebny? przeciez instance przykładowych pfxów masz w  poscie ktory wyslalem wczesniej, wszystkie wartosci ktore beda ulegac zmianie za opisane komentarzem.
 




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry