Poszczególne elementy pancerza 28619 101

O temacie

Autor Drake

Zaczęty 14.11.2009 roku

Wyświetleń 28619

Odpowiedzi 101

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Witam was wszystkich serdecznie.Nie jest to problem,ale pytanie.Zapewne Ci z was,którzy jak ja bardzo lubią RPG natrafili nie raz w tych świetnych grach na system pancerzy w którym osobno można ubrać buty,hełm,napierśnik,naramienniki itp.dzięki czemu powstają całkiem fajne kombinacje.I tu moje pytanie,czy dało by się coś takiego zrobić w Gothicu.Grafike jeszcze kminie,trzeba by było zrobić pare zbroi,w któtych jak w modelu spodni kopacza,jest jeden element,a reszta model ciała(tak mi się wydaje,pewności nie mam).Ale jeśli chodzi o skrypty to nic nie wiem.


Z góry dzięki!
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Próbowałem i chyba nie da rady. Można zrobic setki tekstur i mnóstwo warunków w skryptach z visual skinem. Można zroibć hełm i normalny pancerz. Można dodać też buty i rękawice, tylko, że nie będzie ich widać na modelu...
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Ale jak naprzykład robią dwa miecze to da się je założyć jednocześnie,i o coś takiego mi chodzi,żeby się dało założyć kilka zbroi jednocześnie.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Miecze to .mds . Może by się dało założyć kilka pancerzy na raz, ale wątpię, bo plik .asc to chyba zmienia cały model postaci, ale mogę sie mylić. chociarz, jakby pogrzebać w odpowiednich plikach, to moze coś by wyszło.
 

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy

zalpl

Poszczególne elementy pancerza
#4 2009-11-16, 21:42(Ostatnia zmiana: 2009-11-16, 21:44)
Ja się do dylematu podłącze i powiem co wiem...chyba to jest coś związane z ZS i nad tym trzeba myśleć...

PS: A miecze to nie .mds...mds to tylko styl walki...miecze są w pliku 3ds ale że są "podłączone do ręki" to nie potrzebują animacji... A zbroja w takim razie potrzebuje ... ale, np. taki hełm już nie...może ktoś doświadczony coś podpowie? :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#5 2009-11-16, 21:46(Ostatnia zmiana: 2009-11-16, 22:00)
Zbroje w Gothicu działają na zasadzie całkowitej podmiany modelu postaci (prócz głowy), nie na dobudowaniu do niego jakichś części.

Nawet hełmy działają inaczej, bo nie ingerują w model, tylko zakotwiczają w miejscu głowy trójwymiarowy model. Jednak w podstawowej wersji gry głowa jest jedynym miejscem którego można tak używać, wynika to z samego pliku klasy, którego nie można edytować.

EDIT: Poszukałem, popróbuj z następującymi parametrami wear:

WEAR_EAR WEAR_HEAD WEAR_NECK WEAR_TORSO
Jednak prawdopodobnie nie zadziałają, tak jak napisałem wcześniej, w pliku constans.d wspomniano tylko
//
// ARMOR FLAGS  
//
CONST INT WEAR_TORSO =  1; // Oberkoerper ( Brustpanzer )
CONST INT WEAR_HEAD =  2; // Kopf ( Helm )

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy

zalpl

Poszczególne elementy pancerza
#6 2009-11-16, 21:49(Ostatnia zmiana: 2009-11-16, 22:03)
No fakt faktem masz rację...ale przypomnij sobie że teraz są mody w których są (G1) tarcze oraz dwa miecze...głównie chodzi o tarcze...
Pomyślałem czy nie da rady dodać nowego ZS'a a np butów dodać to ZS_feed czy jakoś tak...

Tzn? Skąd masz te parametry? I skąd pewność że będą działać...? :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#7 2009-11-16, 22:02(Ostatnia zmiana: 2009-11-16, 22:18)
Były w pliku wordfile, napisałem że niemal mam pewność że NIE będą działać. Nie dubluj postów, używaj opcji edytuj.

Podejrzewam że nie będą działać, bo nie było ich w constans.d, którego fragment także pokazałem. Prawdopodobnie początkowo miały być, ale zrezygnowano z nich.

Podsumowując moje zdanie, prawdopodobnie nie da się osiągnąć twoich zamiarów przy użyciu standardowych mechanizmów, być może nowe ZS'y mogłyby tu pomóc.

Podobno część skryptów gry jest jakoś ukrytych bezpośrednio w plikach związanych z silnikiem, między innymi te dotyczące czarów przemian i chyba pochodni. Może one by tu pomogły, niestety nie wiem jak je podejrzeć (prawie na pewno się da).

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
No fakt...ale skoro niektórzy mają inne elementy...tzn...np. tarcze to muszieli JAKOŚ to zrobić

Za duble posty sorry...
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ja nie traktowałbym tarczy jako elementu pancerza, jest ona raczej podobna do broni jeśli chodzi o mechanizm, pancerz musi być zrobiony tak aby  elementy poruszały się razem ze szkieletem postaci i odpowiednio obracały względem siebie.

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
To ja mam 2 pytania:
1. Czy można zrobić pancerz który NIE OBRACAŁ BY SIĘ ze szkieletem? np. buty?
2. W takim razie jak zrobić drugą broń...
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
......
2. W takim razie jak zrobić drugą broń...

Chodzi ci  o tzw. duale ? Animacja + mds + Tutek http://themodders.org/index.php?showtopic=5935 i wszystko jasne.Tylko najpierw trzeba by było nauczyc się obsługi blandera lub maxa w obszarze robienia animacji.Albo chodzi o coś w stylu podział mieczy na srbrny i stalowy ?
 

zalpl

zalpl

Użytkownicy
posty92
  • Użytkownicy
Cytuj
Chodzi ci o tzw. duale ? Animacja + mds + Tutek http://themodders.org/index.php?showtopic=5935 i wszystko jasne.Tylko najpierw trzeba by było nauczyc się obsługi blandera lub maxa w obszarze robienia animacji.Albo chodzi o coś w stylu podział mieczy na srbrny i stalowy ?

Nie wiem o co chodzi z tym stalowym i srebrnym :(  Ale odbiegliśmy od tematu...Więc macie jakieś pomysły?
 

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy

Kito

Poszczególne elementy pancerza
#13 2009-12-20, 17:07(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 17:08)
ale co do tego pancerza to nie można tego zrobić tak:
1. z jakiegoś modelu asc zassać jedną część modelu (np. kawałek ręki)
2. zrobić nowy model i dodać tam tę część ręki a resztę wywalić
3. w skrypcie pancerza nie dawać item_kat_armor tylko NF czy jakiś taki

oczywiście nie próbowałem w praktyce bo za dużo roboty ale możecie spróbować
PS. nie mam pewności czy zadziała
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ja mam pewność że nie zadziała, można używać tylko jednego modelu asc na raz, po prostu miał byś nałożoną samą np. rękawiczkę, a reszta by wtedy znikała. Jak już trzeba by porobić pliki asc ze wszystkimi możliwymi kombinacjami i według skryptu korzystającego z zestawu decydować wtedy który asc ma być widoczny.

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy

Kito

Poszczególne elementy pancerza
#15 2009-12-20, 17:35(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 17:38)
aha oka, a myślisz że skrypty miały by wpływ na zmiany tych modeli asc?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#16 2009-12-20, 17:40(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 17:49)
Dlaczego nie? Przy zakładaniu aktywowałbyś funkcję która sprawdzałaby za pomocą zmiennych co jest już założone i aktywowała odpowiedni asc, jedynym problemem jest zrobienie tych wszystkich kombinacji. Nawet jeśli założyć że można łączyć ze sobą tylko części z jednego zestawu, powiedzmy 3 częściowego (góra, dół, rękawice) to i tak każdy taki zestaw musiałby korzystać z 9 różnych plików asc (np na wypadek gdyby ktoś założył spodnie i napierśnik, ale nie rękawice, albo sam napierśnik, ale nie resztę itd).
EDIT: Chyba jednak 8, nie 9 plików na każdy 3-częściowy zestaw, bo przecież nie trzeba robić asc bez założonej żadnej części.

@down: Dokładnie. Ta metoda była by w miarę użyteczna co najwyżej dla jakiegoś unikatowego zestawu, którego części trzeba by stopniowo zbierać. Hełm i tarczę można by dać do niego dodatkowo, nie potrzebują osobnych asc. Albo można by robić zestawy dwuczęściowe, budowane tak jak ciała postaci w serii The Sims: jeden model na dół postaci, drugi na górę. Wtedy do każdego zestawu wystarczyłyby 3 pliki asc, a to już stosunkowo niedużo (sama góra, sam dół, komplet). Jednak całe takie łączenie traci trochę sens skoro nie można by było krzyżować różnych zestawów.

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy

Kito

Poszczególne elementy pancerza
#17 2009-12-20, 17:42(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 17:58)
właśnie traci sens ale można na tym oszczędzić miejsca i czasu coś za coś dlatego coś w tym jest
 

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty141
Propsy1
  • Użytkownicy
Moim zdaniem można by ustawić poszczególne części tak jak hełm, tylko w innych miejscach (np. tors), tylko wtedy byłby problem z animacją zbroi. Może ktoś kto się bardziej orientuje w moddowaniu, rozwinie moją myśl.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Poszczególne elementy pancerza
#19 2009-12-21, 15:18(Ostatnia zmiana: 2009-12-21, 19:44)
Moim zdaniem można by ustawić poszczególne części tak jak hełm, tylko w innych miejscach (np. tors), tylko wtedy byłby problem z animacją zbroi. Może ktoś kto się bardziej orientuje w moddowaniu, rozwinie moją myśl.
Przecież tego typu spekulacje są prowadzone przez cały temat... I jak dotąd nie pojawił się nikt kto by miał pomysł jak zrobić nowe "sloty" do zakładania elementów pancerza, standardowo istnieje tylko JEDEN - na hełm. Nawet zbroje nie są zakładane tą metodą tylko przez podmianę całego modelu asc.

Być może całość dało by się zrobić jakoś "na około", nie dodając normalnych "slotów" tylko kombinując z mds#msgote author=LordSmarkula link=topic=7792.msg74509#msg74509 date=1261405112]Moim zdaniem można by ustawić poszczególne części tak jak hełm, tylko w innych miejscach (np. tors), tylko wtedy byłby problem z animacją zbroi. Może ktoś kto się bardziej orientuje w moddowaniu, rozwinie moją myśl.[/quote]
Przecież tego typu spekulacje są prowadzone przez cały temat... I jak dotąd nie pojawił się nikt kto by miał pomysł jak zrobić nowe "sloty" do zakładania elementów pancerza, standardowo istnieje tylko JEDEN - na hełm. Nawet zbroje nie są zakładane tą metodą tylko przez podmianę całego modelu asc.

Być może całość dało by się zrobić jakoś "na około", nie dodając normalnych "slotów" tylko kombinując z mdsem postaci tak żeby jakiś przedmiot był przyczepiony do konkretnej części szkieletu, jednak wtedy chyba nie miało by się kontroli nad jego dokładną pozycją ani zachowaniem. W ten sposób można by zrobić prawdopodobnie choćby rękawice, jednak podejrzewam że mimo że byłyby umiejscowione na dłoniach, to obracały by się nie zależnie od nich i przenikały przez ciało.

@down: o tym jest ten temat, już nieraz było pisane że dobrze by było zrobić nowe sloty takie jak ten na hełm, ale nikt nie wie JAK ani nawet CZY jest to możliwe, więc ciągłe powtarzanie samych spekulacji jest bez sensu.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry