Unreal Engine 3 27789 49

O temacie

Autor Jurigag

Zaczęty 6.11.2009 roku

Wyświetleń 27789

Odpowiedzi 49

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Wie ktoś jak zaimportować do tego własny model z teksturą?
Szukałem trochę tutków na necie, ale nie znalazłem tego co chciałem.

Król Julian
  • Gość
W dokumentacji pisze, wystarczy poszukać, ja to znalazłem, nie wiem gdzie, ale gdzies na pewno jest, jak znajde to dam.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Unreal Engine 3
#22 2009-11-09, 20:03(Ostatnia zmiana: 2009-11-09, 20:07)
Ja na razie rozkminiłem, jak wstawić model jako "fragment świata" - trzeba wyexportować maksem do .ASE, potem brush --> import, wybierasz i masz.

PS: Moja mapka, jest tam trochę bryłek, kijowo zrobiona woda, pudełka "fizyczne", ustawione tekstury i trochę różnego innego gówna - kto wie, może i się komuś przyda do nauki?

http://www.speedyshare.com/212530564.html
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
 


Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jak to właściwie jest z tym UDK?
Czy można zrobić grę i wydać ją za darmo do pobrania na neta?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unreal Engine 3
#26 2010-07-31, 10:38(Ostatnia zmiana: 2010-07-31, 10:54)
Cytat: Buła link=topic=7709.msg105165#msg105165#msg105165#msg105165 date=1280565338
Jak to właściwie jest z tym UDK?
Czy można zrobić grę i wydać ją za darmo do pobrania na neta?
Cytuj
Q: Is UDK really free for me to use?

A: Absolutely. Download UDK, create your project and distribute it completely free of cost.
Tak, już takie produkcje powstały, np TO - udostępniają nawet pełny kod źródłowy żeby można było na nim bazować własne produkcje :lol:  
Można też sprzedawać i wtedy płacić tantiemy.
Ogólnie gdyby ktoś był zainteresowany kombinowaniem z tym engine sam chętnie bym się pobawił (chociaż moje dotychczasowe doświadczenia z edytorem są Niefajne).

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
UDK jest darmowy dla niekomercyjnego użytku. Jeśli tworzy się grę którą zamierza się sprzedawać (bądź czerpać dochód z reklam i innych bzdetów) wtedy ma się dwie opcje: albo kupić licencję, albo podzielić się epiciem dochodami (jeśli dochód przekroczy pewną wartość. Jeśli dochód jej nie przekroczy, to cała kasa dla nas)

Wymagania UDK to 8GB ramu, ale do komfortowego używania edytora (do gry wymagania są dużo większe). Ja na przykład mam 2Gb ramu na moim laptopie i gdybym chciał użyć lightmassa na całej mapie, to by mi pół godziny mieliło pewnie ;)

Import modeli i innych assetów jest bardzo prosty. Po prostu otwierasz content browser i klikasz button import. Modele nie mają przypisanych tekstur. Tekstury importuje się oddzielnie (mogą być to bmp, psd i sporo jeszcze innych, ale jpg nie przyjmuje) składa w materiały pod samym enginem i nakłada na model też pod samym enginem.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Incantatoris

Incantatoris

Użytkownicy
posty50
Propsy1
  • Użytkownicy
Ja także bawiłem się z SDK i muszę przyznać, że ciekawe narzędzie. Ale jak na enigne przystało - trza coś umieć, aby zrobić swoją gierkę. Co prawda, w sieci można znaleźć wiele "udogodnień", które zwą się "modulatory". Modyfikują bądź dodają one kod, dzięki czemu zwykły użytkownik nie musi bawić się w szukanie odpowiedniego miejsca, gdzie trza wkleić odpowiedni kod. Ostatnio jak szukałem to były modulatory RPG, zmieniający kamerkę na TPP etc.

Ale to nie dla mnie, ponieważ silnik jest za bardzo zaawansowany. Użyte zostały w nim najnowsze technologie, jak np. 3D Vision Nvidia, PhysX etc. Na dodatek, prawie co miesiąc wychodzi nowa wersja, dzięki czemu silnik na bieżąco jest z technologiami. Bodajże za dodatkową opłatę dostajemy możliwość tworzenia gry na konsole trzeciej generacji (PlayStation 3, XBox 360, Wii). Ale co do tego, to nie jestem pewien. Oprócz tego, wyjdzie specjalna wersja silnika na.. iPhone 3GS. Albo już wyszła - nie wiem. Od premiery Starcrafta II i Galaxy Editor, za bardzo nie orientuje się.

Jeszcze jedna ciekawostka: Epic swego czasu organizował bardzo ciekawy konkurs, w którym można było wygrać dużo gotówki (gdzieś koło miliona dolarów) i dożywotnią licencję na silnik. Niestety, nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Jeżeli ktoś by mógł, niechaj poda adres.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
@up

ten konkurs nazywał się "Make Something Unreal" i był oparty na tworzeniu modowaniu UT3. Z UDK nie ma nic wspólnego, bo czwarta faza konkursu (ostatnia) skończyła się przed wyjściem pierwszej wersji UDK.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Unreal Engine 3
#30 2010-12-16, 23:52(Ostatnia zmiana: 2010-12-16, 23:55)
Kolejna beta została dzisiaj wydana. Nie było by w tym nic niezwykłego, gdyby nie to, że od teraz można robić dzięki UDK gry na iphone. Aby móc pracować w UDK Mobile Editor trzeba być zarejestrowanym na stronie Maca.

Najnowsza wersja: http://www.udk.com/download
Więcej o tworzeniu na platformę przenośną: http://www.udk.com/mobile

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Unreal Engine 3
#31 2011-01-08, 20:19(Ostatnia zmiana: 2011-01-08, 20:22)
Dzisiaj bawiłem się dodawaniem oteksturowanych modeli 3D do UDK. Samo importowanie modeli czy tekstur jest banalne, gorzej z zaimportowaniem oteksturowanego modelu. Zna ktoś jakiś szybki sposób dodawania modelu już z nałożonymi teksturami, czy, niestety, konieczne jest "ręczne teksturowanie" modelu w edytorze Unreal?

A przy okazji: jeśli dodaje się jakiś obiekt, to jak najlepiej zrobić kolizję tego obiektu (albo inaczej: jak zrobić, aby gracz nie przelatywał przez obiekt)? Jak na razie doszedłem do tego, aby o prostu skopiować obiekt i jeden zrobić z kolizjami, a drugi bez (tzn. dodałem zamek :P).

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Teksturowanie - importujesz model i teksturę do niego, tworzysz materiał z tekstury i nakładasz na model. Raczej nie ma innej opcji. Ale to i tak nie jest dużo roboty.

Kolizja - ja robię tak, że najpierw jeśli mam większy mesh, to dzielę go na części, potem w edytorze UDK ustawiam Colission -> generate colission -> auto* i na (prawie) maxa ustawienia.

*Może złe nazwy lub kolejność, ale coś w tym stylu z okna widoku modelu.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Pokazcie jakis model z tekstura w viewporcie
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Moglibyście się pochwalić waszymi dziełami w tym programie?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


sebolek

sebolek

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Bardzo dużym plusem tego silnika są częste akualizacje przez co daje naprawdę duże możliwości co do jakości grafiki.
Na tym etapie zostawia konurencje w tyle a niedługo (do 2 lat) na wyjść unreal engine 4.
 

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Unreal Engine 3
#37 2011-12-16, 16:24(Ostatnia zmiana: 2011-12-16, 17:03)
jest tu ktoś obeznany z udk na tyle żeby poskładać bardzo proste lvl, zaprogramować fizykę i skompilować grę? dobrze płatne zlecenie. plaforma iphone.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
jest tu ktoś obeznany z udk na tyle żeby poskładać bardzo proste lvl, zaprogramować fizykę i skompilować grę? dobrze płatne zlecenie. plaforma iphone.

Ja mogę stworzyć nawet bardziej skomplikowane poziomy, fizyki nie programuję, tylko korzystam z tego co już na UE3 zaimplementowano (jeśli nie chodzi na Iphonie to nic z tym nie zrobię). Gry jeszcze nie cookowałem ale jak poczytam UDNa to pewnie ogarnę.

Wymagania sformułowane tak ogólnie, że nie wiem czy wiem nawet więcej niż trzeba czy nie wiem prawie nic z tego co jest potrzebne. No i ile czasu ma trwać ta praca, bo ja mogę najwyżej odskoczyć na jakiś krótszy czas i to nie wiem kiedy tak czas będę miał w zanadrzu.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

sauron
  • Gość
jest tu ktoś obeznany z udk na tyle żeby poskładać bardzo proste lvl, zaprogramować fizykę i skompilować grę? dobrze płatne zlecenie. plaforma iphone.

Ja mogę stworzyć nawet bardziej skomplikowane poziomy, fizyki nie programuję, tylko korzystam z tego co już na UE3 zaimplementowano (jeśli nie chodzi na Iphonie to nic z tym nie zrobię). Gry jeszcze nie cookowałem ale jak poczytam UDNa to pewnie ogarnę.

Wymagania sformułowane tak ogólnie, że nie wiem czy wiem nawet więcej niż trzeba czy nie wiem prawie nic z tego co jest potrzebne. No i ile czasu ma trwać ta praca, bo ja mogę najwyżej odskoczyć na jakiś krótszy czas i to nie wiem kiedy tak czas będę miał w zanadrzu.

za dużo wątpliwości. znajdź sobie kogoś do pomocy kto uzupełni twoje braki i możemy o tym porozmawiać.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry