Licznik czasu 5548 13

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 1.10.2009 roku

Wyświetleń 5548

Odpowiedzi 13

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Licznik czasu
2009-10-01, 17:28(Ostatnia zmiana: 2009-10-28, 15:03)
chcę stworzyć licznik czasu, który bedzie się wyświetlał podczas gry i odmierzał np. czas do ukończenia questa. z tego co wiem, na forum oficjalnie temat nie był poruszany, proszę więc o ewentualne sugestie jak się do tego zabrać.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Licznik czasu
#1 2009-10-01, 17:45(Ostatnia zmiana: 2009-10-01, 17:49)
Trzeba uzyc script triggera wywoujacego skrypt liczacznika co np sekunde: http://themodders.org/index.php?showtopic=89 .
W samym skrypcie zdefiniuj zmienna ktorej wartosc przy kazdym wywolaniu bedzie rosla o 1. Nastepnie zmienna ta musi byc konwertowana z typu int na string i wyswietlana funkcja PrintScreen.

Jesli chcesz aby pokazywal sie czas pozostaly do ukonczenia zadania, musisz na poczatku przyporzadkowac zmiennej jakos wartosc, ktora potem bedzie malala o 1 przy kazdym wywolaniu. Wyswietlanie pozostalego czasu w sekundach jest proste, ale jesli chcesz zeby byly pokazane minuty i sekundy, musisz jeszcze zrobic skrypt przeliczajacy.
Sorry za brak polskich znakow.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
triggera umiem wstawić, gorzej z funkcją która będzie stale wyswietlana w danym punkcie ekranu. jak zastosuje printscreen to tekst się pojawi i za chwilę zniknie.
 


pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Licznik czasu
#4 2009-10-01, 20:15(Ostatnia zmiana: 2009-10-01, 20:16)
OK, mozesz przybliżyc schemat tej funkcji?
 

PexPawlo

PexPawlo

Użytkownicy
posty81
Propsy16
  • Użytkownicy
masz ustawiony czas w triggerze na 0.1 ?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Licznik czasu
#6 2009-10-01, 20:30(Ostatnia zmiana: 2009-10-01, 20:33)
Napiszę tak na szybko:
func void licznik_czasu()
{
var int czas;
czas = czas + 1;
PrintScreen (IntToString (var int czas), -1,-1,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",3);
};
Ta funkcja będzie wyświetlała na ekranie ilośc sekund która minęła od aktywowania triggera. Jeśli chcesz aby pokazywała np. czas jaki pozostał do czegoś, wystarczy lekko ją zmodyfikować.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
mam przeczucie, że się mylisz. to nie działa.pojaiwa się screen i nic. zamieniłem licznik casu na tick_tock i nic.
 


pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
działa, ale nie do końca o to mi chodzi. liczby zlewają się ze sobą.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Licznik czasu
#10 2009-10-01, 21:39(Ostatnia zmiana: 2009-10-01, 21:40)
Chyba w parametrach funkcji PrintScreen da sie ustawic czas wyswietlania napisu, sprobuj ustawic tak zeby sam znikal dokladnie po sekundzie. Inna metoda mi do glowy nie przychodzi.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
próbowałem znależć w skryptach oob ale nie mogę wyszukać
 

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Daj w print screen czas wyświetlania liczby równy czasowi ponownego wywoływania skryptu.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Licznik czasu
#13 2009-10-08, 20:00(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 20:23)
dzięki , działa.

Zamykam,
Adanos
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry