Wiedźmin 2 160046 539

O temacie

Autor

Zaczęty 18.09.2009 roku

Wyświetleń 160046

Odpowiedzi 539

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
Podoba mi się system walki, mam na myśli zwolnienie akcji podczas gdy wybiera sie znak do uzycia. Przy dobrym opanowaniu moze wyjsc z tego fajna dynamiczna walka

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Podoba mi się system walki, mam na myśli zwolnienie akcji podczas gdy wybiera sie znak do uzycia. Przy dobrym opanowaniu moze wyjsc z tego fajna dynamiczna walka
przypomina mi to trochę prototype i wybieranie zmiany kształtu :D
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Git, będzie w co grać od 17 Maja. :D
 
Комиссар RBT

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
gdybym miał się do czegoś przyczepić, to chciałbym żeby po przykładowo przebiciu szyi mieczem było widać na ciele dziurę, bez tego dobijanie wygląda znacznie gorzej.


aha, i smutam niemiłosiernie że gra ma już w pełni konsolowy interface (kółko z mocami, takie robi się żeby można było łatwo wybierać gałką analogową) a o wersji na konsole coś nie słychać : (
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Wiedźmin 2
#104 2011-02-27, 13:21(Ostatnia zmiana: 2011-02-27, 13:23)
Cytuj
Zostawiają w tyle całe te gówniane produkcje, które od pewnego czasu wyrastają jak grzyby po deszczu.

Najbardziej żenujące jest w tym wszystkim to, że te gówniane produkcje to tzw. "megahity" z budżetem po kilka milionów dolarów :ok:

Cytuj
Mam nadzieję, że fabuła będzie równie dobra co grafika, ale, sądząc po tym, co widziałem, raczej mam dobre przeczucia.

Jak w ogóle można sądzić inaczej? Wiedźminowi można było zarzucić wiele i sam nie powiem, że to moja ulubiona gra ale pod względem fabularnym, jej dojrzałości i sposobu narracji pozostawia cały gatunek w tyle o dziesięciolecia. Taki goticzek to przy tym gówno dla autystycznych dzieci, bo już nawet nie nastolatków. Co to kurva jest zbieranie rzepy? Podaj mi inną grę, która temu dorównuje. Może Mass Effect, ale to jeszcze nie to.

Tu nawet magia ma swoje miejsce i uzasadnienie a ponadto nie występuje w nadmiarze, jak w jakimś meinowym gównie, gdzie każdy napierdala fireballem bo jego klasa to "mag" :facepalm: .
Cytuj
noc kruka była zjebana

A co mnie to obchodzi? Może i była zjebana i wszystko było ściśnięte jak w disneylandzie ale do dziś szukać w rpg takich lokacji próżno. Może wiedźmin, w którym wszystko było zamknięte i w mikroskali albo dragon age z jakąś jebaną wieżą maginów?
 

SoMe

SoMe

Użytkownicy
posty267
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy

SoMe

Wiedźmin 2
#105 2011-02-27, 15:25(Ostatnia zmiana: 2011-02-27, 15:26)
Podoba mi się system walki, mam na myśli zwolnienie akcji podczas gdy wybiera sie znak do uzycia. Przy dobrym opanowaniu moze wyjsc z tego fajna dynamiczna walka

Zastanawiam się tylko czy będzie się dało przypisać znaki do klawiszy od 1 do 9, jak w jedynce
 
Spoiler



WAH WAH WAH.




Vierzba

Vierzba

Użytkownicy
Seba
posty590
Propsy1408
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Seba
Jakoś wolę takie kółko niż szukanie na klawiaturze dziewiątki czy siódemki, szczególnie w nocy.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
jak musisz patrzeć na klawiaturę, to szukasz :D
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
Zarówno lokacje jak i dynamika akcji wygląda cudownie, ale gdzie animacja skoku? :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
xD

No w sumie to skakanie takie niby nic, a chyba np w demo DA2 jego brak wnerwił mnie najbardziej.
Chyba to czy się go oczekuje zależy po trochu od sposobu prowadzenia kamery i kształtowaniu podłoża, w Wiedźminie 2 mają chyba (aczkolwiek pewny nie jestem) rozwiązać to dość specyficznie - bez zwyczajnego podskakiwania do którego jesteśmy przyzwyczajeni, za to z animowanym przechodzeniem postaci nad przeszkodami które są za wysokie żeby po prostu na nie wejść. Jest to bardziej estetyczne, chociaż zapewnia wrażenie mniejszej swobody.


SoMe

SoMe

Użytkownicy
posty267
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 
Spoiler



WAH WAH WAH.




Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dark

Wiedźmin 2
#112 2011-04-13, 02:52(Ostatnia zmiana: 2011-06-22, 21:55)
Kilka faktów na temat moddingu wiedźmaka - po pierwsze tereny i lokacje będzie można tworzyć z poziomu edytora, sam edytor ma być też bardziej przyjazny od djinniego. Wrzucam tutaj pytania wraz z odpowiedziami.
____________________________

4. Czy znajomość języków skryptowych W1 (Lua i Nss) będzie przydatna?
Nie.

5. Zatem z jakiego języka skryptowego korzysta W2?
Uproszczony język wzorowany na C++.

6. Czy z modelami do gry i animacjami będzie tak jak w W1 - dostępne tylko dla posiadaczy 3ds max?
Model postaci musi przejść przez program który ma exporter havoka - Max, Maya, XSI. My korzystamy z maxa, dlatego prawdopodobnie moderzy także będą zmuszeni korzystać z maxa.
Jeśli chodzi o animacje to wszystkie powstają w Motion Builderze - który korzysta z otwartego formatu FBX. Zatem animacje można robić w dowolnym programie (nawet darmowy blender obsługuje fbx) jednakże - export do gry nowych animacji działa tylko przez narzędzia havoka - czyli należy skorzystać z Motion Buildera albo z 3dstudio Max, Mayi lub Xsi. (Prawie, że ludzie od Havoka zaczną robić narzędzia do innych programów graficznych)

7. Czy lokacja będzie zbudowana z jednego modelu jak w W1?
Lokacje zbudowane są z przygotowanych wcześniej elementów i terenu z mapy wysokości (obiekty tworzone jak wyżej - w 3dstudio Max). Modder będzie w stanie za pomocą edytora z gotowych elementów przygotować całkowicie nową lokację. Oraz posiadając Maxa, Mayę lub XSI (z odpowiednimi exporterami) dodawać do edytora nowe obiekty. Można też zaimportować cały teren z zewnętrznego programu.
Podstawowy teren jest z mapy wysokości, na terenie porozstawiana jest geometria.

8. Jak wygląda budowanie leveli w edytorze?
No można zrobić lokacje:-) więc sporo. Można edytować mapę wysokości, ustawiać elementy mechaniki, wstawiać obiekty, obracać. Full service.
Domy są zrobione z większych segmentów np. ściana, dach, schody, podmurówka itd. - można sobie z tego składać bardziej skomplikowane konstrukcje. Można oczywiście też mieć np. cały dom jako jeden obiekt

9. Czy eksportery, które zostały wyżej wymienione, zostaną udostępnione modderom?
To jest raczej sprawa polityczna, licencyjna itd. Havok Content Tool niby jest darmowy na PC, ale ja tam dokładnie nie wiem
Mamy spory zestaw narzędzi - ciągle rozbudowywany - i nie wiem czy to tak po prostu zostanie udostępnione. Zobaczymy.

10. W jaki sposób tworzone są animacje?
Z wykorzystaniem Havok Behavior, dostępny również na licencji niekomercyjnej.

11. Czy będzie można wpływać w edytorze na efekty pogodowe?
 Wszystko z edytora, jedynie jak chcesz np. wywołać konkretnie deszcz to trzeba komendę puścić skryptową.

wiecej pytan, wiecej odpowiedzi

Cytat: Fartuess link=topic=28268.msg5399314#msg5399314#msg5399314#msg5399314 date=1269609985
1. - Czy macie wewnątrz engine#msg5399314#msg5399314#msg5399314#msg5399314 date=1269609985]
1. - Czy macie wewnątrz engineu jakiś system oddziałujący na animację (czy animacja dostosowuje się do warunków naokoło) tak jak w pakiecie Nature Motion (Endorphin, Euphoria etc)

2. - Co do modelu lokacji, a konkretniej terenu. Zostało napisane, że będzie używana heightmapa. Mam rozumieć, że teren będzie generowany na podstawie czarnobiałej tekstury jak na pierwszym ChromeEngine  :whatthe: ? Przecież stosowanie Heightmap do terenu kończy się tzw 2D w 3D, czyli niemoże być piętrowe. Czy może całe ukształtowanie terenu może być stworzone jako najzwyklejszy w świecie model (tak jak w pierwszym wieśku). Głównie chodzi mi o to, czy będzie można zaimportować taki gotowy model jaskini, który będzie bez zbędnego kombinowania działał prawidłowo  :D .

Trochę niejasno napisałem, ale mam nadzieje że zrozumiecie o co mi lotto  ;)

3. - Ile będzie można zrobić z samą lokacją wewnątrz edytora?

Spoiler
3.1 - Czy w edytorze będzie można wrzucać modele w stylu dom, mur (Takie po których można chodzić), czy będzie tak jak w djinnim, gdzie wrzucić było można najwyżej skrzynki i beczułki.

3.2 - Czy będzie można wpływać w edytorze na efekty pogodowe, czy będzie to trzeba skryptować/ustawiać w zewnętrznej aplikacj.

3.3 - Jaki wpływ mamy w edytorze na roślinność? Czy będziemy mogli swobodnie ustawiać drzewka gdzie chcemy i trawę rozsiewać też gdzie chcemy?

3.4 - Efekty Post Process skryptowane, czy będzie jakiś menusik w edytorze pozwalający to zmienić.

4. - Jak będzie z tworzeniem shaderów i materiałów. Jakiś moduł wewnątrz edytora (a#msg5399314#msg5399314#msg5399314#msg5399314 date=1269609985]
1. - Czy macie wewnątrz enginela Material Editor z Unreal Engine3), składanie shadera do kupy wewnątrz pliku tekstowego (jak w ChromeEngine4) czy może składanie całego shadera w Maxie/ Mayi czy innym sofcie 3D.

5. - Jak będzie z tworzeniem fabuły (szczególnie chodzi mi o rozgałęzienia w fabule). Czy będą używane flagi tak jak w djinnim, czy może bedzie edytor wizualny na kształt Kismeta z UE3? (cały czas odwołuję się do UE3, bo tam jest cały edytor najprzyjaźniej zrobiony  ;d  )

1: Animacjami zawiaduje havok behavior - skomplikowane narzędzie o wielkich możliwościach.
2: Podstawowy teren jest z mapy wysokości, na terenie porozstawiana jest geometria. Nikt nie mówił o tym że nie może być poruszania na różnych wysokościach, wystarczy np. domek z 2 piętrami... chodzisz po obu piętrach a jak się uprzesz to i po dachu możesz połazić. Jedynym ograniczeniem jest, że mapy wysokości nie mogą być jedna nad drugą.
Można zaimportować cały teren z zewnętrznego programu.
3.: No można zrobić lokacje:-) więc sporo. Można edytować mapę wysokości, ustawiać elementy mechaniki, wstawiać obiekty, obracać itd pełna opcja.
3.1: Tak. Domy są zrobione z większych segmentów np. ściana, dach, schody, podmurówka itd. - można sobie z tego składać bardziej skomplikowane konstrukcje. Można oczywiście też mieć np. cały dom jako jeden obiekt
3.2: Wszystko z edytora, jedynie jak chcesz np. wywołać konkretnie deszcz to trzeba komendę puścić skryptową.
3.3,: 3.4,  4  i  5 => to już mocno nie moja działka  ;d  

k4myk

Planujecie wydać edytor wraz z grą, czy będziemy musieli czekać ;d ?

Planujecie wspierać modding nieco bardziej profesjonalnie niż przy robieniu nowej postaci forum i strony?
Obecnie dział Downloads wygląda tragicznie. Ogółem zeżarło większość materiałów. Rozumiem, że to zwyczajny ****** up?
2.Dark - polityka. Choć raczej będzie jak z D`jinim. Że zostanie wydany sporo po wydaniu gry, kiedy narzędzia zostaną bardziej dopracowane (my pracujemy na roboczej wersji edytora, która ciągle ewoluuje, i nie powiedziałbym że jest stabilny:-) )

3.Bonsai. Strona jest teraz w stanie alfa - działa i są poprawiane błędy; na początek duże, potem te mniejsze, w międzyczasie zostaną dodane rzeczy które były lub powinny być. To duży projekt (i gdyby miała być uruchomiona strona od razu w super stanie - to by była za 3 miesiące). Co do wspierania moderów to nic nie obiecuję, bo nie ja za to odpowiadam, nie chcę żebyś mnie potem gdzieś cytował :<(

k4myk

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
4. Czy znajomość języków skryptowych W1 (Lua i Nss) będzie przydatna?
Nie.

5. Zatem z jakiego języka skryptowego korzysta W2?
Uproszczony język wzorowany na C++.
W zasadzie szkoda, że zrezygnowali z Lua. Lua jest mała, szybka i wydajna, a także ma dość wielkie możliwości.

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dark

Wiedźmin 2
#114 2011-04-13, 20:51(Ostatnia zmiana: 2011-04-13, 20:52)
Ogólnie zapowiada się niezła zabawa przy modowaniu gry, patrząc na to jak prezentuje się na dzień dzisiejszy pewne jest jedno - będzie można zrobić wszystko

sauron
  • Gość
w końcu, może nawet odkurzę pont vanis
 

SoMe

SoMe

Użytkownicy
posty267
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Polska wersja
https://www.youtube.com/watch?v=qFyj2ej0xx0

 animacje rozmów jakieś zajebiste nie są
 
Spoiler



WAH WAH WAH.




Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
widać, że mimika twarzy robiona pod wersję angielską... Ale przydałby się jakiś dłuższy fragment rozmowy
 

sauron
  • Gość
tego się już tak chyba nie robi, system odczytuje głoski i dopasowuje ruch a nie robią animacje do jednej wersji językowej która chodzi na 20 innych.
 

SoMe

SoMe

Użytkownicy
posty267
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak coś to już raczej gestykulacja robione pod wersje angielską
 
Spoiler



WAH WAH WAH.





0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry