W imieniu swoim, a także szefów największych teamów modderskich gothica -
KZW, Sentariona, Kaczki postuluję o wyniesienie działu '3D a gothic' do rangi superdziału i ustawienie go na stronie głównej forum jako część kategorii Gothic (pod tutorialami)
http://themodders.org/index.php?board=530.0Dlaczego?
My jako szefowie teamów spieprzyliśmy sprawę, bo już wiele lat temu trzeba było utworzyć taki dział i poprosić naszych grafików do napisania serii porządnych tutoriali 3D z myślą o grze Gothic. Rozmawiałem o tym z Gumenem, kiedy robił te youtubowe tutoriale do blendera, a dzisiejsi graficy którzy się do mnie zgłaszają po pomoc w praktycznie 95% "wychowało" się właśnie na JEGO tutorialach. Czyli mieliśmy rację że to będzie wielka inwestycja w przyszłość. Jest na to już dość późno, bo o porządny dział z tutorialami trzeba było zadbać w roku 2006 (a nie 2016) ale NADAL nie jest za późno i nadal może to być (dla nas, modderów) wielka inwestycja w kadry, która uratuje nam tyłek pod koniec prac i pozwoli wykończyć swoje mody.
Drugim argumentem jest to, że niejako w podziemiu nadal powstaje wiele modów (a nawet dużych projektów) do gothica, często nie dużo krócej niż te główne. Szczególnie do multiplayera
Innym dobrym przykładem jest to, że pojawiają się co rusz takie desperackie propozycje płacenia za światy do Gothica:
http://themodders.org/index.php?topic=25711 (co jest wystarczającym dowodem na ciągłe zapotrzebowanie w światy do projektów)
Mało tego modelowanie pod gothica wymaga nieco innych zasad, więc tym bardziej nie można upychać tego TYLKO pod kategorię 'ogólnej grafiki 3d', bo w wypadku ZenGina występują choćby technologie portali, ghostcouder, tworzenia wnętrz jako jednej bryły, czy trzymanie skali i gothicowy design.
Wyciągnięcie działu na wierzch ma doprowadzać nie tylko do ułatwień dla grafików, ale przede wszystkim: Spopularyzować samą grafikę 3D, która na tym forum zawsze była czarną magią (głównie ze względu na brak tutoriali). Przeciwnikom pomysły przypomnę tu, że każdy z grafików 3D na tym forum zaczynał swoją przygodę z tą dziedziną właśnie od gry Gothic, i to chęć stworzenia czegoś w gothicu ciągnęła Was do nauki. Takie ułatwienie i popularyzacja to także inwestycja w profesjonalne kadry, bo kiedy kiedyś postanowią zmienić zajęcie dzięki tym świetnym i profesjonalnym tutorialom będą mieli skill do pracy w profesjonalnym gamedevie (jeśli będą mieli takie ambicje) i przeniosą się dwa fora niżej (w przeciwieństwie do ludzi od spacera dodających do Gothica 2 'obozy myśliwych').
Poza tym w dziale zostało już zebrane wszystko (brakuje tylko ostatnich 2 tutoriali, które pojawią się na dniach), napisane przez profesjonalistów i dzięki którym 'każdy i TY może zostać grafikiem 3D'. Wiedza w tych tutorialach jest uniwersalna, i może znaleźć zastosowanie również w gamedevie.