Postulaty 1810219 5186

O temacie

Autor Lavius

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 1810219

Odpowiedzi 5186

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
http://themodders.org/index.php?board=506.0

Wystarczy trochę się przypatrzyć :) Jak widać, tematy w dziale dotyczą wszelakich dyskusji na temat modyfikacji, od porównania dwóch dodatków po jakieś problemy ogólne z modami do Gothica. Scalcie to z czym innym, to będziecie mieli burdel, a znając życie każdy nowy temat o modach usuniecie. Poza tym chciałbym zaznaczyć, że dział dyskusje powstał nie bez powodu tylko chodziło o oddzielenie potencjalnych offtopicowych dyskusji z ukończonych modyfikacji, a właściwych modów.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Scalcie to z czym innym, to będziecie mieli burdel
Z CZYM innym? Przecież w obu działach są dyskusje o modach do Gothica.
Jeśli w którymś z tych działów są tematy NIE o modach do Gothica, to trzeba je przenieść do odpowiedniego działu, na pewno taki już istnieje.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Dobra, nie ogarniam xD

http://themodders.org/index.php?board=506.0

jest ten dział i o który jeszcze Wam chodzi?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu




Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
A to przepraszam, jak najbardziej źle zrozumiałem intencję. Scalać działów nie, bo się zrobi burdel, ale robienie trzeciego, gdy dwa pozostałe są od tego to przesada. Jak ktoś chce sobie zadać pytanie, niech odnajdzie temat, a nie róbmy na siłę setki tematów, bo i po co :P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dział powstał w momencie gdy powstawało sporo tematów porównujących modyfikacje i proszących o rady w doborze modyfikacji graficznej lub wybraniu następnej do przejścia, jak dobrze pamiętam ogólne założenie było że ten trend będzie się utrzymywał i takie tematy dalej będą powstawały.
Jeżeli wam tak to przeszkadza - skasujcie dział. Jednak wtedy uważam również że równie dobrze można skasować wszystkie inne poddziały w moddingu Gothic. Na chwilę obecną nie są one wymagane do utrzymywania porządku, całe górne forum skupia się w kilku tematach, głównie związanych z returningiem.
No, ale to nie o tym. @inż. Avallach źle zrozumiałeś gościa od czego to wszystko się zaczęło. Dział istnieje, chodzi mu o ten który linkujesz, on go nie widzi.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To że go nie zauważył, tym bardziej pokazuje że dodanie kolejnego pod-działu by nie pomogło nawet gdyby on już nie istniał. Temat uznaję za zamknięty.

Jeżeli wam tak to przeszkadza - skasujcie dział.
Nie naciskam żeby je łączyć (bo można uznać że jakaśtam różnica jest)

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
w obawie przed inwigilacją postuluję stworzyć tajny dział "OTO POLSKA" w celach swobodnego dalszego oczerniania polityków xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138


Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
zainteresowanych rozmową w tym dziale jest niewiele, każdy zalogowany to równie dobrze major ogórek z cbś xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138


Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
dziękuję. i jeszcze sir kazzmir nick xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Kazz, Ty tak na serio o tej inwigiliacji? :lol2: :lol2:
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
ty się nie martwisz pisiorze obrzydły xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
imo głupi pomysł z tym dostępem tylko dla zalogowanych. Czytam forum, mniej lub bardziej regularnie, od paru lat, ale nie byłem zarejestrowany do tej pory. Zmusiło mnie do tego brak opcji: "zobacz ostatnie posty". Teraz również często się nie loguje, a po prostu sprawdzam czy nie pojawiło się coś ciekawego. W tym też w OTO POLSKA
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
I jeszcze szefostwo Kazzmira xD To ja juz do tego tematu w ogole nie mam wstepu jako główny opozycjonista Korwina (Kazzmira własciwie :F) na tym forum mimo swej aktywnosci w tematach polityki :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
taaaak xD

najlepiej nie dawajcie dostępu werewolfowi, niech nie widzi co się pisze o pisiorach xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W imieniu swoim, a także szefów największych teamów modderskich gothica - KZW, Sentariona, Kaczki postuluję o wyniesienie działu '3D a gothic' do rangi superdziału i ustawienie go na stronie głównej forum jako część kategorii Gothic (pod tutorialami)
http://themodders.org/index.php?board=530.0

Dlaczego?
 My jako szefowie teamów spieprzyliśmy sprawę, bo już wiele lat temu trzeba było utworzyć taki dział i poprosić naszych grafików do napisania serii porządnych tutoriali 3D z myślą o grze Gothic. Rozmawiałem o tym z  Gumenem, kiedy robił te youtubowe tutoriale do blendera, a dzisiejsi graficy którzy się do mnie zgłaszają po pomoc w praktycznie 95% "wychowało" się właśnie na JEGO tutorialach. Czyli mieliśmy rację że to będzie wielka inwestycja w przyszłość. Jest na to już dość późno, bo o porządny dział z tutorialami trzeba było zadbać w roku 2006 (a nie 2016) ale NADAL nie jest za późno i nadal może to być (dla nas, modderów) wielka inwestycja w kadry, która uratuje nam tyłek pod koniec prac i pozwoli wykończyć swoje mody.

Drugim argumentem jest to, że niejako w podziemiu nadal powstaje wiele modów (a nawet dużych projektów) do gothica, często nie dużo krócej niż te główne. Szczególnie do multiplayera

Innym dobrym przykładem jest to, że pojawiają się co rusz takie desperackie propozycje płacenia za światy do Gothica: http://themodders.org/index.php?topic=25711 (co jest wystarczającym dowodem na ciągłe zapotrzebowanie w światy do projektów)

Mało tego modelowanie pod gothica wymaga nieco innych zasad, więc tym bardziej nie można upychać tego TYLKO pod kategorię 'ogólnej grafiki 3d', bo w wypadku ZenGina występują choćby technologie portali, ghostcouder, tworzenia wnętrz jako jednej bryły, czy trzymanie skali i gothicowy design.

Wyciągnięcie działu na wierzch ma doprowadzać nie tylko do ułatwień dla grafików, ale przede wszystkim: Spopularyzować samą grafikę 3D, która na tym forum zawsze była czarną magią (głównie ze względu na brak tutoriali).

 Przeciwnikom pomysły przypomnę tu, że każdy z grafików 3D na tym forum zaczynał swoją przygodę z tą dziedziną właśnie od gry Gothic, i to chęć stworzenia czegoś w gothicu ciągnęła Was do nauki. Takie ułatwienie i popularyzacja to także inwestycja w profesjonalne kadry, bo kiedy kiedyś postanowią zmienić zajęcie dzięki tym świetnym i profesjonalnym tutorialom będą mieli skill do pracy w profesjonalnym gamedevie (jeśli będą mieli takie ambicje) i przeniosą się dwa fora niżej (w przeciwieństwie do ludzi od spacera dodających do Gothica 2 'obozy myśliwych').

Poza tym w dziale zostało już zebrane wszystko (brakuje tylko ostatnich 2 tutoriali, które pojawią się na dniach), napisane przez profesjonalistów i dzięki którym 'każdy i TY może zostać grafikiem 3D'. Wiedza w tych tutorialach jest uniwersalna, i może znaleźć zastosowanie również w gamedevie.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Moim zdaniem nie jest to potrzebne, by wyciągać dział trochę wyżej. Obecnie znajduje się w dobrym miejscu, tam gdzie reszta rzeczy potrzebnych do nauki tworzenia modów. Jeśli ktoś na poważnie chce się zająć tworzeniem modów, gier, to bez problemu znajdzie potrzebne informacje. Nie są one nigdzie poukrywane.
Jeśli będzie odzew, że naprawdę warto wyciągnąć dział wyżej, to ja mogę to zrobić. Czekam na opinie innych w tej sprawie.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Mysle, ze 8 propsow na post Darka to jest jakis odzew :P
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio


0 użytkowników i 9 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry