Prace 3D 1150263 3194

O temacie

Autor Zdunek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 1150263

Odpowiedzi 3194

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Prace 3D
#760 2009-09-07, 22:04(Ostatnia zmiana: 2009-09-07, 22:07)
Mój pierwszy w życiu robiony od zera model 3D (kiedyś tylko raz zrobiłem jedną nawet ciekawą przeróbkę Gothicowego). Tworzyłem w Wingsie 3D, jak dla mnie program jest o wiele, wiele prostszy i bardziej praktyczny w obsłudze niż 3DSM. Na razie tylko mam problemy ze zmapowaniem go, ale po prostu najpierw muszę dokładniej zaznajomić się z samym tym procesem i jego obsługą w tym programie.

Tak przy okazji, nie wie ktoś jak się liczy ilość poly? Jak liczyłem na oko płaszczyzny to wyszło ok 60-80. To dużo jak na model robiony z myślą o Gothicu?

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: Avallach\'
To dużo jak na model robiony z myślą o Gothicu?
Max to 1000 tri.

Model ładny, ale mógłbyś spokojnie zastosować tutaj opcję "wygładź".
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Prace 3D
#762 2009-09-07, 22:36(Ostatnia zmiana: 2009-09-07, 22:38)
Mój pierwszy w życiu robiony od zera model 3D (kiedyś tylko raz zrobiłem jedną nawet ciekawą przeróbkę Gothicowego). Tworzyłem w Wingsie 3D, jak dla mnie program jest o wiele, wiele prostszy i bardziej praktyczny w obsłudze niż 3DSM. Na razie tylko mam problemy ze zmapowaniem go, ale po prostu najpierw muszę dokładniej zaznajomić się z samym tym procesem i jego obsługą w tym programie.

Tak przy okazji, nie wie ktoś jak się liczy ilość poly? Jak liczyłem na oko płaszczyzny to wyszło ok 60-80. To dużo jak na model robiony z myślą o Gothicu?
http://ifotos.pl/zobacz/rxpapx.JPG  zaznaczasz interesujący cię obiekt i tam ci to wszystko pisze
http://ifotos.pl/zobacz/rxpapn.JPG tu możesz sprawić ze zaznaczone polygony zostaną podzielone przez program na trójkąty ( co zresztą radze robić po ukończeniu pracy, bo zna się ilość tri a gothic z takiego przelicznika korzysta )
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Ten mieczyk z łatwością wszedłby do Quake I i miałby chyba mniej poly, niż większość broni z tejże gry. Zaokrąglaj trochę, szczególnie rękojeść i to "zakończenie rękojeści".
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Zdecyduj sie co robisz, low-poly? hi-poly?

Na początek mojej "kariery" wystarczą modele low-poly.

Cytuj
Co to znaczy? W jaki sposób rozwalał?
Cytuj
pewnie miał źle ustawionego albo z automatu na cały model. to normalna przypadłość

Z automatu, bo nie wiem, jak to można poustawiać. W yafarayu chyba są dodatkowe opcje odnośnie renderingu, jednak trzeba go pierw zainstalować :/

Cytuj
tu możesz sprawić ze zaznaczone polygony zostaną podzielone przez program na trójkąty ( co zresztą radze robić po ukończeniu pracy, bo zna się ilość tri a gothic z takiego przelicznika korzysta )

Można to jakoś zastosować w Blenderze?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z automatu, bo nie wiem, jak to można poustawiać. W yafarayu chyba są dodatkowe opcje odnośnie renderingu, jednak trzeba go pierw zainstalować :/

Modyfikator EdgeSplit (włączone jedynie #msgote author=eto link=topic=31.msg64751#msg64751 date=1252422231]Z automatu, bo nie wiem, jak to można poustawiać. W yafarayu chyba są dodatkowe opcje odnośnie renderingu, jednak trzeba go pierw zainstalować :/ [/quote]

Modyfikator EdgeSplit (włączone jedynie from marked as sharp#msgote author=eto link=topic=31.msg64751#msg64751 date=1252422231]Z automatu, bo nie wiem, jak to można poustawiać. W yafarayu chyba są dodatkowe opcje odnośnie renderingu, jednak trzeba go pierw zainstalować :/ [/quote]

Modyfikator EdgeSplit (włączone jedynie , zaznaczasz krawędź, ctrl+E/mark sharp. Ładnie tłumaczy to ta książka: http://helion.pl/ksiazki/blenpp.htm
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Na początek mojej "kariery" wystarczą modele low-poly.
Koralik nie pytał, co Ci wystarczy, tylko czy ma to być model low poly, czy high poly - bo na low poly jest to za bardzo high, a na high poly za bardzo low. A stany pośrednie nie wchodzą w grę.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Koralik nie pytał, co Ci wystarczy, tylko czy ma to być model low poly, czy high poly - bo na low poly jest to za bardzo high, a na high poly za bardzo low. A stany pośrednie nie wchodzą w grę.

Dlaczego nie wchodzą w grę? Nigdzie nie ma pośrednich?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
Robienie posrednich, moim zdaniem nie ma sensu, ani to sie do niczego nie nadaje, ani nie wygląda
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Cytuj
Dlaczego nie wchodzą w grę? Nigdzie nie ma pośrednich?
Jest coś takiego, jak mid-poly, ale twój model do tego się nie zaliczy
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
I jakie to ma zastosowanie praktyczne?
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
głównie to chyba w game art'cie chociaż tam i tak króluje low poly
 

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
W gejm arcie mid-poly? Poprzeczka low poly zmienia sie z czasem.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Prace 3D
#773 2009-09-09, 20:37(Ostatnia zmiana: 2009-09-09, 20:40)
Lowpoly to pojęcie bardzo względne i akurat faktem jest, że zmienia się wraz z postępem i wymaganiami technologii. Kiedyś lowpoly nazywało się modele postaci z gothica - teraz to co najwyżej dobra baza pod zbrushowanie, co nie znaczy że obecne technikalia są nieograniczone i możemy robić co chcemy i jak chcemy. Niestety jest to częsta wymówka nieudolnych grafików, którzy robią coś na odwal bądź z braku umiejętności i zamiast rozpatrzyć uwagi wolą się zasłaniać banialukami typu "mamy nowe gry". Wiele zależy również od projektu. Oczywistym jest, że modele dla Mount & Blade a Unreal 3 będą zdecydowania inne i nie wynika to jedynie z różnicy technologii na jakiej operują obydwie gry.

Cały sęk w tym, że lowpoly trzeba umieć robić i to jak nie wiem ci i przede wszystkim myśleć co się robi. Na tym forum osób, które to potrafią jest może góra ze trzy. Większość myśli, że jak zrobi jakieś z dupy kwadraty w ogóle nie zastanawiając się czemu tak a nie inaczej to można to z powodzeniem nazwać "lowpoly" tym samym usprawiedliwiając wszystkie błędy w modelingu. Tu jedynie potwierdza się teoria, że grafika w gamearcie to głównie dużo teorii, którą warto znać i ogromny warsztat techniczny nie zaś jakieś z dupy "wizje artystyczne" radosnej twórczości pani wioletty zaffaczefskiej-zoreń z 3 roku sztuki alternatywnej na uniwersytecie zabawy i holocaustu. Przede wszystkim rozmyślne tworzenie modeli a nie byle czego bo "tak ma być".

Przy tworzeniu modelu należy sobie zadać wiele pytań. Przede wszystkim czym ma być ten model, jaką ma pełnić rolę i w końcu z jakiej odległości będzie widoczny. Mimo, że możliwości obecnych komputerów i enginów są niesamowite to nadal nikt nie robi niczego na wyrost gdyż wróży to katastrofę - np gothic 3. Tam właśnie wspaniałomyślni twórcy robili cuda na kiju myśląc, że w dniu premiery gry komputery będą na tyle potężne że z komfortową rozgrywką nie będzie problemu. Co z tego wynikło? Bylejaka i pobieżna obróbka WSZYSTKICH modelów w grze na brzydsze i mniej zaawansowane geometrycznie. Można to zauważyć na przykładzie screenów pojawiających się na przestrzeni lat. Ułatwia to niekiedy identyczna perspektywa. Z resztą już kiedyś robiłem takie porównanie na forum.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Moja druga w życiu praca, pierwsza pokazałem wczoraj. O ile tamta była raczej szkoleniowa, ta jest już wykonana porządnie i jestem z niej dosyć dumny. Ma trochę ponad 300 poly, tex w wymiarach 512x512.

Jako że jestem w modelowaniu  początkujący, czekam na wasze komentarze i wskazówki.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
strasznie to koślawe i nieproporcjonalne. nie lepiej wziąć na refkę jakiś realny model miecza? nie koniecznie udziwiony i pełen durnych kształtów.


swoją drogą od pewnego czasu przygotowuje młot jednak nie mam zbyt wiele czasu aby to skończyć
może w weekend
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Muszę Cię pochwalić bo w przeciwieństwie do większości początkujących nie robisz jakichś wielgaśnych Mieczy Chaosu bo tak będzie fajnie, tylko starasz się utrzymać w ryzach dość realnych rozmiarów. Jak jednak powiedział Thoro, proponuję spróbować wymodelować broń przy pomocy refki. Ten model faktycznie wydaje się koślawy (chociaż można to nazwać "oldskulowym low poly"), a poza tym sprawia wrażenie strasznie ciężkiego jak na sztylet - niektóre elementy są jakby nieco za grube, nieproporcjonalne w porównaniu do ostrza. Rozłożenie trisów wydaje się nieco nieracjonalne - dla przykładu pierścień na rękojeści zjada dość sporo, a nie rzuca się w oczy, natomiast klinga jest strasznie kanciasta - tam lepiej byś je spożytkował. Tekstury Twoje czy wykorzystałeś jakieś gotowe?

Mam wrażenie, że zapowiada się z Ciebie całkiem dobry grafik.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy
Moje pierwsze prace(słabe..., na dodatek nie umiem ich oteksturować...) :

Tarcza :

Toporek :

Hełm :
- to była 1 praca.

Nie wiem czemu Toporek sprawia wrażenie takiego obszarpanego. Wiem - słabizna, no ale cóż... Ma ktoś jakiejś porady dla bardzo początkującego ?.
Pracuję w Wingsie 3D.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

Prace 3D
#778 2009-09-10, 23:57(Ostatnia zmiana: 2009-09-10, 23:57)
zacznij od czytania tutków, nie żeby nauczyć się robić zajebiste modele, ale po to, żeby nauczyć się ciekawych i pomocnych funkcji programu. tarcza hmm... nie wiem do czego ma być, ale jest jakaś dziwna ma dużo poly i zero detali, toporek natomiast to ekstrudowany box i cylinder najprawdopodobniej, czyli do poprawy, o ile sam uchwyt da się pociąć  i powiginać, to ostrze jest całkowicie do wymiany, coś mi mówi, że toporek nie ma więcej niż sto trisów. hełm, myślałem, że to beczka, ale potem się zastanawiałem po co to wcięcie i nadal nie wiem po co ono jest.

ogólnie fajnie, że próbujesz coś działać w 3D ale jeszcze długa droga przed tobą, czytaj tutki i ucz się, blender i wings są słabymi programami z czasem sam to zauważysz, ale wtedy będzie za późno, żeby się przerzucić maxa czy cineme. Sam nie jestem dobrym grafikiem, ale powiem jedno nie miałem na początku lepszych modeli, teraz pewnie też.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Muszę Cię pochwalić bo w przeciwieństwie do większości początkujących nie robisz jakichś wielgaśnych Mieczy Chaosu bo tak będzie fajnie, tylko starasz się utrzymać w ryzach dość realnych rozmiarów. Jak jednak powiedział Thoro, proponuję spróbować wymodelować broń przy pomocy refki. Ten model faktycznie wydaje się koślawy (chociaż można to nazwać "oldskulowym low poly"), a poza tym sprawia wrażenie strasznie ciężkiego jak na sztylet - niektóre elementy są jakby nieco za grube, nieproporcjonalne w porównaniu do ostrza. Rozłożenie trisów wydaje się nieco nieracjonalne - dla przykładu pierścień na rękojeści zjada dość sporo, a nie rzuca się w oczy, natomiast klinga jest strasznie kanciasta - tam lepiej byś je spożytkował. Tekstury Twoje czy wykorzystałeś jakieś gotowe?

Mam wrażenie, że zapowiada się z Ciebie całkiem dobry grafik.
Proporcje wyszły dziwnie głównie dlatego że robiłem screen pod dziwnym kątem i coś się stało z perspektywą, patrząc z góry ostrze jest zdecydowanie większe niż rękojeść. Już druga osoba podpowiada mi żebym robił przce z "refki". Co to jest? Bo jeśli chodzi o robienie na podstawie istniejącego, realnego modelu, to tak właśnie było w tym przypadku, tworzyłem na podstawie zdjęcia. Tekstura moja własna (w tym czuję się akurat dość pewnie), też wzorowana na tej która była na zdjęciu z którego korzystałem. Używam Wingsa 3D i GIMPa, a te modele robię z myślą o modach do Gothica.

@DuoGum
Sam jestem początkujący w Wingsie, ale powiem ci to, co mi się najbardziej przydało: Możliwie najczęściej używaj funkcji "wyciągnij" i "tnij", są bardzo przydatne przydatne. Staraj się unikać idealnie równych kształtów dodawaj wygięcia poprzez podzielenie danej linii na kilka punktów funkcją "tnij" i przesuwaj niektóre z nich. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, radziłbym ustawić język programu na polski, ja z początku nie zauważyłem tej opcji a nieraz jest bardzo przydatna. Jeśli chodzi o teksturowanie to doszedłem do tego metodą prób i błędów, ale jak widać po moich powyższych pracach, w końcu mi wyszło. Najpierw połącz wszystkie obiekty w danym pliku. zaznacz wszystkie powierzchnie na raz, i z menu kontekstowego wybierz podziel na > trójkąty. Potem zaznacz znowu cały obiekt i na samym dole w menu kontekstowym daj mapowanie UV. W oknie które ci się pojawi, "pomaluj" dany obiekt na jak najwięcej kolorów według jego części. Np. lewa strona ostrza na fioletowo, prawa na zielono, rękojeść podobnie, a to śmieszne coś z kolei na czerwono. Staraj się unikać sytuacji kiedy pomalujesz jednym kolorem "zamkniętą" powierzchnię, program każe ci to wtedy zmienić. PO wszystkim z menu wybierasz chyba render UV (nie pamiętam nazwy tej opcji). W drugim oknie pojawią ci się "rozłożone" na płasko polygony. Wtedy Zapisz swój projekt i wyeksportuj go jako 3DS. W folderze do którego to zrobisz powinien pojawić się też plik BMP z tą mapką. Przemalowujesz go odpowiednio w programie graficznym zapisujesz najlepiej w tga, a potem w Wingsie dajesz Plik > importuj obraz. Wracasz  do okna z mapką tekstury i z menu kontekstowego wybierasz "stwórz teksturę". w opcjach warstw zaznacz tylko "Tło", przy reszcie ma być "nic". Przy tym "tło" kliknij przycisk "opcje", zaznacz "obraz" i wybierz z listy obok twój plik graficzny. Zatwierdź wszystkie wybory i gotowe. Jak będziesz miał z którą z tych czynności problemy, to pisz na gg, postaram się pomóc.


0 użytkowników i 4 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry