Prace 3D 1139883 3194

O temacie

Autor Zdunek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 1139883

Odpowiedzi 3194

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace 3D
#2420 2012-08-06, 09:33(Ostatnia zmiana: 2012-08-06, 09:33)
z bliska niech się wwz wypowie XD
Dokladnie! Release the WOWOZ!!
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Nie chciałem robić jednolitego metalu, chciałem do tego podejść w trochę inny sposób, coś jakby kamuflaż.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To nie zmienia faktu, że wygląda to chujowo. Zrób metal bardziej jednolity, ale dorób jakieś wytarte krawędzie, przetarcia itp.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2423 2012-08-06, 11:41(Ostatnia zmiana: 2012-08-06, 11:41)
Kamuflaż to bardziej do karabinu snajperskiego, nie pasuje do broni którą można kupić na ulicy w Iranie. Tam się ludzie z tym nie chowają...
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Prace 3D
#2424 2012-08-06, 12:34(Ostatnia zmiana: 2012-08-06, 12:35)
Tekstury do zrobienia od nowa.
obejrzyj część o teksturowaniu:
https://www.youtube.com/watch?v=PL925958D31

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
@damian
może jakieś fundamenty kamienne na dole? No i jakieś wystające belki oddzielające poziom parteru od poziomu poddasza.

@Althar
Klasyka. Metal wyglądający jak kamień. Sam tak robiłem dwa miesiące temu  :F  . Na diffuse powinien być jak najmniejszy kontrast. Prawie jednolicie szare to powinno być. Na specularze kontrast powinien być minimalnie więszy niż na diffuse.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam. Tak jak zapowiadałem usunąłem model z Arcanii, a zrobiłem model ze Skyrim'a.



Refki:


I teraz pytanie do Was: czy tak się buduje domy które będą użyte w grze? co można usunąć? Wyszło 1870 trójkątów.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie rozumiem po co podzieliłeś ściany na tym screenie: http://ifotos.pl/zobacz/woodenhou_rqnaehr.jpg/
Wygląda to jakbyś wszystko robił z osobnych sześcianów. Nie ma to sensu, tylko marnujesz trójkąty. Jeśli nie ma to wpływu na wygląd modelu, pozbywaj się wszystkich zbędnych podziałów.

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Co do domku - generalnie fajnie, ale jak Avallach powiedział - po co ten podział. Tak samo niepotrzebnie "wyginałeś" ściany przednie oraz tylne, i tak to jest ukryte pod dachem.

---
Poprawiłem texturę mojego AK. Dodałem AO magazynku oraz Specular:
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2429 2012-08-06, 16:11(Ostatnia zmiana: 2012-08-06, 21:36)
A więc usunąłem to co radziliście abym usunął, i dodatkowo trochę na kolumnach zmniejszyłem side'ów: z 18 na 14 wyszło 1534 trójkąty.



Poprawiać coś jeszcze?

@up

jakieś porady dotyczące teksturowania? Prawdopodobnie zrobię tak jak na refkach ale bez normal map.

@up 2
pytanko: jak Wy robicie tekstury? Np teksture takiego drzewa jak jest na której kolwiek refce to jak robicie? Ściągacie teksturę np z cgtextures i ją przerabiacie czy otwieracie photoshopa i " malujecie/tworzycie " od podstaw?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
pytanko: jak Wy robicie tekstury? Np teksture takiego drzewa jak jest na której kolwiek refce to jak robicie? Ściągacie teksturę np z cgtextures i ją przerabiacie czy otwieracie photoshopa i " malujecie/tworzycie " od podstaw?

Przecież zależy jaki styl chcesz osiągnąć. Ręcznie nie namalujesz fotorealistycznej tekstury a nawet jeśli to jest to stratą czasu. Ciebie interesują gotowe stocki typu cgtekstures i później obróbka w programie.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2431 2012-08-07, 09:36(Ostatnia zmiana: 2012-08-07, 09:49)
Do wszystkich użytkowników 3d maxa: pomóżcie. Coś się poknociło: zacząłem robić pierwszą teksturę w PS, i po zrobieniu testowego renderu w 3D maxie ( mental ray ) wyszło coś takiego:

tak wygląda UV'ka:
a to ustawienia Systemu Daylight w 3D maxie:

na materiał na przedniej ścianie nie patrzcie bo to testowy materiał. Patrzcie na kolumny i porównajcie. Co jest nie tak że na kolumnach tworzą się takie " paski " w końcowym renderze?

@up
próbowałem 3 różnych tekstur i tak samo się renderowało...

@up2
słuchajcie tu się chyba coś wypaliło :D  eksporowałem sam model do fbx bez świateł i importowałem do nowej sceny. W PS nadałem kolor na nową UV'kę i dalej to samo ( te paski )....
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Nie bardzo rozumiem po co rozkładałeś ściany na UV. Nie lepiej użyć do tego tile'ującej tekstury ? Słupki są OK, wyglądają jak drewno, ale ściana bardziej przypomina mi skórę lub kamień.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Althar to AK nie wyglada dobrze
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2434 2012-08-07, 11:59(Ostatnia zmiana: 2012-08-07, 12:18)
Ehh mówiłem że to nie jest tekstura końcowa. Całkiem się zmieni na deski. Althar ja się pytam co jest nie tak z renderem, bo w Viewporcie wygląda normalnie a na renderze na kolumnie są paski...

@up
może ktoś jeszcze potwierdzić że ścian się nie mapuje, tylko nakłada się tile'ującą się teksturę?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
http://wiki.polycount.com/ModularMountAndBlade?highlight=%28%5CbCategoryEnvironmentModularity%5Cb%29
Co prawda tutorial skupia się na modułowych ale teksturowanie takie samo.
http://www.game-artist.net/forums/support-tech-discussion/14762-general-texturing-advice-game-buildings.html
3-ci post.
A co do renderu nie wiem, nie używam 3Dmax'a.

@Wowoz - mógłbyś rozwinąć ?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Wowoz. To już ustaliliśmy. Chodzi o feedback.

A jak już przy nim jesteśmy, to powiem altharowi trzy rzeczy: hard edge (smoothing groupy by się przydały), normal mapa przynajmniej dla magazynku, no i jaśniejsze przetarcia na krawędziach. A najprościej będzie jak wpiszesz sobie w google "hard surface texturing tutorial" i rozejrzysz się tu i tam.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Popatrz tutoriale na forum, nie chce mi sie tlumaczyc.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2438 2012-08-07, 15:54(Ostatnia zmiana: 2012-08-07, 16:03)
Althar właśnie tego szukałem :D  znalazłem to wcześniej ( podesłał mi Gumen ) ale wygasły obrazki na imageshacku :D  także dzięki  :ok:

@up
tak btw Althar po czym wywnioskowałeś ze mapowałem ściany, skoro to UV'ka kolumn :D
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Kolumny też można zrobić tile, czego nie zrobiłeś, więc ścian pewnie też nie. Poza tym słaba jakość, nawet jeśli testowa, prawdopodobnie użyłeś 1024*1024.
 


0 użytkowników i 8 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry