Żeby ta animacja trochę ładniej wyglądała, to dodałem do szkieletu hum_body_naked kilka dodatkowych kości (w sumie 3 i jedną trochę zmieniłem). Najpierw wyeksportowałem tylko animację i gdy na próbę podmieniłem animację ze standardowej mistrza 2H na moją nową to normalnie wszystko się odpala i nowa animka jest w grze. Problem taki, że wygląda ona trochę "dziwnie"

tzn nie tak, jak w Blenderze. W Blenderze postać wykonuje 2 ataki, z czego drugi to jest taki jakby atak z wyskoku i postać kończy animację "na ziemi". Jednak w grze, po tym skoku postać zamiast kończyć na poziomie gruntu (chodzi mi o wysokość położenia postaci), zapada się pod ziemię. Podczas animacji postać przenika też jakby przez ściany.
Pomyślałem, że problemem może być to, że nie wyeksportowałem nowego modelu (tzn z tymi dodanymi przeze mnie kośćmi). Zrobiłem więc to, zapisałem model jako hum_body_naked - czyli ten podstawowy model, który jest we wszystkich animacjach z ludźmi. Wtedy jednak, gdy próbuję wykonać atak, gra wywala Access Violation.
Pomyślałem dalej, że może problem leży w tym, że inny jest ten model postaci dla standardowej animacji postaci (czyli całego pliku humanS.mds), a inny dla mojej animacji i nie można go podmieniać podczas gry. Wypakowałem więc pliki standardowej animacji Gothic Sourcerem, podmieniłem plik hum_body_naked na mój nowy. Wrzucam wszystko (czyli całą zawartość wypakowanego Humans.MSB wraz ze wszystkimi plikami asc) do folderu Anims, włączam startera z zaznaczonym script parsen i... pojawia się błąd, że brakuje jakiegoś pliku asc (Hum_Amb_1hRunT0_A01.asc). Sprawdziłem w folderze, do którego wypakowałem wcześniej plik Humans.MSB i rzeczywiście nie ma tam takiego pliku, chociaż jest do niego odniesienie w pliku humanS.mds.
A zatem, kilka spraw:
1) jak to jest do jasnej ciasnej możliwe, że brakuje tam tego pliku asc?? Skoro nawet nic nie zmieniając po prostu wypakowuje plik, potem chce z powrotem sparsować i się nie da bo brakuje jakiegoś asc... To jakim cudem w ogóle Gothic działa? I co na to poradzić, skąd ja mam wziąć ten plik?
Myślałem, że może istnieje jakaś paczka z plikami tego typu (tak jak np. na WoG jest do ściągnięcia paczka z plikami asc zbroi, to może tak samo trzeba zrobić z jakimiś podstawowymi animacjami?). Ale nie znalazłem takiej paczki nigdzie.
W tym wątku:
https://themodders.org/index.php?topic=8005.0@inż. Avallach napisał:
bo sam mam problemy z błędami znajdywanymi nawet w niemodyfikowanych mdsach gry.
Czyli jak rozumiem, błędy w oryginalnych plikach gry nie są niczym niezwykłym? Pytanie, czy da się temu jakoś zaradzić?
2) druga sprawa - dlaczego animacja w blenderze wygląda inaczej w grze? Dla jasności, w blenderze postać skacze, wykonując atak, i ląduje "na ziemi", tzn na ten samej wysokości, co zaczynała. Do tego przemieszcza się też trochę w bok (ten skok jest po skosie, do przodu i w bok). W grze natomiast przemieszczenie w bok jest ok, ale postać "ląduje" pod ziemią, tzn. skacze tak trochę w dół, zamiast do góry

Do tego, przy innych animacjach, chociażby wojownika 1h, gdzie przecież też jest skok do przodu, postać normalnie zatrzymuje się na przeszkodach (np. na ścianie), a moja postać trochę przez nie przenika. tzn. nie do końca - nie znajduje się pod drugiej stronie ściany, ale na chwilę w nią wnika, postaci nie widać i za chwilę znów pojawia się przed ścianą. No niezbyt ładnie to wygląda
Dlaczego tak się dzieje? Czy trzeba w Blenderze dodać jakąś "fizykę" do kości czy modelu? Chociaż to bez sensu bo ja tą animację robiłem właśnie na podstawie 1h wojownika, więc tam wszystko powinno w zasadzie być ok.
3) czy w ogóle ma sens zmiana kości w tym modelu hum_body_naked? Tzn. czy wtedy muszę w grze zmienić ten model we wszystkich animacjach, w których on występuje? Czy wtedy wszystkie animacje sie popsują?
Da się zrobić tak, żeby nowy model był wykorzystywany tylko w mojej nowej animacji? Czy wystarczy wtedy w mdsie zmienić tę linijkę na początku z wykorzystywanym modelem na mój nowy? I dlaczego występował ten błąd Acces Violation u mnie - tzn. że nie da się podmienić modelu (nawet kilku kości) w trakcie rozgrywki?
4) czyż modowanie Gothica nie jest frustrujące?
