Animacje 6384 25

O temacie

Autor Radek

Zaczęty 11.12.2009 roku

Wyświetleń 6384

Odpowiedzi 25

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Jak wstawić animację do Gothica II NK zrobioną w Blenderze??
Np, jak zamienić styl walki: zamiast machać mieczem na boki, to z góry na dół.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Najpierw potrzeba pluginu do animacji, rozumiem, że już masz. Potem wrzucacsz animke do folderu z grą (_Work/Data/Anims), robisz .mds'a i gotowe.
Zmiana stylu ^ to samo.
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Pluginu jeszcze nie mam, będę wdzięczny za link. A jak zrobić MDS'a??
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Animacje
#3 2009-12-15, 11:21(Ostatnia zmiana: 2009-12-15, 11:24)
Chodzi po prostu o plugin Kerrax 3DS, są róże wersje zależnie od wersji maxa. Tu jest oficjalna strona i wszystkie możliwe wersje: http://krximpexp.sourceforge.net.

Co do mds'a to wydaje mi się że najlepiej wzorować się  na gotowych, jednak nie można kopiować ich fragmentów, bo mimo że jakoś działają, zawierają błędy.

Levy

Levy

Użytkownicy
posty61
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Levy

Animacje
#4 2009-12-15, 12:10(Ostatnia zmiana: 2009-12-15, 12:14)
Mds to nic innego jak rodzaj skryptu. Gdy stworzysz animacje pod określoną nazwa, musisz wpisać odpowiednią linijkę w pliku humans.mds, która zawierać będzie informacje i instance animacji, jej nazwie oraz ilości klatek...

MY 100 POST! jeah! xD
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Animacje
Avallach nie wiem czy zauważyłeś ale on potrzebuje do blendera a ten co tam jest nie daje  importu z mds.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Animacje
#6 2009-12-15, 17:46(Ostatnia zmiana: 2009-12-15, 17:54)
Cytuj
Avallach nie wiem czy zauważyłeś ale on potrzebuje do blendera a ten co tam jest nie daje importu z mds.
Możliwe, że jest gdzieś na tamtej stronie. Import z mds? Co?

EDIT:Rzeczywiście nie ma. Zaraz podam prawidłowy link.
EDIT2:A jednak jest :P  Tu link bezpośredni: http://downloads.sourceforge.net/krximpexp...Nov-06-2009.exe
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Animacje
#7 2009-12-15, 18:11(Ostatnia zmiana: 2009-12-15, 18:12)
Avallach nie wiem czy zauważyłeś ale on potrzebuje do blendera a ten co tam jest nie daje  importu z mds.
Nie da się nic "importować" z mds żadnym pluginem :P . Pliki mds dekompiluje się za pomocą Gothic Sourcera. A plugin który podałem jest niezbędny do importu/exportu formatu asc, w którym są zapisane animacje. krximpexp.sourceforge.net to strona oficjalna, prawidłowa i zawierająca wszelkie wersje.

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
A gdzie są te pliki .asc??
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: Radek link=topic=8005.msg73958#msg73958 date=Dec 17 2009, 09:09 AM\'
A gdzie są te pliki .asc??
Wypakuj Gothic Sourcerem (Tools > Decompiler models > Dynamic (MDS or MSB)) z mds#msgote author=Radek link=topic=8005.msg73958#msg73958 date=Dec 17 2009, 09:09 AM\']A gdzie są te pliki .asc??[/quote]
Wypakuj Gothic Sourcerem (Tools > Decompiler models > Dynamic (MDS or MSB)) z mdsa humanS.mds.
Po nazwach plików jakie otrzymasz powinieneś domyślić się za co odpowiadają.

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Potem mogę te .asc zmodyfikować (np styl walki) i wrzucić do Gothica, tak?
 


Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Można jaśniej (dopiero zaczynam robienie animacji). A jak w blenderze zrobię animacje, to zapisać ją przez kerraxa jako .asc, a potem sourcerem zapisać jako .mds??
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: Radek link=topic=8005.msg74019#msg74019 date=Dec 18 2009, 11:19 AM\'
Można jaśniej (dopiero zaczynam robienie animacji). A jak w blenderze zrobię animacje, to zapisać ją przez kerraxa jako .asc, a potem sourcerem zapisać jako .mds??
Prawie dobrze, sourcerem nie zapisujesz, tylko z menu tools wybierasz odpowiednie narzędzie do kompilowania. Jednak nie jestem pewien czy jest to konieczne, na tym etapie nie jestem w stanie ci dać żadnych wskazówek, bo sam mam problemy z błędami znajdywanymi nawet w niemodyfikowanych mds#msgote author=Radek link=topic=8005.msg74019#msg74019 date=Dec 18 2009, 11:19 AM\']Można jaśniej (dopiero zaczynam robienie animacji). A jak w blenderze zrobię animacje, to zapisać ją przez kerraxa jako .asc, a potem sourcerem zapisać jako .mds??[/quote]
Prawie dobrze, sourcerem nie zapisujesz, tylko z menu tools wybierasz odpowiednie narzędzie do kompilowania. Jednak nie jestem pewien czy jest to konieczne, na tym etapie nie jestem w stanie ci dać żadnych wskazówek, bo sam mam problemy z błędami znajdywanymi nawet w niemodyfikowanych mdsach gry.

Levy

Levy

Użytkownicy
posty61
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Levy

Animacje
#14 2009-12-18, 13:36(Ostatnia zmiana: 2009-12-18, 13:46)
Po pierwsze koniecznie pobierz sourcera 3.14... Gdy już zapiszesz w pliku .mds wszystkie potrzebne informacje o animacji, pamietaj aby utworzyc dwie kopie tego pliku. Jeśli kompilujesz HUMANS to jeden plik musi być w folderze /ANIMS a drugi w folderze "asc_humans". W tym tez folderze musisz wczesniej zapisac swoja animacje w formacie .asc. Nastepnie otwierasz Sourcera i wybierasz w zakładce "tools" opcje "compiler models --> dunamic". Wybierasz plik HUMANS.mds z folderu .../ANIMS i w ścieżce wybierasz Gothic/Work/Data i kompilujesz ( mi czesto za pierwszym razem wyskakuje błąd zwiazany z jakas tekstura. Wtedy poprostu próbujesz jeszcze raz ). Gdy wszystko zostanie skompilowane skopiuj plik HUMANS.mds z folderu ".../ANIMS/asc humans", i wklej go do .../ANIMS, zamieniajac pliki. Trzeba tak zrobic poniewaz tresc pliku ktory wczesniej kompilowałes została usunieta i plik jest pusty, przez co wyskakuje w grze błąd. I to chyba wszystko. Wiem ze jest to troche skomplikowane i byc moze nie wyjasniłem tego zbyt jasno... w takim przypadku pytaj czego nie rozumiesz :lol2:

To co opisałem działa ( przynajmniej u mnie ) do Gothica I. Nie wiem jak będzie z GII, nigdy nie próbowałem wstawiac tam animacji, lecz sądzę że ten sposób powinien działać :P
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Próbowałem jak się da, ale jak dekompiluje mds walki mieczem jednoręcznym, to wyskakuje mi takie coś:

Co teraz??
 

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Próbowałem jak się da, ale jak dekompiluje mds walki mieczem jednoręcznym, to wyskakuje mi takie coś:

Co teraz??


nie znaleziono pliku :D

w folderze ...gothic\_Work\Data\Anims
masz trzy foldery

MDS_MOBSI, MDS_OVERLAY i _COMPILED (jak nie masz to wpyakuj z Anims.vdf)
w tym pierwszym i drugim są mds;y a w drugim takie pliczki (nie wiem jak je nazwac)

w Gohitc Sourcer dajesz tool ----> dekompiler models ----> Dynamic......
wybierasz HUMANS_1HST1.mds z folderu MDS_OVERLAY czy co tam chcesz z mds..
i dajesz OK
dekompiluje się i masz pliczki w

GothicSourcer V3.10\Gothic Projects\Anims

tak ja robie w G1 ale  w G2 powinno byc podobnie  :D  

jesli mowie źle to proszę o oświecenie ; ]
dopiero zaczynam z modowaniem itepe.
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
A znacie kogoś, kto zrobiłby tutorial o robieniu nowych stylów walki, np walka lewą ręką, od A do Z, tylko bez robienia samej animacji, bo to można znaleźć w innym miejscu. Tylko nie mówcie, że jestem leń, bo próbowałem jak mogłem, a nie znam kogoś, kto to potrafi.
Wesołych Świąt
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy

jendrzejs

Animacje
#18 2009-12-25, 16:07(Ostatnia zmiana: 2009-12-25, 16:08)
A znacie kogoś, kto zrobiłby tutorial o robieniu nowych stylów walki, np walka lewą ręką, od A do Z, tylko bez robienia samej animacji, bo to można znaleźć w innym miejscu. Tylko nie mówcie, że jestem leń, bo próbowałem jak mogłem, a nie znam kogoś, kto to potrafi.
Wesołych Świąt

Myślicie że każdy ma czas aby specjalnie dla kilku osób robic tutki dotyczące prostych czynności.Wszystko da się zrobic metodą prób i błędów :D
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Dla Ciebie proste i podstawowe, a przypomnij sobie, jak zaczynałeś - wszystko od razu umiałeś?? Chyba nie. Ja jestem w takiej sytuacji, więc szukam kogoś, kto by mi to wytłumaczył na spokojnie, bez tekstów typu "ty noobie, tyle nie umiesz??", "ty tępa szyszko, to jest proste", nawet jeśli tak jest naprawdę, bo tego nie umiem. A poza tym po co piszesz takie posty-koniecznie chcesz zdołować dość ambitne osoby (sorki za skromność :D ). Oczywiście tym postem nie chciałem Cię urazić.
Pozdrawiam
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry