NIEZNANE GOTHICOWE CIEKAWOSTKI + Fabularne FAQ Dziejów Khorinis 110202 253

O temacie

Autor Kuba

Zaczęty 24.12.2016 roku

Wyświetleń 110202

Odpowiedzi 253

Frizbick
  • Gość
Porównaj przemowę Vatrasa z tym http://pl.gothic.wikia.com/wiki/M%C4%85dro%C5%9B%C4%87_bog%C3%B3w
W Gothic I składamy przysięgę na wszystkich bogów, w tym Beliara jeśli chcemy być magiem ognia co się trochę kłóci z G2. Różnice "geograficzne". Dawno nie grałem i nie pamiętam ale trochę tego było.
Chyba coś ci sie pomylilo, bo nigdy nie skladalo sie przysiegi z beliarem :P
Dobra, już mi się przypomniało. Nie dosłownie na Beliara ale był fragment "dopóki me ciało nie powróci do królestwa Beliara". Czyli Beliar nie był bogiem zła tylko śmierci jak np. Hades. Tutaj masz od 3:00.
https://www.youtube.com/watch?v=adFXBq07xUM
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Dobra, już mi się przypomniało. Nie dosłownie na Beliara ale był fragment "dopóki me ciało nie powróci do królestwa Beliara". Czyli Beliar nie był bogiem zła tylko śmierci jak np. Hades. Tutaj masz od 3:00.
https://www.youtube.com/watch?v=adFXBq07xUM

Na początku w g1 wlasnie tak bylo, ze beliar to bog smierci i nocy. Dopiero w g2 to rozbudowali
 


bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kojarzysz ten dialog z g2 na jednej z farm, gdzie jeden z npc mówi o jakichś innych ziemiach co wskazywało na to, że khorinis nie jest wyspą tylko w zamyśle częścią większego kontynentu?
@Thoro - ponieważ nie ma Dark'a odpiszę w jego imieniu. Zakładam, że chodzi Ci o NPC 'Gunnara', który opowiada że część Najemników to więźniowie z Kolonii, ale część przyszła też z "południa gdzie prawdopodobnie uganiali się za Orkami"? Prawdopodobnie to miało oznaczać te górskie koczowiska Orków, którzy mieli je na południu - jak bardzo idiotyczne by to nie było (bo przecież dostęp do tych terenów praktycznie WYMUSZA przejście przez Górniczą Dolinę).

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy
Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to wymuszenie przejścia przez Górniczą Dolinę. Sylvio i jego banda nie byli więźniami Kolonii Karnej, a przynajmniej my nic o tym nie wiemy - choć nie byłoby w tym nic dziwnego. Bardziej pasowałby tu masyw górski na północym-wschodzie, a tak, otrzymujemy informację, z której absolutnie, nic nie wynika...
 

Zoe

Zoe

Użytkownicy
posty13
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mnie zawsze zastanawiały wieże istniejące w GD. Są chyba trzy. Dwie zbudowane w stylu takim samym jak cytadela a jedna znajdująca się obok chaty Cavalorna jest zbudowana tak samo jak zamek w SO, ale znajdujące się poniżej ruiny znów przypominają mury cytadeli. Zawsze tłumaczyłem sobie, że są to wieże obserwacyjne ale jest to bez sensu bo po co budować wieże obserwacyjne u podnóża cytadeli z której widać prawie całą kolonię? Jeśli potraktujemy wieżę koło Cavalorna i leżące niżej ruiny jako całość  można stworzyć dwie teorie. Pierwsza jest taka że był to posterunek na szlaku, którym transportowano rudę z kopalni. Chyba nigdzie w G1 nie jest powiedziane, że jedynym szlakiem jest ten przez las. Mógł istnieć drugi prowadzący ze starej przełęczy/SK do SO przebiegający obok późniejszego NO a porzucony później z powodu bliskości NO. Tragarze niosący ciężkie skrzynie z rudą musieli by gdzieś odpocząć i zatrzymać się na noc jeśli zaszłaby taka potrzeba. Druga teorią jest to że wieża pilnowała wejścia na arenę orków (może za strażnicą zaczynał się teren "święty"). Jeśli połączyć wszystkie wieże z SO, Cytadelą i Fortecą można dojść do wniosku, że były to wieże sygnałowe przekazujące informacje ogniem/dymem/błyskami świetlnymi. W ten sposób można by szybko przesyłać informacje np do kopalni.

Rozpisałem się w sumie bez sensu ale teraz zadam pytanie: Czy wieże te zostaną w jakiś sposób zagospodarowane? I czy most koło SO zostanie naprawiony? (w sensie stworzenia całego mostu z kamienia).
 

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Kojarzysz ten dialog z g2 na jednej z farm, gdzie jeden z npc mówi o jakichś innych ziemiach co wskazywało na to, że khorinis nie jest wyspą tylko w zamyśle częścią większego kontynentu?
@Thoro - ponieważ nie ma Dark'a odpiszę w jego imieniu. Zakładam, że chodzi Ci o NPC 'Gunnara', który opowiada że część Najemników to więźniowie z Kolonii, ale część przyszła też z "południa gdzie prawdopodobnie uganiali się za Orkami"? Prawdopodobnie to miało oznaczać te górskie koczowiska Orków, którzy mieli je na południu - jak bardzo idiotyczne by to nie było (bo przecież dostęp do tych terenów praktycznie WYMUSZA przejście przez Górniczą Dolinę).

Dobra uwaga,aczkolwiek może to też oznaczać, że najemnicy Sylwii byli na wyspach południowych pouganiać się za orkami.

A skąd wzięli się na Khorinis?

Przypłynęli jednym ze statków wraz z towarami dla Gomeza. Na intro G1 to najemnik wręcza list Robciowi i na placu wymian widać najemników ładujących towary na platformę. Aha, i widać najemników w czasie walki z orkami.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty268
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Opuszczona kopalnia będzie funkcjonować?
W końcu zawaliła się już pod barierą
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
rozumiem, że Orków w koloni karnej nie będzie?
będą w ogóle w tej grze?

macie jakieś konkretne plany co będzie na bagnach? czy po prostu będzie tam full mobków?

no i jeszcze farmy Onara i te w okolicy, skoro nie będzie tam najemników to bedzie tam co robić? czy raczej nie widzie potrzeby by tam się gracze zapuszczali?

aaa to pewnie ktoś już pytał, można zdradzić ile będzie gildi dołączalnych w Vaduz? czy w Khorinis będą te same? czy może jakies inne (mag ognia, strażnik miejski)
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Ludzie po kiego pytacie się o Khorinis skoro w DK 1 będzie Vaduz xd

EDIT: Zapomniałbym, kawał solidnej roboty SoulFire :D

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
żęby wiedziec na przyszłośc jak wyjdzie DK2? przeciez mają już plany, prawda?
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6468
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
rozumiem, że Orków w koloni karnej nie będzie?


Dlaczego miałoby nie być? Masz jakieś nowe lore w rękawie wg. którego orkowie nie zamieszkiwali od setek lat tamtejszych ziem?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A mnie się wydaje, że od paru stron za bardzo drążycie. Widać, że SoulFire się postarało i zagospodarowało wiele niedomówień, smaczków. Duże propsy. Ale to wciąż jest tylko mod do gry, której uniwersum samo w sobie jest często sprzeczne.

Zresztą:
Ludzie po kiego pytacie się o Khorinis skoro w DK 1 będzie Vaduz xd
:ok:
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
hmm no dobra, chyba mi się pomyliło

w takim razie będzie dostęp do tego miasta orków, które ostatecznie nie było w Gothic I ?
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ciągle zapominacie, że jest tu dwóch takich geeków od spraw lore - bo poza mną jest jeszcze @inż. Avallach który z podobną obsesją dba i zna każdy detal. Nie ma szans żebyśmy coś pominęli, nie zagniecie nas niczym

Kojarzysz ten dialog z g2 na jednej z farm, gdzie jeden z npc mówi o jakichś innych ziemiach co wskazywało na to, że khorinis nie jest wyspą tylko w zamyśle częścią większego kontynentu?
Tak wynikało też z Gothic: Der Comic i Gothic I. Pomysł z wyspą uważam za mocno nietrafiony - to po prostu pójście na łatwiznę z "ogradzaniem" świata G2 w sytuacji kiedy nie można było już się zdać na uzasadnienie magiczno-fabularne. Ja skłaniałbym się ku teorii że na zachód od Górniczej Doliny istniały znaczne połacie terenu, albo że twórcy map w ogóle nie brali pod uwagę geografii i ich wzajemnych położeń. O ile pamiętam na przykład mapa Jarkendaru w żaden rozsądny sposób nie łączy się z mapą Khorinis bez obrócenia jej.

Te wszystkie niedbałości Piranhi da się naprawić, ale kosztem niezgodności z kanonem.

Mnie zawsze zastanawiały wieże istniejące w GD. Są chyba trzy. Dwie zbudowane w stylu takim samym jak cytadela a jedna znajdująca się obok chaty Cavalorna jest zbudowana tak samo jak zamek w SO, ale znajdujące się poniżej ruiny znów przypominają mury cytadeli. Zawsze tłumaczyłem sobie, że są to wieże obserwacyjne ale jest to bez sensu bo po co budować wieże obserwacyjne u podnóża cytadeli z której widać prawie całą kolonię? Jeśli potraktujemy wieżę koło Cavalorna i leżące niżej ruiny jako całość  można stworzyć dwie teorie. Pierwsza jest taka że był to posterunek na szlaku, którym transportowano rudę z kopalni. Chyba nigdzie w G1 nie jest powiedziane, że jedynym szlakiem jest ten przez las. Mógł istnieć drugi prowadzący ze starej przełęczy/SK do SO przebiegający obok późniejszego NO a porzucony później z powodu bliskości NO. Tragarze niosący ciężkie skrzynie z rudą musieli by gdzieś odpocząć i zatrzymać się na noc jeśli zaszłaby taka potrzeba. Druga teorią jest to że wieża pilnowała wejścia na arenę orków (może za strażnicą zaczynał się teren "święty"). Jeśli połączyć wszystkie wieże z SO, Cytadelą i Fortecą można dojść do wniosku, że były to wieże sygnałowe przekazujące informacje ogniem/dymem/błyskami świetlnymi. W ten sposób można by szybko przesyłać informacje np do kopalni.

Rozpisałem się w sumie bez sensu ale teraz zadam pytanie: Czy wieże te zostaną w jakiś sposób zagospodarowane? I czy most koło SO zostanie naprawiony? (w sensie stworzenia całego mostu z kamienia).
Badaliśmy temat tych wież. To wieże strażnicze orków, przebiegające zapewne wzdłuż dawnej granicy ich terytoriów. Jak można wnioskować, po zwycięskiej pierwszej wojnie z orkami, granice terenów kontrolowane przez ludzi nieco się poprzesuwały. A przynajmniej takie były moje wnioski na podstawie analizy ich położenia oglądanego na rzucie Doliny z lotu ptaka (satelity ;)) i ich tekstur.

Morghar99

Morghar99

Użytkownicy
posty180
Propsy129
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy miasto Khorinis zostanie powiekszone poprzez dodanie budynkow w puste i niewykorzystane miejsca w miescie czy przez modyfikacje i powiekszenie terenow przez developerow?
Czy miasto Vaduz bedzie znacznie wieksze od Khorinis?
 

GaroK

GaroK

Użytkownicy
posty68
Propsy24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Za to ja tym dłużej słucham o alphie gothica tym bardziej mnie boli że nie przyjdzie nam w to pograć, a jeszcze bardziej się triggeruje jak gość się wpieprza "element ten zostanie odtworzony w naszym wspaniałym modzie", żaden mod, w tym dzieje khorinis NIE JEST w stanie odtworzyć tego co pirania dla nas planowała chociażby w 25%.

 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Za to ja tym dłużej słucham o alphie gothica tym bardziej mnie boli że nie przyjdzie nam w to pograć, a jeszcze bardziej się triggeruje jak gość się wpieprza "element ten zostanie odtworzony w naszym wspaniałym modzie", żaden mod, w tym dzieje khorinis NIE JEST w stanie odtworzyć tego co pirania dla nas planowała chociażby w 25%.
Chodzi ci o dodatek do gothica niewydany?
 

Morghar99

Morghar99

Użytkownicy
posty180
Propsy129
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie dąsaj się kolego i nie marudź tylko się ciesz z tego co twórcy tego moda dla nas robią. Zwykli fani Gothica próbują po prostu odtworzyć to co potrafią i to co usłyszeli od PB. Jak ci się nie podoba to sam sobie odtwórz 100%. Ja jestem zadowolony z pietyzmu, czułości, i precyzji z jaką oni wykonują tą modyfikację. Nie podoba się nie graj.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry