Bractwo Spolszczenia - prośba o pomoc 5074 11

O temacie

Autor Quasch

Zaczęty 6.05.2016 roku

Wyświetleń 5074

Odpowiedzi 11

Quasch

Quasch

Bractwo Spolszczenia
posty264
Propsy840
ProfesjaTłumacz
  • Bractwo Spolszczenia
Witajcie.
Piszę, bo może akurat ktoś na tym forum będzie w stanie pomóc. Nie możemy sobie poradzić od jakiegoś czasu ze skryptami. Najpierw przerósł nas Dirty Swamp, teraz Wioska Miranda i po prostu szkoda nam naszej pracy. Obawiamy się, że takich incydentów może być jeszcze więcej - tłumaczenie mamy gotowe, a nie mamy jak dać moda graczom do ogrania, bo jest niegrywalny przez błędy i bugi w polskiej wersji, wywołane przez skrypty.
W Dirty Swamp (mod na 20h) mieliśmy w polskiej wersji pełno błędów skryptowych typu uderzające nas za każdym razem tchnienie śmierci, kiedy kogoś trafiliśmy, albo niepokazujące się dialogi, przez co nie można było ukończyć moda, a czego w niemieckiej wersji w ogóle nie było.
W Mirandzie mamy zaś np. krzak, przez który nie da się przejść (jest z nim związana misja). Tak samo. Tutaj opos zrobił małe porównanie:

https://www.youtube.com/watch?v=XU-T2ewqdT4

Wie ktoś może, przez co robią się takie błędy i jak temu zaradzić? Nasz skrypter niestety nie poradzi sobie z takimi problemami, a bardzo by nam na tych modach zależało. Za każdą pomoc będziemy wdzięczni :)

Pozdrawiam

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Prawdopodobnie ktoś z was przetłumaczył nazwę obiektu i dlatego nie działa.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Imo coś się zjebało z funkcją tego movera w skryptach. Łatwiej będzie jak przekopiujemy tłumaczenie na tekst wydobyty DialogGetterem.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A skąd macie skrypty? Jeśli były dekompilowane gothicsourcerem to bardzo prawdopodobne, że powstało po tym sporo błędów, które mogą być przyczyną takich problemów. Natomiast jeśli pracowaliście na tych samych skryptach, których używali twórcy modyfikacji to błędy musiały wkraść się już podczas spolszczania, tak jak pisał Splash, prawdopodobnie przetłumaczone zostały jakieś wpisy, których tłumaczyć nie należy. Co do DialogGettera to tam właśnie łatwo jest popełnić taki błąd z uwagi na to, że są tam tylko same stringi tekstowe bez kontekstu za co odpowiadają w skryptach.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Wydaje mi się że raczej nie otrzymali skryptów od twórcy, więc pewnie jak mówisz wkradły się błędy :)
 

Barnaba

Barnaba

Użytkownicy
posty276
Propsy288
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Nie otrzymaliśmy skryptów od twórców bo od dawna są nieaktywni w moddingu
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy436
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Dekompilowane Sourcerem. Twórca nie jest aktywny od 2008 roku. A, i to jest akurat dobre o DialogGetterze, że tylko pokazuje tekst wydobyty z gothic.dat i ou.bin bez dekompilowania skryptów.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A, i to jest akurat dobre o DialogGetterze, że tylko pokazuje tekst wydobyty z gothic.dat i ou.bin bez dekompilowania skryptów.
Tak, z jednej strony DialogGetter ma tą zaletę, że nie widziałem jeszcze by uszkodził jakiekolwiek skrypty, natomiast tak jak pisałem jest to niestety okupione tym, że nie ma się dostępu do kontekstu w jakim dane teksty występują i można przetłumaczyć stringi które nie powinny być dotykane, np.  ta linijka: Snd_Play ("Geldbeutel"); wyświetli się w DG jako Geldbeutel, a jej przetłumaczenie spowoduje, że dźwięk ów nie będzie działał w grze.

Z drugiej strony skoro macie całość skryptów z GSa to rozwiązanie, które proponuje Nefario nie jest takie złe bo będziecie mogli zawsze w nich sprawdzić co trzeba tłumaczyć w DG, a co nie. Ewentualnie trzeba by było znaleźć błędy jakie spowodował GS przy dekompilacji i je poprawić, ale jeśli nie pokazuje errorów przy kompilowaniu (kompilujecie GSem?) to może się okazać trochę trudne.

Quasch

Quasch

Bractwo Spolszczenia
posty264
Propsy840
ProfesjaTłumacz
  • Bractwo Spolszczenia
Ok, dzięki. Wygląda na to, że tym DialogGetterem może się udać. Tylko jedno pytanie jeszcze: Naprawdę trzeba to wszystko ręcznie kopiować? Nie ma jakiegoś szybszego sposobu?

wiwi

wiwi

Użytkownicy
posty152
Propsy36
Profesjabrak
  • Użytkownicy
DOBRZE BY BYŁO ABY MODERATOR  UMIEŚCIŁ POST Bractwa Spolszczenia - prośba o pomoc   W  " WIADOMOŚCI TYGODNIA "
 


Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ok, dzięki. Wygląda na to, że tym DialogGetterem może się udać. Tylko jedno pytanie jeszcze: Naprawdę trzeba to wszystko ręcznie kopiować? Nie ma jakiegoś szybszego sposobu?
Możesz napisać program lub znaleźć kogoś, kto go napisze.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry