[G1] Welt der Verurteilten/Świat Skazańców v1.3 PL 127286 232

O temacie

Autor Quasch

Zaczęty 13.01.2016 roku

Wyświetleń 127286

Odpowiedzi 232

Quasch

Quasch

Bractwo Spolszczenia
posty264
Propsy840
ProfesjaTłumacz
  • Bractwo Spolszczenia

Quasch
Bractwo Spolszczenia

[G1] Welt der Verurteilten/Świat Skazańców v1.3 PL
2016-01-13, 21:25(Ostatnia zmiana: 2018-07-22, 23:32)

Wprowadzenie:

Twardo wylądował na dnie jeziora, do którego wrzuciła go królewska straż, po tym jak został skazany na spędzenie reszty swego życia za barierą. Nazywali to miejsce "kolonią skazańców" oraz "światem anarchistów". Zdawał sobie sprawę, że w tym świecie obowiązuje inne prawo - prawo dżungli. Był pewien, że da sobie radę, jednak po chwili przeszyło go potężne uczucie niepewności, kiedy zobaczył nagle stojących przed nim trzech mężczyzn, odzianych w czerwone mundury, którzy ponuro na niego spoglądali. Przywitali go słowami "Witamy w Kolonii!", po czym sprowadzili do parteru jednym strzałem. Jak tylko zawroty głowy minęły, otrzepał swoje ubranie i udał się ścieżką rozciągającą się przed nim. Opodal drogi znalazł pewną ofiarę, która była pokłosiem tego świata rządzonego przez barbarzyńców. Zwłoki człowieka, który widocznie sobie nie poradził z tego typu towarzystwem. Starą broń i narzędzia za czasów, kiedy to w Kolonii panowały prawo i porządek. Powoli uzmysłowił sobie, że jego początkowe założenia na temat tego świata znacznie odbiegają od tego, jaki był on w rzeczywistości.

Gdy tylko dotarł do bram pewnego siedliska, który więźniowie zwali "Starym Obozem", był z początku pod wielkim wrażeniem wielkości tego miejsca. Jednak usłyszawszy słowa pewnego mężczyzny, stacjonującego przed bramą, brzmiące "Ej, ty! Czego tu chcesz?", szybko dały znać o sobie realia. Co rychlej wyjaśnił, że jest nowy w Kolonii i chciałby się tylko trochę rozejrzeć. "W takim razie pakuj swoje cztery litery do środka. Wierz mi, nowi chybko załapują, jak się tu sprawy mają. Hehe." - odparł mu z drwiącym uśmieszkiem strażnik bramy. Dopiero co wkroczył do obozu, a już zaczepił go kolejny mężczyzna w czerwonej zbroi. Zażądał opłaty w postaci rudy, która była walutą w tym świecie. Jako że był nowy, wyjaśnił taktownie, że rudy nie posiada, ponieważ dopiero co tu trafił. Bez długich namysłów zbyto go słowami: "W takim razie uważaj na siebie, kolego!", a strażnik odszedł w swoją stronę. Współwięźniowie, którzy obserwowali całe to zdarzenie, groźnie mu się przyglądali. Jeden z nich rzucił się na niego znienacka z kilofem w ręku i próbował go trafić, na szczęście on zdołał uniknąć uderzenie i migiem wziął nogi za pas. "Jeszcze cię dopadniemy!" - słyszał za sobą, ratując swoje życie. Jeden nieostrożny krok i niewprawnie upada on na ziemię. "Hej, ty! Chodź tutaj!" - usłyszał głos z prawej strony. Machał do niego inny skazaniec, przesiadujący w jaskini. Skierował tam swe kroki najszybciej jak tylko potrafił, po czym spojrzał na przyjaźnie wyglądającą twarz. "Pewnie jesteś tu nowy, co? Musisz wystrzegać się tych ludzi ze Starego Obozu, chłopcze. Tym osobnikom nie można ufać. NIKOMU w Kolonii nie można ufać." - rzekł mu współwięzień, obserwując przy tym, jak ludzie ze Starego Obozu zaprzestali jego poszukiwań i udali się z powrotem do obozu.

"Mogę pomóc ci się tu odnaleźć, jeśli chcesz. Rozbiłem obóz niedaleko stąd." - powiedział przyjaźnie nastawiony współwięzień. Nowy - jak go wszyscy nazywali - zgodził się, po czym udali się razem wzdłuż ścieżki prowadzącej do lasu. Dobroduszny pomocnik zatrzymał się z nagła przed stromym urwiskiem. Zastanowiło to nowego; w końcu po co on się tutaj zatrzymał? Żadnego śladu obozowiska, jak okiem sięgnąć. Niespodziewanie jego towarzysz odwrócił się i wbił mu w brzuch swój miecz, przez co powoli osuwał się on na ziemię. "Szkoda. Liczyłem, że będziesz miał przy sobie coś wartościowego. Tylko nie pytaj dlaczego. Mówiłem przecież, że w tym świecie nikomu nie można ufać." - dochodziły do niego słuchy podczas przeszukiwania jego kieszeni. Kiedy już było po wszystkim, zostawił swoją ofiarę na pastwę losu i ruszył w swoją stronę. Leżał samotnie w lesie; nie miał nic. Nie miał pojęcia, czego miał się tutaj spodziewać. Niczego w tym świecie nie osiągnął. Był nikim innym, jak tylko kolejnym więźniem, jakich pełno w tej Kolonii. Nim stracił do końca przytomność, miał jeszcze jedną, ostatnią myśl. Wiedział już, dlaczego ludzie z zewnątrz tak odczuwali strach przed tym miejscem. Wiedział, że na tym świecie nigdy nikomu nie można ufać. Potem zamknął oczy i opuścił ten świat równie szybko, co się do niego dostał. Świat, który słusznie nazywali "światem skazańców".


Opis modyfikacji:

"Gothic - Świat Skazańców" jest modem rozszerzającym podstawkę. Dodaje on do gry nowe historie, mnóstwo nowych frakcji czy też urozmaica obozy w grze, jednak użyte są jedynie istniejące już materiały, które ta gra oferuje.
Każdy, kto grał w oryginał, odkrył jedno czy więcej miejsc, w których pomyślał sobie pewnie "Dlaczego nic tu nie zostało zrobione?".
Istnieje naprawdę cała masa takich miejsc, przy których można spokojnie zadać tego typu pytanie. Każdy gracz na pewno choć raz sobie je zadał.

I właśnie tutaj do akcji wkracza modyfikacja pt. "Świat Skazańców". Mod ten wykorzystuje albo dostępne już materiały, które wprawdzie były obecne w plikach z oryginału, ale nie znalazły zastosowania w grze, albo dodaje specjalnie wykreowane historie, które nie odbiegają w wielkim stopniu od stylu znanego nam z podstawki. Oprócz niewykorzystanych miejsc, te kilka misji pobocznych dostępnych w oryginale również pozostawiało sporo do życzenia. Za szybko wracało się do wątku głównego gry, który to z biegiem czasu oferował kilka dodatkowych zadań.
W tym przypadku modyfikacja również korzysta z oryginalnych plików. Wiele postaci, które w oryginale albo miały do powiedzenia tylko jedno zdanie, albo nie miały w ogóle żadnego znaczenia, zostało powiązanych z różnymi zadaniami.
Teraz oferują one graczowi dodatkowe misje, które będzie mógł on wypełnić poza głównym wątkiem.

Wielu graczy skarżyło się również na bugi w grze. Twórcy oryginału wprawdzie opracowali kilka patchy, jednakże pewne oczywiste i irytujące błędy nigdy nie zostały naprawione. Chodzi tu np. o bugi z brakiem dźwięku podczas wyprowadzania animacji czy też niemożność wykonania określonych zadań. Również i tutaj "Świat Skazańców" przychodzi z pomocą.
Liczne błędy z podstawki zostały poprawione i gra teraz sprawia wrażenie ukończonej produkcji.

Kolejnym elementem, który poprawia ta modyfikacja, jest właśnie rola w grze. Już w oryginale znalazło się wielu śmiałków, którzy ochoczo wędrowali sobie po kolonii bez żadnego celu, aby po prostu móc tylko rozkoszować się atmosferą gry. Problem podstawki polegał jednak na tym, że tak naprawdę nikt nie zwracał uwagi na to, do którego obozu należy nasz bohater ani jaką posadę tam zajmował.
W tym modzie postacie różnie reagują na gracza, w zależności od tego, do jakiego obozu zdecydował się dołączyć.
Niektórzy ludzie będą go traktować uprzejmie, inni z szacunkiem, jeszcze inni będą do niego wrogo nastawieni i wcale nie będą bali się tego ukrywać. To daje graczowi poczucie, jak gdyby był on gdzieś po środku między byciem popychadłem, a byciem szanowanym członkiem danego obozu. Ponadto gracz może teraz realizować różne codzienne zadania innej frakcji. Nie ma znaczenia czy jako komiwojażer, najemnik czy też wojownik areny. Gracz nie musi już stale zgrywać bohatera, lecz może po prostu współuczestniczyć przy codziennym życiu wewnątrz bariery. Gracz może dokładnie wszystko to, co i pozostali NPC.

W oryginale jedynie gracz posuwał się cały czas dalej. Całe otoczenie pozostawało praktycznie bez zmian. Postacie tkwiły w trakcie gry zasadniczo w tym samym miejscu i od początku nie poczyniły żadnych większych kroków. Gdy tylko bohater trafia za barierę, żaden inny NPC ani nie awansuje, ani nawet nikt nie zdobywa nowej broni czy lepszej zbroi.
Do tego również się przyłożyliśmy i próbowaliśmy uczynić świat jeszcze bardziej żywym. Teraz NPC podczas rozgrywki pną się do góry, jeśli chodzi o gildię, nabywają nowe pancerze. Do tego dochodzą również myśliwi przemierzający cały świat czy też zróżnicowane wydarzenia, na które napotkamy, kiedy tylko dołączymy do któregoś z obozów.



Cechy modyfikacji:


* Możliwość zostania Guru,
* Możliwość zostania Magnatem (tylko dla najgorliwszych graczy),
* Wiele różnorodnych nowych zadań,
* Nowy balans broni i potworów,
* Inteligentne zachowanie potworów i ludzi,
* Puste obszary zostały włączone do świata gry,
* Niewykorzystane miejsca mają teraz nowe zastosowanie w grze,
* Puste jaskinie już nie są puste,
* Poziom trudności podobny do tego z dodatku "Noc Kruka",
* Nowe umiejętności do nauki (dochodzi alchemia, kowalstwo, gotowanie itp.),
* Bujniejsza roślinność,
* Bardziej realistyczne codzienne czynności NPC,
* Ulepszanie pancerzy,
* Losowe nagrody dla wielu questów,
* Wiele nowych NPC,
* Bardziej zróżnicowane reakcje NPC na bohatera,
* Oryginalne zadania zostały zmienione lub rozszerzone,
* Naprawiono wiele błędów z podstawki,
* Ukryte skarby,
* Świat rozwija się wraz z bohaterem,
* Kilka easter eggów,
* Logika różnych zmian, które nawiązują do Gothic II,
* Bardziej "żywy" świat,
* Poprawione loadscreeny,
* Tłumaczenie wysokiej jakości,
* In Extremo  :joy:





Screeny:

Spoiler













Prezentacja świata:




Aby wszystko działało prawidłowo, należy posiadać zainstalowane następujące komponenty:

1. Gra.
2. GMDK: http://www.worldofgothic.de/dl/download_28.htm
3. Gothic Starter: http://www.worldofgothic.de/dl/download_34.htm
4. System Pack: http://dl1.worldofplayers.ru/games/gothic/patches/systempack/g1classic-systempack-1.1.exe
5. FPS patch (nieobowiązkowy, ale jeżeli chcemy poprawić liczbę FPS w grze, warto pobrać): http://www.bendlins.de/nico/gothic/misc/ (pobieramy GothicFPS.108. zip)
6. Mod.


>>>  Download   <<<


Credits:

Tłumaczenie: Quasch
Korekta: Quasch
Skrypty: Nefario
Grafika: Blizna
Filmy: OwcaZagady
Testy: Quasch, Freddy, AhnBael, OwcaZagady


Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Nic ciekawego tak naprawde modyfikacja. Zadania w wiekszosci nudne, przynies podaj, leć zobacz i wróć, do tego podobne do innych typo Golden Mod ale to raczej nic dziwnego bo obydwa mody mają w zamiarze przywrocic powycinane wątki. Takie mocne 5/10.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Mam problem z instalką moda.. otóż już na samym początku wywala mi błąd "nie można odnaleźć określonego pliku" pobierałem ponownie ale nic nie dało. Jakieś porady?
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty354
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Nic ciekawego tak naprawde modyfikacja. Zadania w wiekszosci nudne, przynies podaj, leć zobacz i wróć, do tego podobne do innych typo Golden Mod ale to raczej nic dziwnego bo obydwa mody mają w zamiarze przywrocic powycinane wątki. Takie mocne 5/10.
Cały Gothic to przynieś, podaj, pozamiataj. Modyfikacja nie jest zła ani dobra. Ja bym dał 6/10

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Na temat instalki najlepiej jak wypowie się @Nefario
 

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
W takim razie czekam na pomoc ^ :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

G1 Świat Skazańców PL
#6 2016-01-15, 15:45(Ostatnia zmiana: 2016-01-15, 16:10)
Ile mod dodaje nowych postaci i questów pobocznych?

EDIT: 50 questów? To całkiem nieźle :)
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Szczerze nie liczyliśmy. Postaci aż tak wiele nie jest, są to głównie postacie z G2 - bandyci z Jarkendaru i Khorinis (Brago) oraz w Obozie Bractwa spotykamy Gor Bobę i Baala Lukora. Questów tam jest może z 50 wliczając gildyjne.
 

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
Witam.
Na forum Bractwa czytałem, że aby zostać Magnatem, trzeba wykonać wszystkie zadania na korzyść Starego Obozu, ale nikt nie potwierdził kilku kwestii z tym związanych, a mianowicie - czy trzeba oddać listę Jana bezpośrednio Diego, czy trzeba płacić Strażnikom za ochronę, i czy wykonanie jakiegoś zadania bądź zadań dla ludzi z innych obozów nam to uniemożliwi, np. zadań w obozie Quentina. Czy ktoś zaznajomiony z tematem może rozjaśnić dla mnie/nas te kilka kwestii ? Byłbym bardzo zobowiązany.

Czytałem tam także, że opłaca się uczyć Kradzieży, bo jest ona niezbędna do wykonania niektórych zadań, czy to również prawda ? I jak ta Kradzież wygląda, tak, jak w G1 wyglądała zawsze, czy tak, jak wygląda w NK ?

Mam też pewną obawę co do poprawności zainstalowania moda, a mianowicie, instalacja niby się powiodła i wygląda, że wszystko zrobiłem, jak trzeba, ale gdzieś czytałem, że w modzie pojawią się nowe umiejętności, jak górnictwo czy kowalstwo, a na karcie postaci nie mam ich wypisanych, czy to oznacza, że źle zainstalowałem moda ?

Z góry dzięki wielkie za udzielone odpowiedzi, pozdrawiam.
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Tak, bezpośrednio do Diego. Nie grałem Magnatem, ale z tego co mówił @Quasch to wszystkie zadania w grze muszą zostać idealnie zrobione na korzyść Starego Obozu. Zadania wykonane w innych obozach nie powinny blokować.

Jeśli masz dobrze zaintalowanego moda, to Diego powinien nosić nowy pancerz, a na placu wymian powinno być kilku NPC.
 

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
Czyli wszystko w porządku, zainstalowane jak trzeba, ale brak tych nowych umiejętności (jeśli są) na karcie to mnie zmylił. Dzięki. A co z Kradzieżą ? Ktoś się orientuje, jak ona wygląda, i czy się przydaje ?
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

hihi12

hihi12

Użytkownicy
Degustator efru
posty47
Propsy3
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Degustator efru
gdzie znajde zbuntowanych kopaczy
 

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Mam pytanko odnośnie zostania Magnatem : ) mianowicie jeśli popsułem questa "Należność" dla kopacza sprzed obozu to już pozamiatane?
 

Quasch

Quasch

Bractwo Spolszczenia
posty264
Propsy840
ProfesjaTłumacz
  • Bractwo Spolszczenia
Ten quest akurat raczej nie jest wymagany. Pewności ci jednak nie dam, tak na 90%.

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Dobrze wiedzieć ^ : ), a jak wykonać questa "Guru Złodziei" dla Rączki? mam już amulet Butcha przy sobie ale nie mogę go podrzucić Klinowi
 

Quasch

Quasch

Bractwo Spolszczenia
posty264
Propsy840
ProfesjaTłumacz
  • Bractwo Spolszczenia
Musisz mieć wyuczoną kradzież kieszonkową.

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Mam na mistrza ale mogę tylko kraść nie mogę nic podrzucić od siebie czy to bug ? w jaki sposób w ogóle przebiega ten quest ;) ?
 

Quasch

Quasch

Bractwo Spolszczenia
posty264
Propsy840
ProfesjaTłumacz
  • Bractwo Spolszczenia
W takim razie pewnie masz buga. W ostateczności możesz wyrzucić amulet, zamienić się w Klina na kodach i go zabrać.

KarolskyDamiansky

KarolskyDamiansky

Użytkownicy
Strażnik Strażników
posty78
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Strażnik Strażników
Siemanko, mam parę pytań, a mianowicie : 1 : Co trzeba zrobić i w którym rozdziale aby zostać Guru ? 2 : Gdzie jest Balor ?
 
"Smoki mają jakiegoś władcę, ale nie chcą o nim nic mówić. Oczywiście poza tekstami typu „Nasz pan przyjdzie i zniszczy świat” i takie tam" - Z pamiętnika Bezimiennego, ???r

saint269

saint269

Użytkownicy
posty109
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Witam wszystkich wypełniłem wszystkie zadania na korzyść SO (chyba) i nie mogę zostać magnatem. Czy to nie jest przypadkiem bug?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry