Spoiler
Naszym celem jest wejście do wielkiej piramidy. Dlatego potrzebujemy dwóch tablic ale po kolei.
Na środku pustyni jest budynek z 4. pulpitami. Aby je uaktywnić musimy zdobyć cztery kawałki (podobne jak item, który się zabiera ze zwłok martwego kamiennego strażnika). Można je zdobyć w różnych miejscach na pustyni. Są mocno strzeżone. Mając te kawałki idziemy do tych czterech pulpitów i uaktywniamy je. Otwiera się wejście na szczycie małej piramidy, gdzie zdobywamy berło Adanosa. Kolejnym krokiem jest zdobycie łzy Adanosa, która znajduje się w lokacji po wskoczeniu do wielkiej dziury na pustyni. Będąc w środku dziury musimy najpierw przeskoczyć przez szczelinę, zabrać pałkę obok golema (wymagana akrobatyka) i wrócić w miejsce gdzie wskoczyliśmy na najniższy poziom tej jaskini. Znajdujemy ogromny talerz, w który uderzamy trzy razy pałką. I szybko wchodzimy na budynek z wielką kolumną. Kiedy będziemy już na górze, powinienem na dole już być wielki pełzacz. Następnie wchodzimy w interakcję z ta kolumną i go zabijamy. Idziemy do jego leża, zabieramy klucz do skrzyni, która jest obok w odnodze jaskini i następnie wracamy tam gdzie był golem. Idziemy dalej, skacząc dwa poziomy niżej. Zabijamy gacki, po czym czytamy pulpit i otwiera się nam przejście za głębokim dołem, zaraz obok. Skaczemy i za zakrętem jest
teleport do nowej lokacji.
Tutaj na dole jest przejście z kratą, możemy użyć przemiany w chrząszcza albo kręcić bączki by się tam dostać i wydostać. Czyścimy jaskinię i powrót. Teraz wracamy o jeden poziom do góry i po lewej stronie są występki skalne po których się wspinamy. Będąc na górze, w lewo jest smoczy korzeń. My idziemy w prawo ale polecam wcześniej założyć młot Adanosa. Dochodząc do końca półki skalnej, skaczemy tam jak są kamienni strażnicy. Zabijamy wszystkich i na górze jest kolejne przejście z kratą. Otwiera je przycisk na środkowej kolumnie/pomniku z przodu. Wchodząc do środka spotykamy kilka pułapek. Pierwsza polega na przejściu by nie dotykać podłogi. W tym celu musimy wejść na gzyms po prawej czy lewej stronie, skoczyć na środkowy mini ołtarzyk obok ściany i dalej podobnie. Druga pułapka uaktywnia się jak wejdziemy do kolejnego pomieszczenia (jest to strażnik) i musimy tutaj szybko wejść po lewej stronie najpierw na taki duży wazon, a potem na pomnik i skaczemy poza zagłębienie. Dalej mamy pomieszczenie z nieaktywnym jeszcze teleportem powrotnym i z dwoma bocznymi wejściami z kratami. Obok są przyciski. Możemy otworzyć tylko jeden. Jak będziemy chcieli wejść do drugiego np. za pomocą bączka, Adanos nas ukarze.
Po prawej stronie są rzeczy chyba dla maga, a po lewej dla wojownika. Oczywiście spotkamy tam również mocnych bossów. Kiedy zabijemy jednego z nich idziemy dalej i czeka nas kolejna walka z kuzynem Śniącego;) Dalej już są tylko kamienni strażnicy. Zabieramy łzę i kilka naprawdę ciekawych rzeczy. Wracamy do wspomnianego wcześniej teleportu i przenosi nas na pustynię niedaleko głębokiej jamy.
Mając berło i łzę naciskamy na jedno z nich i pojawia się nam teraz berło jako pierścień. Zakładamy go i nad pustynię nadciąga burza z gradowym deszczem. W tym momencie niedaleko małej piramidy, w takim "kamiennym kręgu" z płonącymi kolumnami na górze pojawił się strażnik (podobny jak ten gdzie walczyliśmy z Krukiem). Szukamy go i przy nim jeszcze raz zakładamy berło Adanosa, a następnie po obudzeniu zabijamy młotem. Zabieramy kawałek tablicy z jego zwłok. Teraz musimy znaleźć jeszcze czterech strażników. Mając pięć kawałków, naciskamy na jeden i łącza się w całość. W ekwipunku pojawia się jedna z dwóch tablic. Drugą ma jeden z amuli przed wielką piramidą. By je zabić, muszą stać blisko siebie, nawet jak jeden będzie martwy.
Mając dwie tablice, wracamy do budynku obok małej piramidy i wkładamy je do pulpitu. Pojawia się nam nowa tablica w ekwipunku, którą musimy najpierw otworzyć, żeby pojawił się wpis w dzienniku. Potem idziemy do wielkiej piramidy. Pierwsze wrota otworzyły się nam jak zabiliśmy amula, drugie otworzą się jak włożymy tablicę. Następnie otwiera się nam piramida i pojawiają się nieumarli. Zabijamy wszystkich i wchodzimy po dużych stopniach do góry by przeczytać cztery pulpity, a wraz z nimi pojawiają się nam cztery zadania, które musimy wykonać.
1.Zabić ognistego golema na pustyni. Znajdziemy go otoczonego filarami i skałami. Robimy to zgodnie z opisem w nocy ponieważ wtedy jest podatny na obrażenia.
2.Musimy napełnić wodą Adanosa pięć stągwi na pustyni. W tym celu najpierw idziemy do studni obok wielkiej dziury, napełniamy zwykłe puste butelki wodą Adanosa i teraz czeka nas wędrówka po pustyni do pięciu miejsc. Ale robimy to dopiero z krokiem 3. Jeśli nie zdołamy napełnić butelek mimo, iż je mamy musimy iść do wodospadu obok ściany skalnej na pustyni. Tam znajdziemy rączkę do pompy oraz kaktus który przyda się później.
3.Musimy położyć specjalny kryształ na pięciu ołtarzach na pustyni. Kryształ zdobędziemy obok trzech trolli, po prostu je wykopujemy kilofem. Potem idziemy do Saturasa i do jednego z magów wody - nie pamiętam imienia ale to nie jest problem. Wszyscy są w jednym miejscu. Teraz mając gotowe kryształy i wodę w butelkach, wędrujemy po pustyni. Kiedy napełnimy stągwie wodą czy położymy ostatni kryształ na ołtarzu, powinien pojawić się wpis w dzienniku.
4.Musimy złożyć dar Adanosowi. Jest to smocze jajo, które znajdziemy w jednej z jaskiń na pustyni. Wystarczy iść dookoła pustyni blisko ściany. A składamy je na ołtarzu idąc od wielkiej dziury do wielkiej piramidy. Czasami podczas kładzenia nic się nie dzieje, dlatego musimy dobrze stanąć przed ołtarzem i podobnie miałem w przypadku stągwi z wodą.
Mając wykonane te zadania. Czytamy teraz pulpit na dole w wielkiej piramidzie. Dowiadujemy się, że musimy ożywić martwe drzewo - znajduje się tam czarny troll boss i jest również teleport. Idziemy więc do Saturasa, który nas kieruje do Xardasa.Ten mówi nam, że zbytnio jest zajęty i jeśli mu przyniesiemy kilka składników to zrobi nam odpowiednią miksturę. Będziemy potrzebować trollich jagód, wcześniej wspomniany kaktus i jeszcze kilku składników. Teraz nie jestem pewien ale chyba szło się od razu do tego ołtarzu obok tego martwego drzewa. Po czym powinno ono ożyć i znów powinien pojawić się deszcz.
Wracamy do dolnego pulpitu w wielkiej piramidzie i tu mam małą lukę w pamięci. Mogę się mylić ale robimy tak. Czytamy jeszcze raz pulpit. Następnie idziemy w boczne nawy, gdzie już powinny być aktywne teleporty, które przeniosą nas w to samo miejsce. Czytamy kolejny pulpit. Zabieramy co się da. Wracamy przez teleport. Teraz powinno być już otwarte przejście na środku piramidy w dół po schodach, jeśli nie to czytamy jeszcze raz pulpit. Na dole jest korona Adanosa.
Mając już berło, koronę i młot Adanosa założony, możemy iść śladem Kruka. W tym celu wychodzimy z piramidy i kierujemy się w prawo do skał i szukamy wąskiej długiej jaskini. W środku są dwa szkielety z bronią dwuręczną i jeden mag. Na końcu jaskini jest biała poświata, a za nią głęboka jama. Klękamy przed poświatą i teraz powinien pojawić się wpis i znów burza. Jakby czegoś nam brakowało to pojawi się komunikat, że jeszcze nie jesteśmy gotowi. Przechodzimy na druga stronę idąc w powietrzu. Następnie widzimy w dole zielona oazę ale czeka nas trudne przejście ponieważ jest tam mnóstwo szkieletów i magów. Na końcu spotykamy kolejnego smoka-strażnika, który pyta się czy jesteśmy gotowi by stawić czoła starożytnemu złu. Mówimy tak i wchodzimy do środka. Tam czekają nas nieśmiertelni kamienni strażnicy. Mając założone artefakty Adanosa powinniśmy je spokojnie teraz zabić na jednego hita lub ewentualnie na dwa. Kierujemy się w prawo, zabijamy bosa i otwieramy sobie wejście do komnaty z Krukiem w poprzednim pomieszczeniu.
Krótka rozmowa ze starym znajomym, który przeszedł straszną metamorfozę i teraz czeka nas długi pojedynek z różnymi potworami. Każda fala stworów będzie mocniejsza. Fal jest pięć. Polecam częste zapisy gry. Kiedy już poradzimy sobie na końcu z czterema mini śniącymi, atakuje nas wreszcie Kruk. Zabijamy, bierzemy upragniony szpon i wracamy do złotego smoka i Saturasa.