Gothicowe Prace 44017 75

O temacie

Autor Jakub91

Zaczęty 6.01.2016 roku

Wyświetleń 44017

Odpowiedzi 75


Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer
Dlaczego ta luneta ma tyle trójkątów? Jest to raczej dosyć prosta bryła, którą można nieźle zoptymalizować a na pewno wiele rzeczy załatwić za pomocą normalki.
Ta szpula (dobrze mówię?) też wydaje się mieć za dużo poly. Tj wyżej sporo rzeczy załatwiłaby nie tylko normal mapa ale samo albedo.

no i jak na moje oko, kiepskie rozłożenie geometrii.
Wymodeluj z tego hp i wypal normal mapę na lp

Ja tam za bardzo się nie znam na grafice, ale jednak trochę pracowałem (nadal pracuję) przy tym, więc coś tam ogarniam w temacie.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Zgadzam się z przedmówcą, optymalizacja fatalna, dodać taki obiekt do gothica to nie porozumienie, 4 000 tris to stanowczo za dużo. Spróbuj chociaż tą lunetę od nowa wymodelować.
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki że ktoś w ogóle odpowiedział ;p Na razie umiem tylko modelować, praca z teksturami rozpocznę po ukończeniu części lokacji którą tworzę. Grafiką zajmuje się amatorsko i w sumie dopiero od świąt właściwie obejrzałem tylko tutorial gumena i zacząłem robić XD Dziękuje za uwagi lunetę zrobię z ośmiokąta. Co do szczegółowości, po obejrzeniu kilku modeli z hivera zacząłem tworzyć bardziej szczegółowe modele, choć moje nie są tak dobrze z optymilizowanę. Tan na oko sadzę ze robię przynajmniej o 1/3 za dużo polygonów co zwiększa ilość tris. Jak skończę wrzucę okręt, który modeluje.

Pytanie: czy nazwy materiałów i tekstur muszą być oryginalne z gothica ? Czy mogę je sobie dowolnie nazywać ? Raczej będę używał nowych tekstur z modów graficznych.
 

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer
Nwm co to gothic, więc się nie wypowiem, ale mogę powiedzieć coś na temat grafiki.
Ogólnie to dam te same rady co mi kiedyś dawano (patrz wątek prace game-artowe i mój karabin hk oraz noktowizor):
wywal blendera i zainstaluj maxa
oraz

Cytuj
Przejrzyj sobie tę serię tutoriali najlepiej :)
https://www.youtube.com/watch?v=2Tgy0lBdJK0


Ogólnie mogę powiedzieć, że bez sensu jest zakładanie nowych tematów (i dodawanie "gotowych" prac) kiedy jest jest się, powiedzmy szczerze, chujowym...  :ok:
Nawet tutaj na forum jest sporo ciekawych tutoriali na temat grafiki 3d/2d. Wystarczy poszukać, poszperać i można znaleźć wiele przydatnych informacji, nawet w naszym języku.
Ode mnie chyba tyle..
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
dlaczego ma wywalić blendera? jakieś argumenty?
 

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer
W porównaniu z maxem jest o wiele bardziej przyjemniejszy i przyjaźniejszy początkującym. Oczywiście odczucie subiektywne.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W porównaniu z maxem jest o wiele bardziej przyjemniejszy i przyjaźniejszy początkującym. Oczywiście odczucie subiektywne.
i dlatego ma go wywalić?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Prędzej zainwestuje kasę w corala bo wszyscy pracodawcy to właśnie jego wymagają. Dziękuje za tutoriale ale pracę będę zamieszczał ze względu na jakieś cenne rady + jakoś nie mam ambicji by robić coś wybitnego raczej prace tylko do gothica. W końcu uczę się blendere tylko w tym celu XD

Pytanie - Wiem że gra sama po wgrania świata podzieli mi go na trójkąty. Czy blender posiada taką funkcję by zrobić to jeszcze w fazie tworzenia ?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Tak, triangulacja jest dostępna w Blenderze.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
W porównaniu z maxem jest o wiele bardziej przyjemniejszy i przyjaźniejszy początkującym. Oczywiście odczucie subiektywne.
Z takimi subiektywnymi radami możesz wypierdalac  :facepalm:
 

Pelon

Pelon

Użytkownicy
Jego Magnificencja
posty47
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Jego Magnificencja
Fajny stół, ale jak wyżej piszą koledzy: jest to za duzo poligonow jak na silnik gothica.
1. Moze byc bardziej niestabilna gra i przy wrzucaniu do spacera i obrobce bedzie ciezko, spacer nei jest na takie rzeczy stworzony jest zbyt niestabilny - jak dynamit:D .
2. Na starszych kompach bedzie lagowalo, wiem bo jest pare Radzieckich produkcji fajnych, ale z zbyt duza liczba detali w przedmiotach . Z 10 fps mialem :D .

Ale ogolnie dobra koncepcja daje propsa za tworczosc , ale gdybys chcial udostepnic do free modeli 3d to prosze obniz liczbe poly do minimum :D .
 
Chce być ninja ;D

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Juz nie przesadzajcie z tymi tri. Odkąd jest system pack nie są one aż tak ważne. Oczywiscie należy unikać dodawania tri tam gdzie one są zbędne, ale nie przeginajcie w drugą strone. Nie każdy tutaj jest Avallachem. C'nie @Avallach ? :F
 

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Gothicowe Prace
#13 2016-01-08, 15:22(Ostatnia zmiana: 2016-01-08, 16:08)

W porównaniu z maxem jest o wiele bardziej przyjemniejszy i przyjaźniejszy początkującym. Oczywiście odczucie subiektywne.
Z takimi subiektywnymi radami możesz wypierdalac  :facepalm:

No i zajebiście, od tego jest forum  :ok:. Jeżeli autor chce to skorzysta, proste.
Jeżeli autor tematu lub moderator powie bym spierdalał, to grzecznie się dostosuje.
Wszystko jasne i zrozumiałe, nie rozumiem po cholerę te podjazdy w moją stronę...

EDIT
No i jeszcze na obrone powiem, ze oprogramowanie od autodesku ma gigantyczne bazy tutoriali.  Support ze strony community autodesku jest ogromny a na pewno większy niż w przypadku blendera, co jest bardzo istotne dla początkujących (ułatwia naukę i ewentualna przesiadkę na inne narzędzia).
Oczywiście z takimi subiektywnymi radami do profesjonalistów to faktycznie mogę wypierdalać, ale moim zdaniem autor tego tematu nim nie jest.
 

Hydrosol

Hydrosol

Użytkownicy
posty4
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Juz nie przesadzajcie z tymi tri. Odkąd jest system pack nie są one aż tak ważne. Oczywiscie należy unikać dodawania tri tam gdzie one są zbędne, ale nie przeginajcie w drugą strone. Nie każdy tutaj jest Avallachem. C'nie @Avallach ? :F
Dlaczego uwazasz ze Avallach jest bogiem ?
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Juz nie przesadzajcie z tymi tri. Odkąd jest system pack nie są one aż tak ważne. Oczywiscie należy unikać dodawania tri tam gdzie one są zbędne, ale nie przeginajcie w drugą strone. Nie każdy tutaj jest Avallachem. C'nie @Avallach ? :F
Dlaczego uwazasz ze Avallach jest bogiem ?
Nie zrozumiałeś wypowiedzi Wowoza.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Gothicowe Prace
#16 2016-01-13, 16:40(Ostatnia zmiana: 2016-01-13, 16:47)
Juz nie przesadzajcie z tymi tri. Odkąd jest system pack nie są one aż tak ważne. Oczywiscie należy unikać dodawania tri tam gdzie one są zbędne, ale nie przeginajcie w drugą strone. Nie każdy tutaj jest Avallachem. C'nie @Avallach ? :F
Dlaczego uwazasz ze Avallach jest bogiem ?
Jakieś wątpliwości? :F
Swoją drogą odezwę się do ciebie wieczorem na PW, ewentualnie podaj jakiś IM jeśli korzystasz.
Mam pewne wątpliwości co do tego co pisałeś o dostępnie do kodu zEngina, ale jeśli to prawda, to zapewne można by znaleźć tam kilka interesujących rzeczy (zajmowałem się trochę reverse-engineeringiem finalnej wersji).

Co do wypowiedzi Wowoza, pajacuje tylko. Jeśli uważa że moje modele były przegięte jak na oryginalny silnik Gothica (kiedy je robiłem nie było jeszcze systempacków, DX11 renderera, właściwie ani jednego moda silnika, a Ikarus dopiero powstawał), to niech poda konkretne przykłady. I nie w tym wątku, tylko w mojej teczce.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Nie mowilem ze byly przesadzone w góre, tylko mocno zoptymalizowane :F
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Jakub91

Gothicowe Prace
#18 2016-01-14, 17:32(Ostatnia zmiana: 2016-01-14, 17:40)
  Dzisiejszy numer poświęcimy nowej dumie Królestwa Myrtany. Coraz częstsze pojawianie się orkowych galer przy granicach państwa, zmusiły naszego Króla do działania. To on w swojej mądrości, rozkazał stworzyć nowy okręt klasy admirał. Najlepsi szkutnicy wraz z pomocą najznamienitszych Magów kraju wspólnie zaprojektowali nową dumę królestwa. Tak oto powstała Pożoga. 40 metrowy statek, uzbrojony w 16 armat o kalibrze 10-ciu cali każde. Posiadający 2 maszty główne o ożaglowaniu rejowych oraz 2 maszty pomocnicze o ożaglowaniu skośnym. W arsenale posiada on dodatkowo prawdziwy miotacz ognia. W dziobowej sekcji okrętu na drugim pokładzie znajduje się zbiornik z łatwopalną cieczą. To ona zostaje wyrzucona przez metalową rurę, na której końcu znajduje się zapalony lont. Podpala on ciecz, która tryska nawet na 100 metrów. Dodatkowo wylot lufy miotacza znajduje się w drewnianej, pokrytej blachą paszczy smoka. Orkowe galery oraz bezwzględni piraci nie mają szans w starciu z tym okrętem a widok działającej głównej  broni musi siać grozę w sercach. Co ciekawe  przednie żagle przy rozłożeniu przypominają skrzydła latającego gada co dodatkowo potęguje strach w sercach naszych wrogów. Planowane jest stworzenie 4 takich jednostek. Możemy być dumni z naszego króla Rhobara II oraz z całego państwa, które jest w stanie tworzyć takie wspaniałe cuda techniki.

Tekst propagandowy królewskiej gazety.

http://imgur.com/a/b24vm

całość ma 24500 trójkątów, kadłub 18500 ożaglowanie i liny 6000. Esmeralda ma 17000 trójkątów. Ogólnie jestem dumny z pracy ;p
minus - za dużo szczegółów, poprzednia wersja była chudsza o 6000 trójkątów ale zrobiłem bardziej 
            szczegółowe barierki i dodatki.
          - strasznie długo zajęła mi praca nad okrętem w sumie to 2 krotnie zmieniałem duże części statku
plus   - dalej mi się podoba praca w blenderze, mogę siedzieć kilka godzin i czerpać przyjemność

Polecicie jakąś stronę w której można dodawać modele i oglądać je w trójwymiarze. ?
I dobre forum o blenderze ?
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Cytuj
Polecicie jakąś stronę w której można dodawać modele i oglądać je w trójwymiarze. ?
I dobre forum o blenderze ?
http://p3d.in/
http://polskikursblendera.pl/
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry