Pisanie własnego silnika absolutnie nie wchodzi w grę.
Mam wiedzę na temat dx11, ale pisanie frameworka pod to w pojedynkę to szaleństwo nawet gdyby to było w celach edukacyjnych.
Nie wydaje mi się optymalne korzystanie z tworów np zalinkowane megaglest, mimo wszystko dobry framework pozwala zaoszczędzić dużo czasu.
Chyba jednak zdecyduję się na UE z racji tego, że można pisać w c++. Z tego co mi wiadomo to w unity też można, ale tylko w wersji pro, więc odpada..
W sumie UE to raczej nie jest zły wybór. Owszem jest to zasobożerny kombajn, ale chyba jedyny, który spełnia moje oczekiwania, support mają nawet porządny, choć nie wiem jak sprawa z community...
no chyba, ze tutaj na forum mamy osoby co miały styczność z tym silnikiem?
tak btw
Na twiterze obserwuję ostatnio rozwój prac cryteku nad nową generacją ich silnika. Korzystałem z sdk chyba w wersji 3.51, równolegle z udk.
Powiem szczerze, że cryengine jest lepiej zoptymalizowane pod kątem mniejszych zasobów pamięci RAM. Przy 2GB, sdk od cryteku chodzi płynnie (~30fps), nawet przy nawaleniu assetów i podglądem AI. (Nawet gierki typu crysis 3 nie były pożeraczami zasobów jak się spodziewałem)
Podczas gdy udk zamulało już na samych szablonach i z miejsca zjadało całą dostępną pamięć RAM.
Jeżeli zachowali tą samą wydajność przy jednoczesnym efekcie jaki pokazują na screenach to jest to coś fenomenalnego.