Rzeczywiście pod wieloma względami "zrzyna" z Unity
Skrypty w C#, budowanie z jednego źródła na wszystkie główne platformy, shadery w HLSL itd.
Ale i pod wieloma względami wyprzedza Unity - jest CAŁY w C# (Unity jest w C++, tylko kod tworzonej gry jest w C#) i otwartoźródłowy. Nie wiem jak to się odbija na wydajności, ale na nie-mobilnych platformach nie powinno być dużym problemem. Za to dzięki temu można lepiej integrować grę z silnikiem (nie polegając w całości na API).
Sawik, ani gry na Unity, ani na tym nie będą tak łatwo ważyć mniej. Razem z nimi dołączasz całego .NET Frameworka. On waży swoje pare mb (sprawdź rozmiar plików w paczce i wszystko będzie jasne). Można wycinać z niego niepotrzebne części przy budowaniu, ale do tego potrzeba Unity Pro. Ewentualnie mógłbyś próbować podmienić libkę z nim na samodzielnie wykrojoną (tylko czym? jakieś narzędzia chyba do czegoś takiego są, ale ja ich nie znam).