G1 błąd DMB_886_Inaviel_list1231 3187 6

O temacie

Autor SabeMiczu

Zaczęty 28.09.2014 roku

Wyświetleń 3187

Odpowiedzi 6

SabeMiczu

SabeMiczu

Użytkownicy
posty52
Profesjabrak
  • Użytkownicy
//*********************************************************
// list
//*********************************************************

instance  dmb_886_Inaviel_list (C_INFO)
{
npc =  dmb_886_Inaviel;
nr =  2;
condition =  dmb_886_Inaviel_list_Condition;
information =  dmb_886_Inaviel_list_Info;
permanent =  0;
              description = "Witaj magu..";

};                       

FUNC int  dmb_886_Inaviel_list_Condition()

{
return 1;


};
FUNC VOID  dmb_886_Inaviel_list_Info()
{
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_15_00"); //Witaj magu, co tutaj robisz?
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_08_01"); //Czekam.
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_15_02"); //Na kogo?
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_08_03"); //Na ciebię.
              AI_Output (Other,self,"DIA_Inaviel_list_15_04"); //Dlaczego na mnię?
AI_Output (self,other,"DIA_Inaviel_list_08_05");  //Czy ty musisz zadawać tak durne pytania?
              AI_Output (self,other,"DIA_Inaviel_list_08_06"); // Proszę zanieś ten list do Starego obozu, znajdziesz tam pewnego nekromantę imieniem Avery, daj mu go.
              AI_Output  (Other,self,"DIA_Inaviel_list_15_07"); //Dobrze a co z nagrodą?
              AI_Output (self,other,"DIA_Inaviel_list_08_08"); // Ehh... Jak zaniesiesz ten list to cię nie zabiję, pasuję?
              Info_ClearChoices (dmb_886_inaviel_list);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list,"Dobrze już idę.",dmb_886_inaviel_list_1);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list,"Może jednak coś dostanę?",DMB_886_inaviel_list1231);  // Tutaj pokazuje błąd
 
             
              Log_CreateTopic(CH1_list, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(CH1_list, LOG_RUNNING);
B_LogEntry( CH1_list, "Jak by nigdy nic spotkałem nekromantę, stoi sobię przed obozem. Zagadałem do niego, kazał mi zanieść list do obozu do nekromanty Averego, spytałem o zapłatę to powiedział że mnie nie zabije jak zaniosę list. Nie wiem czy pytać dalej o zapłatę. ");

             
         

};

FUNC Void   dmb_886_inaviel_list_1_info ()
{
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_1_15_00"); //Dobrzę już idę.
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_1_08_01"); //Ja myślę. Bierz ten list.

              CreateInvItems (self, ListIA, 1);
B_GiveInvItems (self, other, ListIA, 1);
              B_LogEntry( CH1_list, "Wolałem nie ryzykować i nie pytałem dalej. ");
              AI_StopProcessinfos (Self);

};

FUNC Void   dmb_866_inaviel_list1231_info ()
{
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list1231_15_00"); //Może jednak dostanę jakąś zapłatę?
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list1231_08_01"); //Czy ja nie wyraziłem się jasno? Nie zabiję cię jak zaniesiesz ten list.
              Info_ClearChoices (dmb_886_inaviel_llist1231);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list1231,"(Nie mów nic, odejdź.)",dmb_886_inaviel_list_3);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list1231," Pytaj dalej", dmb_886_inaviel_list_4);
 
 
              B_LogEntry( CH1_list, "Nie chce mi dać żadnej zapłaty. Nie wiem czy pytać się dalej czy nie ");
             

};

FUNC Void   dmb_886_inaviel_list_3_info ()
{
           
             AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_3_08_00"); //O liście nie zapomniałeś?
CreateInvItems (self, ListIA, 1);
         B_GiveInvItems (self, other, ListIA, 1);
              B_LogEntry( CH1_list, "Wolałem nie ryzykować i nie pytałem dalej. ");
              AI_StopProcessinfos (Self);

};

Czemu mi wyskakuje taki błąd?:
Par:Content\Story\mission\dia_dmb_886_Inaviel.D Unknown identifier:  DMB_886_Inaviel_list1231 ??? Nie widzę że coś złego tutaj jest. Pewnie podstawowy bład ale ja się uczę i nie wiem czemu się tak dzieje. Plis help.

Skrypty umieszczamy w tagu [code ].
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Błędne jest dokładnie to co wskazał ci parser - użyłeś niezadeklarowanego identyfikatora. Usuń tą linijkę, a ten błąd zniknie. Taki sam masz potem jeszcze w dwóch.

Finalnym rozwiązaniem będzie zastanowić się dlaczego napisałeś tą linijkę i napisać ją poprawnie - ale do tego kroku dojdziesz kiedy zauważysz że po jej usunięciu nie ma czegoś, czego byś chciał.

SabeMiczu

SabeMiczu

Użytkownicy
posty52
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra, coś załapałem. :) Spróbujemy . :)
 

SabeMiczu

SabeMiczu

Użytkownicy
posty52
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spoiler
//*********************************************************
//                  list                           
//*********************************************************

instance  dmb_886_Inaviel_list (C_INFO)
{
   npc         =  dmb_886_Inaviel;
   nr         =  2;
   condition   =  dmb_886_Inaviel_list_Condition;
   information   =  dmb_886_Inaviel_list_Info;
   permanent   =  0;
              description = "Witaj magu..";

};                       

FUNC int  dmb_886_Inaviel_list_Condition()

{
   return 1;


};
FUNC VOID  dmb_886_Inaviel_list_info ()
{
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_15_00"); //Witaj magu, co tutaj robisz?
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_08_01"); //Czekam.
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_15_02"); //Na kogo?
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_08_03"); //Na ciebię.
              AI_Output (Other,self,"DIA_Inaviel_list_15_04"); //Dlaczego na mnię?
   AI_Output (self,other,"DIA_Inaviel_list_08_05");  //Czy ty musisz zadawać tak durne pytania?
              AI_Output (self,other,"DIA_Inaviel_list_08_06"); // Proszę zanieś ten list do Starego obozu, znajdziesz tam pewnego nekromantę imieniem Avery, daj mu go.
              AI_Output  (Other,self,"DIA_Inaviel_list_15_07"); //Dobrze a co z nagrodą?
              AI_Output (self,other,"DIA_Inaviel_list_08_08"); // Ehh... Jak zaniesiesz ten list to cię nie zabiję, pasuję?
              Info_ClearChoices (dmb_886_inaviel_list);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list,"Dobrze już idę.",dmb_886_inaviel_list_1);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list,"Broń dwuręczna", dmb_886_Inaviel_list_1231);                                                                              // Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list,"Może jednak dostnę zapłatę?",dmb_886_inaviel_list_1231);
         
             
              Log_CreateTopic(CH1_list, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus(CH1_list, LOG_RUNNING);
   B_LogEntry( CH1_list, "Jak by nigdy nic spotkałem nekromantę, stoi sobię przed obozem. Zagadałem do niego, kazał mi zanieść list do obozu do nekromanty Averego, spytałem o zapłatę to powiedział że mnie nie zabije jak zaniosę list. Nie wiem czy pytać dalej o zapłatę. ");

             
         

};
func void dmb_886_inaviel_list_1()

{
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_1_15_00"); //Dobrzę już idę.
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_1_08_01"); //Ja myślę. Bierz ten list.

              CreateInvItems (self, ListIA, 1);
   B_GiveInvItems (self, other, ListIA, 1);
              B_LogEntry( CH1_list, "Wolałem nie ryzykować i nie pytałem dalej. ");
              AI_StopProcessinfos (Self);

};
func void dmb_886_inaviel_list_1231()

{
              AI_Output (other, self,"DIA_Inaviel_list_1231_15_00"); //Może jednak dostanę jakąś zapłatę?
              AI_Output (self, other,"DIA_Inaviel_list_1231_08_01"); //Czy ja nie wyraziłem się jasno? Nie zabiję cię jak zaniesiesz ten list.
              Info_ClearChoices (dmb_886_inaviel_list_1231);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list_1231,"(Nie mów nic, odejdź.)",dmb_886_inaviel_list_3);
              Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list_1231," Pytaj dalej", dmb_886_inaviel_list_4);
          
          
              B_LogEntry( CH1_list, "Nie chce mi dać żadnej zapłaty. Nie wiem czy pytać się dalej czy nie ");
             

};

Wrong type dmb_886_inaviel_list_1231 powiedzcie mi jak to zrobić bo tamto poprzednie naprawiłem  a tego nie mogę, jak coś zmienie to pisze unknow idetifiere, Help, jak by mi ktoś to wytłumaczył dlaczego mi się to tak dzieje to jestem na tak. :) I taki tutek jakie są błedy jak je naprawiać itp to bardzo chętnie. :)
 


A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty156
Propsy163
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tego, co zauważyłem Info_ClearChoices i Info_AddChoice wymagają jako argumentu typu instance*, czyli powinieneś użyć nazwy obecnego dialogu, nie funkcji.
Przykład:
func void dmb_886_inaviel_list_1231()
{
Info_ClearChoices (dmb_886_inaviel_list);
//NIE Info_ClearChoices (dmb_886_inaviel_list_1231);

Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list,"(Nie mów nic, odejdź.)",dmb_886_inaviel_list_3);
//NIE Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list_1231,"(Nie mów nic, odejdź.)",dmb_886_inaviel_list_3);
       
Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list," Pytaj dalej", dmb_886_inaviel_list_4);
//NIE Info_addchoice (dmb_886_inaviel_list_1231," Pytaj dalej", dmb_886_inaviel_list_4);                         

};
Innymi słowy - piszesz wciąż w dialogu dmb_886_inaviel_list, więc do niego dodajesz opcje.

*Według TEJ listy chodzi jednak o typ liczbowy (int).
 

SabeMiczu

SabeMiczu

Użytkownicy
posty52
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A.K. Jak napisze jakiś nowy temat, wbij i wytłumacz co źle xD THX już działa i wiem dlaczego nie działało, musze pisac zamiast innych liczb to samo jak napisałeć. THX propsik leci Avallah za chęci i też pomoc w pewnym stopniu leci propsy, temat do zamknięcia THX. :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry