Gothic: Android Edition 138363 182

O temacie

Autor Sawik

Zaczęty 13.06.2014 roku

Wyświetleń 138363

Odpowiedzi 182

Splash

Splash

Moderator
posty4213
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Dobrze to idzie Rosjanom.
http://vk.com/gothic2android
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Matixds99

Matixds99

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam!
Wiecie coś o tym projekcie? Kiedy wyjdzie? Albo jak idą postępy?
 

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
Autor usunął stronę na facebooku, więc można domniemywać, że projekt został porzucony.
 

Matixds99

Matixds99

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ruscy porzucili projekt, ale będą robić chyba nowy projekt  na oryginalnym silniku gry :) http://vk.com/gothic2android
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Z drugiej strony, projekt REGoth (pełna otwartoźródłowa reimplementacja silnika gry) jest tworzona od razu wieloplatformowo.
Dziwię się że jeszcze nie ma o tym projekcie tematu na forum - autorowi (Degenerated znany z GDX11) idzie NIESAMOWICIE dobrze. Kod który tworzy jest lepszy od oryginalnego i robi to w niesamowitym tempie. Zrobił nawet własny parser i maszynę wirtualną do skryptów w Daedalusie. To znaczy że nie będzie trzeba ich w ogóle portować, nawet automatycznie. Każdy normalny mod powinien działać też pod tamtym, bez przerabiania.

https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1467847-Ankündigung-REGoth-Engine/
https://github.com/degenerated1123/REGoth

Karen

Karen

Użytkownicy
Recovery Team
posty36
Propsy18
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
  • Recovery Team
Avallach temat jest na forum :) --> http://themodders.org/index.php?topic=26803.0
Słyszałem że mody które zawierają Ikarusa to nie zadziałają na ReGoth'cie

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Gothic: Android Edition
#166 2016-12-04, 17:26(Ostatnia zmiana: 2016-12-04, 17:50)
Z drugiej strony, projekt REGoth (pełna otwartoźródłowa reimplementacja silnika gry) jest tworzona od razu wieloplatformowo.
Dziwię się że jeszcze nie ma o tym projekcie tematu na forum - autorowi (Degenerated znany z GDX11) idzie NIESAMOWICIE dobrze. Kod który tworzy jest lepszy od oryginalnego i robi to w niesamowitym tempie. Zrobił nawet własny parser i maszynę wirtualną do skryptów w Daedalusie. To znaczy że nie będzie trzeba ich w ogóle portować, nawet automatycznie. Każdy normalny mod powinien działać też pod tamtym, bez przerabiania.

https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1467847-Ankündigung-REGoth-Engine/
https://github.com/degenerated1123/REGoth
Jaka jest szansa, ze finalna gra na tym silniku bedzie prezentowac sie duzo lepiej od gothica org?

gra na engine na adroida ma wyglądać lepiej niż na pc?
EDIT: Nie zauwazylem ze ten Regoth bedzie na androida :x
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Jaka jest szansa, ze finalna gra na tym silniku bedzie prezentowac sie duzo lepiej od gothica org?

gra na engine na adroida ma wyglądać lepiej niż na pc?
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Avallach temat jest na forum :) --> http://themodders.org/index.php?topic=26803.0
Słyszałem że mody które zawierają Ikarusa to nie zadziałają na ReGoth'cie

Niestety może tak być, bo Ikarus jakby oszukuje kod źródłowy gothic 2, a Regoth to całkiem co innego.
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
A co z AST ?

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Stworzenie odpowiednika Ikarusa na REGotha będzie o wiele prostsze od tworzenia Ikarusa. Więc o ile będzie ktoś chętny go przeportować to mając dostęp do źródeł będzie miał bardzo ułatwione zadanie.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Dobrze powiedziane, zastanawiam się jeszcze tylko czy ten nowy silnik też będzie miał problem, który strasznie irytował w zen engine, a mianowicie ilość wyświetlanych trójkatów w grze, gdy przekroczymy magiczną ilość, spadek FPS to jakaś katastrofa.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4213
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Gdyby ReGoth miał być równie gówniany, co ZenGin, to chyba by się za to nie zabierał, nie sądzisz?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Akurat REGoth naprawdę szanuję, bo autor podejście do projektu ma niesamowicie solidne i przynajmniej ja nie widzę z jego strony fuszerki- chociaż tu lepiej pytać Allacha bo on lepiej zna się na C++ ode mnie.

Co do spadków FPS po przekroczeniu pewnej ilości tris- IMO możliwe, jednak ilość trójkątów wymagana do spadków będzie docelowo(nie mówię o alphach) się różnić od tej w Gothicu o parę rzędów wielkości.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Macie racje, ale naprawdę szacunek dla autora REGotha, że też mu się chcę z tym bawić. Na początku myślałem, że to lipa będzie, ale jak zobaczyłem ostatni filmik to zmieniłem zdanie, naprawdę jest na co czekać.
 

Matixds99

Matixds99

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Więc jakiś Gothic na Android wyjdzie? :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Gothic: Android Edition
#176 2016-12-04, 23:24(Ostatnia zmiana: 2016-12-04, 23:33)
Jeśli będą chętni do tworzenia go - tak.
Poprzednie próby były zamykane na prośbę Piranha Bytes. Ten projekt jest w odróżnieniu od nich z tego co wiem w pełni legalny. Nie są w nim rozpowszechniane żadne zasoby z Gothica, a jedynie stworzony od zera kompatybilny z nimi kod otrzymany na drodze inżynierii wstecznej. A ta jest w Unii Europejskiej legalna pod warunkiem że jest używana właśnie do stworzenia kompatybilnego oprogramowania. Tak wygląda dokładna treść przepisu:
Cytuj
The unauthorised reproduction, translation, adaptation or transformation of the form of the code in which a copy of a computer program has been made available constitutes an infringement of the exclusive rights of the author. Nevertheless, circumstances may exist when such a reproduction of the code and translation of its form are indispensable to obtain the necessary information to achieve the interoperability of an independently created program with other programs. It has therefore to be considered that, in these limited circumstances only, performance of the acts of reproduction and translation by or on behalf of a person having a right to use a copy of the program is legitimate and compatible with fair practice and must therefore be deemed not to require the authorisation of the rightholder. An objective of this exception is to make it possible to connect all components of a computer system, including those of different manufacturers, so that they can work together. Such an exception to the author's exclusive rights may not be used in a way which prejudices the legitimate interests of the rightholder or which conflicts with a normal exploitation of the program.
Potrzebujesz jedynie mieć jedynie kupioną legalną kopię Gothica żeby móc legalnie brać udział w pracach nad REGoth.

Źródło: Dyrektywa EU 2009/24/EC (15) http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:111:0016:0022:EN:PDF

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Podpisano prokurator dziura w dupie :F
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
W podobny sposób powstawały open source'we silniki do HoMM3 i Dooma, a myślę że Ubisoft albo Bethesda doczepiło by się gdyby coś było niezgodne z prawem. Bo co innego wrzucać assety do Unity a co innego programować silnik i wymagać oryginalnych assetów do działania.
Moim zdaniem to jest pierwszy projekt który ma realne szansę przenieść gothica na inne platformy. O możliwości napisania interpretera Deadalusa i Importera zenginowych assetów Avallach pisał już dawno temu, tylko nikomu nie chciało się za to zabrać.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
O możliwości napisania interpretera Deadalusa i Importera zenginowych assetów Avallach pisał już dawno temu, tylko nikomu nie chciało się za to zabrać.
Bład. Sam Avallach pracował nad czymś takim, nawet w tym temacie było to omawiane.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry