Project Gothic 4.0 - skyrim creation engine total conversion 180390 391

Ankieta

Czy chcesz aby w grze/modzie Project Gothic 0.4 pojawił się dodatkowy wątek fabularny związany ze smokami?

Tak
35 (71.4%)
Nie
14 (28.6%)

Głosów w sumie: 48

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 30.04.2014 roku

Wyświetleń 180390

Odpowiedzi 391

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Pancerze w Risenie 3 są ciekawe... Może kiedyś spróbujesz je przenieść do swego moda
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
No i mam juz w moim.modzie. klimatyczną muzyke z.Gothic1 fuck yeah!
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja mam pytanie, jak zamierzasz zamaskować wszystkie te "kwadrowatości", wyraźnie widać że świat jest kanciasty.
Maskowanie kamieniami może tu nie wyjść :I
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
W sumie nie rozumiem czemu używasz model z risena jak zrobienie własnego jest dużo łatwiejsze daje lepsze efekty 
https://www.youtube.com/watch?v=RpNIk1g0wcY


 


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mówisz że zrobienie takiej wyspy w 3 godziny w edytorze to więcej roboty?
wut xd
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ta i ta sklejanka wygląda słabo+narusza więcej praw autorskich niż jest odcinków mody na sukces.Lepiej zrób całość w edytorze i dodawaj swoje obiekty
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Dziękuje wszystkim specjalistom za ich cenne opinie. Po pierwsze świat zrobiony w edytorze Skyrim wygląda zdecydowanie gorzej i mniej gothicowo, niż ten stworzony z low-poly. Po pół godziny grania w Skyrima i rzygam tymi zlewajacymi się ze sobą górkami i rzeczkami... Po drugie przeczytajcie cały temat dokładnie ze zrozumieniem zanim zechcecie zabłysnąć na forum - jedyne prawa autorskie które potencjalnie naruszam to wartość intelektualna stanowiąca materiały z Gothic 3, Risen oraz Arcania, na użycie reszty rzeczy mam pełną zgodę.

Cragann - naprawdę przeszkadza Ci trochę kanciastości ? Wg. mnie właśnie rzeźbiony ręcznie, nieco kanciasty świat z low-poly nadawał gothicowi głębokiego, specyficznego klimatu.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Avallach - zauważ, że Risen1 którym większość fanów Gothica sie zachwycała, był robiony z terenem low-poly, pomimo, że silnik gry pozwalał już na dużo więcej. Więc coś w tym jest.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak sobie poradzisz z przejściami tekstur?

W każdym razie tak jak inni nie widzę sensu w używaniu modelu z Risena skoro można zrobić znacznie szybciej i łatwiej świat w edytorze terenu, który ma przejścia tekstur, trawę i pierdylion innych bajerów, przy czym przy odrobinie wyobraźni, gustu i estetyki można zrobić tak samo dobry jeśli nie lepszy świat co w Gothicach.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Caesum - na razie nie zastanawiałem się nad tym jakoś szczególnie, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Edytor terenu w Skyrim jest toporny, niedokładny, nie podoba mi się i generalnie ssie pałę...

Co do robienia wyspy w 160minut to niestety nie jest tak pięknie - widać że gość który nagrywa ten filmik ma długie obycie z creation kitem, stawiam na dobre 3 lata ćwiczeń, normalny modder taki jak ja potrzebowałby 3dni na zrobienie tego samego.

A co do pytań o teren low poly - nie przekonujcie mnie dłużej o to żebym zbudował mapę w Creation Kit'cie, chce mieć teren z low poly to będzie z low poly, tak wymyśliłem, mam takie prawo, bo to mój mod i sam potrafie ocenić co będzie najlepszym rozwiązaniem. Teren połącze sensownie i na pewno nie będzie to wyglądać jak pomieszanie z poplątaniem, sklecone na kolanie w ciągu 5minut...

Chcecie mieć teren z edytora ? Proszę bardzo - zainstalujcie sobie Skyrima, odpalcie Creation Kit i róbcie... Wasz mod, wasz wybór, a ja na pewno nie będę się nikomu w pracę wpierdalał i próbował go uszczęśliwiać.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nikogo nie obchodzi w czym zrobisz, możesz nawet próbować złożyć świat z obiektów sera lub z kosteczek jak w Minecraftcie, wszystkim to zwisa i powiewa. Nadziwiliśmy się, poradziliśmy ci i na tym koniec, więc nie dramatyzuj.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
gustu i estetyki można zrobić tak samo dobry jeśli nie lepszy świat co w Gothicach.

Bez przesady  -_-
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Cytuj
bo to mój mod i sam potrafie ocenić co będzie najlepszym rozwiązaniem.
Jestem na tym forum dość długo bym wiedział w jakim kierunku to pójdzie -_- 
 


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
Avallach - zauważ, że Risen1 którym większość fanów Gothica sie zachwycała, był robiony z terenem low-poly, pomimo, że silnik gry pozwalał już na dużo więcej. Więc coś w tym jest.
Zależy co rozumiesz przez low poly. Jeśli chodzi ci o "współczesne" low poly, to modele w Skyrimie (w tym te z edytora) też się do niego zaliczają. A jeśli low-poly z czasów Gothica, to obawiam się że teren z Risena do tej kategorii zdecydowanie się nie zalicza. Grałem w niego dość dawno, ale nie przypominam sobie żeby pod względem kanciastości Risen szczególnie wyróżniał się od G3, Skyrima czy podobnych gier.

Bynajmniej nie twierdzę że świat z edytora byłby lepszy. Po prostu że nie musisz na siłę trzymać się kanciastej gleby bez przejść tekstur.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Przejścia tekstur spróbuje zrobić, ale na to też potrzeba czasu. Szacując na oko, kwestia następnych dwóch miesięcy.

Co do pancerzy z Risen 3 - nie wiem, nie grałem jeszcze w R3. Gdyby ktoś podesłał mi folder z modelami ( przypuszczam, że nazywa się "meshes" , ścieżka data/common/meshes ) wtedy mógłbym powiedzieć coś więcej, jednak podejrzewam że pliki Risen3 są zakodowane w inny sposób niż te z Risen1, więc najprawdopodobniej na nic tu moje narzędzia. 

 Pewność będę mieć dopiero jak pogadam z NicoDe z worldofplayers
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

kubavc

kubavc

Użytkownicy
posty27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Odnośnie świata, może dodasz więcej rzek, strumieni, jezior itd.? Fajnie by to wyglądało, a poza tym dodaj jeszcze może studnie do wsi, klimatycznie to by wyglądało.::F
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Pewnie ze dodam duzo krzewow, jezior, rzek, strumykow, animowanych wodospadow, lilii wodnych, poza tym studnie w miastach i wsiach, szubienice, dyby i wiele wiele innych elementow urealistyczniajacych teren...
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nie dodasz bo właśnie podpierdoliłem Cię do PB. Dziękuję, dobranoc. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry