Game-artowa teczka Damiana. 86928 177

O temacie

Autor Damian94

Zaczęty 31.12.2013 roku

Wyświetleń 86928

Odpowiedzi 177

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jak ja sie wytlumacze :D Moze lepiej nie. Oprocz tego ze gralem w Wieska i w nowego Batmana, to nie mialem czasu na enviro.

Przynosze pare screenow ( i nie propsowac tego.) To jest maly update, zanim zrobie demo.  Brakuje jeszcze klifow i wodospadow + jezioro i pierwszy kompletny set traw. Dostalem tydzien urlopu, ale raczej nie ogarne tego wszystkiego w tydzien.  I przerobie calkiem ten teren, jak tylko ogarne klify. Bo wioska przed klifem fajnie wyglada, ale mozna zrobic troche lepiej. Wiec cala struktura wsi sie zmieni.

Biale domy to osobna wies. W oddali widac miasto, w sumie to tylko blockout, ale tak, bede chcial zrobic miasto. Nie tak duze jak Novigrad, ale cos sie tam pojawi. Chce zrobic 2 wsie: jedna wsrod skal i wodospadow, i druga nad jeziorem i spokojnymi polanami/lasami. I gdzies tam miasto.

Byc moze w nastepna niedziele pokaze cos fajnego. Jak tylko ogarne te cholerne klify. (probowalem wczesniej roznych metod wykoanania tych klifow, ale chyba zwykla rzezba bedzie musiala tu wystarczyc). Ponizej screenow jest film, jak udalo mi sie podpiac trawe pod wiatr. W sumie to nie bylo az tak trudne.








https://www.youtube.com/watch?v=_W30UrJos94
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Podobno w Techlandzie szukają grafików, myślę, że dostałbyś się bez problemu z tym co pokazujesz ;)

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Podobno w Techlandzie szukają grafików, myślę, że dostałbyś się bez problemu z tym co pokazujesz ;)
Akurat o Techlandzie słyszałem sporo złego, a biorąc pod uwagę że Crytek go chciał, po co iść do techlandu? :|
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#143 2015-08-17, 12:52(Ostatnia zmiana: 2015-08-17, 13:23)
Z Techlandem pracowalem przez 2-3 tygodnie, i odechcialo mi sie wogole game artu. Brak komunikacji, concept arty w niskiej rozdzialce. Animator zmienia zdanie co 2 dni, a tyle zajmowalo mi zrobienie HP. I nagle okazuje sie, ze trzeba caly model wywalic, bo nie bedzie dzialac w grze. Masakra. Nawet tam nie ide. Zreszta, czy oni nie anulowali Hellraid?

Pare screenow przynosze. Sorry za niestandardowa rozdzielczosc, ale Cryengine sciaga screeny do srodka. Nie mam pojecia czemu. I musze recznie to rozciagac.

Pod koniec tego tygodnia, albo nastepnego, bede mial wiecej kamieni, moze uda sie wykonczyc wybrzeze i spietrowac level. Na dole sa screeny w spojlerze. Sa tam modele porzezbione, ktore nie sprawdzily sie jako klify, ktore mozna wsadzic do silnika. I tego bylo jeszcze wiecej, wraz z terenem z World Machine, tylko wywalilem screeny.

Moze zrobie przerwe na 1,5 tygodnia, bo znajomy ma pare zlecen, a juz tak dlugo odmawialem freelancu, ze chyba wypada cos wziasc.

A i od przyszlego update'u postaram sie trzymac screeny w rozdzialce 2k :D
























Spoiler









 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Wrzucaj te SS to spoilera, jeśli łaska  :ayfkm:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
To jest temat w którym należy sie spodziewać screenów, nie chcesz, nie wchodzisz.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Wrzucaj te SS to spoilera, jeśli łaska  :ayfkm:

Takie rzeczy szkoda wrzucać w spoiler :P

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
A pytalem czy komus przeszkadza ilosc screenow, to nikt sie nie odezwal. To mi teraz przyjdzie i bedzie marudzil. No przeciez jednego screena nie wrzuce, skoro przez miesiac nic nie pokazalem. 
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Mial byc update w niedziele, ale sie nie wyrobilem. To sa jeszcze skaly przed wykonczeniem. Ogarnalem tylko forme. Z takim czyms moge budowac wybrzeze. Poprzednie skaly byly spoko, nawet tekstura fajna byla, ale ogolnie to nie dalo sie z tego zrobic cokolwiek. Zostawie na dysku, moze pod koniec rozdam to co nie trafilo do enviro. 

Oprocz tego, jak juz skoncze rzezbic skaly ktore macie na dole w screenach, powrzucam zarowno skaly i materialy ktore poakzywalem wczesniej (drewno, kamienne sciany, etc. ) do Marmoset Viewera. Robilem juz test na arstation, i sie udalo. Tylko musze jakas ciekawa prezentacje do tego przygotowac. Ale dam znac. Rzezby powinny byc gotowe pod koniec tego tygodnia. Tekstury pod koniec nastepnego.


 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Caly tydzien rzezbienia! Moze uda mi sie zrobic taki grupy render, jezeli mi komp nie wybuchnie. W tym tygodniu bede mapowal i teksturowal, wiec pewnie pokaze jakies wipy, jak nie bedzie wychodzic.


















 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Masz skilla kutasiarzu! :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Fajne skałki, opierałeś się na jakimś tutku? 

Jak robisz low poly? Te poprzednie chyba żywcem z decimation master :D 
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#152 2015-09-04, 00:36(Ostatnia zmiana: 2015-09-04, 09:44)
Tutoriala na to nie ma. Po prostu trzeba rzezbic, codziennie. Bardzo chaotycznie wygladal proces tworzenia skal, borzezbilem jedna forme, i niszczylem Trim Dynamic Brushem, i od nowa szukalem formy.

Low poly prosto z Decimation Master'a, robi swietna moim zdaniem robote. Nie bede sie tu bawil w retopo, kto ma do tego sily :D nauczylem sie mapowac w ZBrushu polygroupami, zycie stalo sie latwiejsze :ok:  Juz mam wypalone mapy i modele w Cryengine juz posadzone, teksturowanie czas zaczac.

@update: filmik z mapowaniem z uyzyciem polygroup, na koncu filmu jest:

https://www.youtube.com/watch?v=LtuKo2Tp1V0

 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#153 2015-09-06, 23:56(Ostatnia zmiana: 2015-10-11, 23:42)
1 set oteksturowany. Teksturowanie zajelo 2 dni, bo sie opierniczalem :D  sorki. Sa 4 kamienie, najmniejsze, tylko taki FOV ustawilem, bo fajnie wygladalo.

 Wiecej screenow pokaze jak juz skoncze, razem z View'erami z artstation:

Spoiler
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#154 2015-09-14, 13:02(Ostatnia zmiana: 2015-10-11, 23:42)
I mam! Kamienie na wybrzeze skonczone.  Teraz zabiore sie za roslinnosc na wybrzeze, bo zielona trawa srednio pasuje. Wiem, ze mozna by bylo zrobic bardziej gladka teskture, bo teraz troche niewyrazna jest, ale moze kiedys sie naucze :D

@edit: wywalilem Viewer'a bo faktycznie biednie to wyglada. Jak dojda displacement mapy i sciagna limity to wtedy wrzuce.

Spoiler






 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#155 2015-09-16, 13:31(Ostatnia zmiana: 2015-10-11, 23:43)
Za rada wowoza i jeszcze jednego znajomego postanowilem jeszcze raz oteksturowac kamienie. Moim zadniem wyszlo lepiej, nawet jesli dupy nie urywa. Ale tak  juz zostaje, mi sie podoba:

Spoiler


 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Sneak preview nastepnego update'u, ktory mam nadzieje zrobie w ta niedziele. Skelige sie rozrasta, i wyglada coraz ladniej. 

Tekstury kamieni zrobilem jeszcze raz. Tym razem jest dobrze.
Nowa roslinnosc, typowo sucha, taka jak mozna zobaczyc wokol plazy. 
Nowe tesktury terenu.
Wieksza wioska. 
I to pokaze w niedziele, jak to wszystko poskladam:

 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Dzisiaj juz wiecej nie zrobie. Tak jak mowilem, update w niedziele. Robilem dzisiaj caly dzien statek wikingow, ale nie wyszedl to go wywalilem :ayfkm: caly dzien w dupe. Zrobie to od nowa. Ale pare screenow przynosze:

Troche plasko poki co. Wiekszych krzewow nie ma narazie. Ale teraz inaczej calkiem to wyglada z terenem i trawami.  W nastepnym updacie ( + - 2 tygodnie ) pokaze statki wikingow, troche statkow w procesie budowy, nowe tesktury terenu (musze zrobic jakies przejscie na wyzsze tereny, gdize beda jeziora i te biale domki  + zielona roslinnosc/lasy ). Poki co tyle, jezeli ktos ma jakis pomysl na plan wioski, albo co mozna zrobic inaczej (tylko nie koncowki desek, blagam :lol: ) to smialo pisac. Commenty lepsze od propsow :ok:

I wiem, ze to strasznie sie ciagnie, ale ja to lubie :D bardzo milo mi sie przy tym pracuje, a szybko konczyc tego nie bede biorac pod uwage co mam w referencjach uzbierane. Oczywiscie pod warunkiem ze komputer to wytrzyma.










 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Game-artowa teczka Damiana.
#158 2015-10-12, 11:00(Ostatnia zmiana: 2015-10-12, 11:24)
Trochę prześwietlone niektóre screeny. Musisz na pewno popracować jeszcze nad oświetleniem. Jeśli chodzi o assety to wszystko wygląda fajnie, ale brakuje takich smaczków, małych propsów, które znacznie ożywią wioskę (mam nadzieję, że masz je w planach). Wszystko wygląda bardzo dobrze, ale mało opowiadasz o wielkościach i rodzajach tekstur i o tym ile geo na to wszystko schodzi. Optymalizacja to bardzo ważna część game-artu :)
Ogólnie projekt rozwija się świetnie!

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#159 2015-10-12, 13:04(Ostatnia zmiana: 2015-10-12, 13:11)
Owietlenie jest defaultowe jakie Cryengine ma. Jesli chodzi o swiatlo to wolablym UE 4 :D Moze jak sie uda i czasu wystarczy kiedys.

Cargo, skrzynki i reszte tych malych assetow dopiero bede robil. Poki co chce zrobic glowny layout wioski, zebym przynajmniej mial pomysl gdzie  i co porobic. Dzisiaj zaczalem robic takie male, drewniane zurawie.  Do tego kuznia i statki,  to troche sie zapelni ta scena.

Optymalizacja sie nie przejmuje, dopoki engine nie zacznie sie zacinac, albo przestanie wyswietlac 70 fps'ow :D Ale bede pokazywac ilosc trojkatow i mapy w spojlerach nastepnym razem :ok:

Ogolnie to przydalby sie artdirector do czegos takiego: duzy ten projekt :D Ale moze ogarne
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry