A co byście chcieli, myślicie że przy teksturowaniu zawsze panuje tak ogromna dowolność jak przy tej fladze? Możemy nadal męczyć temat, możemy pokierować się sugestią Kyromana i znowu robić chorągwie, chustki czy inny szmaciany syf wedle swojej własnej inwencji i w końcu w głosowaniu znowu będzie wygrywał ten który ściągną z neta najładniejszy herb. Problem w tym że robiąc ciągle to samo nie nauczycie się niczego nowego. Chcąc nie chcąc teksturowanie przede wszystkim polega na jak najlepszym odtworzeniu określonego wyglądu a nie bazowaniu na mapach alpha i robieniu wg własnego pomysłu.
Jak dla mnie jako jedna z nielicznych dziedzin grafiki daje bardzo wierne przerysowanie umiejętności grafika. Przy webdesignie będziesz wiedział kto ma wiedzę z dziedziny typografii, usability, wiedzę z zakresu tworzenia materiałów reklamowych i pokrewnych. Przy grafice artystycznej zobaczysz kto ma koncepcje i wizję, natomiast nawet z doskonałym warsztatem bez wymienionych nie zrobisz nic co będzie szczególnie nieprzeciętne. Teksturowanie wymaga warsztatu, często głębokiej kontemplacji oraz pewnych umiejętności od grafika. Nie trudno wychwycić warsztat i ilość włożonej pracy w teksturę.
Przy fladze wielu poszło dobrze tak więc czemu nie zrobić kroku na przód i spróbować czegoś innego? Pokażcie w jakim stopniu jesteście w stanie oddać realny wygląd określonego obiektu bazując na faktycznym designie, dbając o detale i zgodnośc z oryginałem. Przy tworzeniu napotkacie wiele problemów a im więcej problemów tym więcej się nauczycie poznając nowe rzeczy, metody, techniki oraz zastosowania różnych materiałów i narzędzi. Sztandar to był temat łatwy, pora abyście pokazali że stać Was na więcej.
Przez dwie bitwy wałkowaliśmy temat mapy przezroczystości, sądzę że wszyscy zainteresowani już umią z niej korzystać. Pora na coś nowego, wielu nadal nie wie co to specular, bump i inne tekstury wykorzystywane w najnowszych silnikach graficznych.
moze zamiast modelowania tym razem np jakosc renderingu? mam gotowy model do wyrenderowania moge udostepnic.
Chyba pomyliłeś działy, to bitwa 2d.