Gdzie to się znajduje? 3718 12

O temacie

Autor chicken

Zaczęty 7.10.2013 roku

Wyświetleń 3718

Odpowiedzi 12

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gdzie to się znajduje?
2013-10-07, 20:44(Ostatnia zmiana: 2013-10-08, 12:23)
Otoz jak wiadomo podczas dialogu pod warstwa napisow pokazuje sie tak jakby czarny w pol przezroczysty prostokat i chcialbym sie dowiedziec gdzie to sie znajduje albo jak to wywolac do jakiegos tekstu np. Nowy wpis w dzienniku. Jak wiadomo te literki z tym prostokatem pojawiaja sie i znikaja plynnie i wlasnie mam taki zamiar zrobic do tekstu wyzej wymienionego. podejrzewam, ze to chyba Dialoggesture. Z tego co pamietam to chyba w czasie zaplaty takie bajery byly.
Cytuj
Ikarus :ok:
Twoja odpowiedz nic nie wnosi -.- jak bym o tym nie widzial...
I kolejne pytanie: bo chcialbym aby bylo mozna w g1 miec wiecej niz 10% na krytyka zeby sie uczyc do ilus tam % ale gdzie sa te limity napisane?

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ikarus :ok:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Czas Zapłaty ma własne rozszerzenia interface'u oparte o Ikarusa. Tekst w oknach takich jak w trakcie dialogu można wyświetlać funkcją PrintDialog. Jedynym problemem z nią jest to że nie była nigdzie użyta ani nawet udokumentowana w skryptach, więc mało kto o niej wie :D
func int PrintDialog (var int ???, var string message, var int posX, var int posY, var string font, var int timeSec)Nie mam pojęcia jaki jest pierwszy argument. Funkcję chyba testowałem i działała, ale to było ładnych parę lat temu.

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Dodam, że LeGo oferuje ciekawe funkcje takie jak Print_Ext, PrintS, PrintS_Ext. Tych funkcji jest sporo w pliku Interface.d. Pojawia się tekst, gdy pojawia się drugi tekst, a ten pierwszy jest płynnie przesuwany w górę. Można także zmieniać kolor czcionki dzięki RGBA.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gdzie to się znajduje?
#4 2013-10-08, 15:48(Ostatnia zmiana: 2013-10-09, 14:41)
Cytuj
Czas Zapłaty ma własne rozszerzenia interface'u oparte o Ikarusa. Tekst w oknach takich jak w trakcie dialogu można wyświetlać funkcją PrintDialog. Jedynym problemem z nią jest to że nie była nigdzie użyta ani nawet udokumentowana w skryptach, więc mało kto o niej wie
Kod: [Zaznacz]
func int PrintDialog (var int ???, var string message, var int posX, var int posY, var string font, var int timeSec)Nie mam pojęcia jaki jest pierwszy argument. Funkcję chyba testowałem i działała, ale to było ładnych parę lat temu.
Potem wszystko wrocilo do normy gdy dalem troche wieksza cyfre ale nie widze zmian jak dam jeszcze wieksza. Wlasnie sam sie zdziwilem, ze w externals.d nie ma takiej funkcji :/.
Cytuj
Dodam, że LeGo oferuje ciekawe funkcje takie jak Print_Ext, PrintS, PrintS_Ext. Tych funkcji jest sporo w pliku Interface.d. Pojawia się tekst, gdy pojawia się drugi tekst, a ten pierwszy jest płynnie przesuwany w górę. Można także zmieniać kolor czcionki dzięki RGBA.
LEGO nie działa pod g1 ale juz dzialaja starsze wersje bo sprawdzalem :p (wnioskuje po tym ze nie ma bledow podczas reparsowania skryptow). A o RGBA wiem bo przydal mi sie do zmieniania koloru nazwy skrzyni gdy jest zamknieta i na odwrot.
Tematu nie zamykac bo sie moze jeszcze przydac.
I mam takie jedno banalne pytanie:
Chcialbym zrobic tekst ktory jest sprawdzany co klatke(mam co klatkowego wiec nie pisac) ale nie chce uzywac funkcji PrintScreen bo wtedy sie wszystko na siebie na klada i nic nie mozna odczytac a w funkcji Print nie wiem jak ustalic polozenie.
I kolejne : jakie ma dokladne zastosowanie AI_WaitTillEnd (czekaj do zakonczenia)

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Tlumacz to, tlumacz tamto, przetlumacz, wytlumacz, pokaz, jak, dlaczego....
A wez sie sam za sprawdzenie, nauke etc, co?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gdzie to się znajduje?
#6 2013-10-09, 14:40(Ostatnia zmiana: 2013-10-09, 15:26)
Cytuj
Tlumacz to, tlumacz tamto, przetlumacz, wytlumacz, pokaz, jak, dlaczego....
A wez sie sam za sprawdzenie, nauke etc, co?
Panu dziekujemy za pomoc -.- nie pisz jak nic nie wnosisz... napisalem tylko czy moglby ktos wytlumaczyc same dzialanie :facepalm:
Tak przy okazji jak jest funkcja PrintDialog to mozna jakos zmniejszyc ten pol przezroczysty prostokat? On jest troche za duzy

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Cytat: chicken
Panu dziekujemy za pomoc -.- nie pisz jak nic nie wnosisz... napisalem tylko czy moglby ktos wytlumaczyc same dzialanie
No widzisz, tylko że ja wnosiłem, był czas że udzielałem się w większości tematów z pomocą, jak myślisz, czemu ja, edeksumo, czy Rafał, a i widzę coraz bardziej Avallach, przestaliśmy tu zaglądać?

Moja rada, byś się sam wziął za naukę jest jedyną słuszną formą pomocy dla ciebie w tym momencie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gdzie to się znajduje?
#8 2013-10-11, 21:33(Ostatnia zmiana: 2013-10-11, 21:41)
Dobra mam g1 i lego (okrojonego) i gdy uzywam funkcji PrintS("Moja wiadomosc") to ten napis przesuwa sie ale nie tak plynnie tylko taki pokaz slajdow.
Cytuj
func void B_LogEntry(var string topic, var string entry)
{
   PrintDebugNpc   (PD_ZS_DETAIL,   "B_LogEntry");
   Log_AddEntry   (topic, entry);
   PrintS (NAME_NewLogEntry);
   Snd_Play       ("LogEntry");
};
skrypt w B_functions

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Cytuj
Dobra mam g1 i lego (okrojonego) i gdy uzywam funkcji PrintS("Moja wiadomosc") to ten napis przesuwa sie ale nie tak plynnie tylko taki pokaz slajdow.
Cytujfunc void B_LogEntry(var string topic, var string entry)
{
   PrintDebugNpc   (PD_ZS_DETAIL,   "B_LogEntry");
   Log_AddEntry   (topic, entry);
   PrintS (NAME_NewLogEntry);
   Snd_Play       ("LogEntry");
};skrypt w B_functions
Robi się taki pokaz slajdów, ponieważ jest to tak zaprojektowane. Jeśli masz ochotę i umiejętności, możesz to przerobić, by zachowywało się to jak Ty chcesz - nie jest to takie proste dla początkujących z LeGo.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gdzie to się znajduje?
#10 2013-10-12, 16:36(Ostatnia zmiana: 2013-10-12, 19:04)
Z tym potem pokombinuje ale mam jeszcze ostatnie pytanie: jest oto funkcja
Cytuj
func int Print_Extended(var int x, var int y, var string text, var string font, var int color, var int time)
Ale gdy jej uzywam to nic nie widac w grze
Cytuj
Print_Extended(-1, -1, "Moja wiadomosc", "font_old_10_white.tga", RGBA(255,255,255,0), 3);
EDIT:
Cytuj
Spróbuj RGBA (255, 255, 255, 255) - jeśli nie zadziała, funkcja ta jest popsuta.
Teraz wszystko dziala dzieki :D
Troche sie zawiodlem na tej funkcji :/ to jest jak zwykly printscreen

Cytuj
Robi się taki pokaz slajdów, ponieważ jest to tak zaprojektowane. Jeśli masz ochotę i umiejętności, możesz to przerobić, by zachowywało się to jak Ty chcesz - nie jest to takie proste dla początkujących z LeGo.
Chęci mam w przeciwienstwie do umiejetnosci :c

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Spróbuj RGBA (255, 255, 255, 255) - jeśli nie zadziała, funkcja ta jest popsuta.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gdzie to się znajduje?
#12 2013-10-12, 20:08(Ostatnia zmiana: 2013-10-12, 20:48)
Dobra udalo mi sie jakos, temat mozna zamknac.  :F
Za bardzo was mecze zamiast samemu sie tym zajac  :wstyd:


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry